Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویلا مدرن و کلاسیک از محبوب ترین سبک های طراحی و ساخت ویلا در سراسر جهان هستند که در طی دهه اخیر در کشورمان هم سر و صدای زیادی به پا کرده است. سبک های مدرن و کلاسیک برای طراحی و ساخت ویلا به دلیل هماهنگی و انطباق راحت با ویژگی های اقلیمی مختلف، نزدیک بودن به سلیقه مشتریان، تنوع در نوع طرح و همچنین وجود نیروی متخصص در زمینه طراحی و ساخت بهترین نوع سبک برای ویلاسازی در نقاط مختلف کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال یکی از معضلات ساخت ویلا دشواری در پیدا کردن شرکت حرفه ای، فعال و کار آزموده در این زمینه است و یکی از اصلی ترین دلایل نارضایتی صاحبان ویلاها نیز به شمار می رود. در این مطلب ابتدا شما را با خصوصیات و ویژگی های سبک های مدرن و کلاسیک و سپس بهترین شرکت ساختمانی در این زمینه آشنا خواهیم کرد.

ویژگی ها و اصول طراحی ویلا مدرن

هر یک از سبک های ساخت و ساز در معماری ویژگی ها و اصول طراحی خاص خود را دارند و اساسا با همین موارد از دیگر سبک ها تمایز داده می شوند. از ویژگی های ویلا مدرن می توان به استفاده زیاد از شیشه ها برای ایجاد نما و فضای پانورامیک و پیوند هر چه بیشتر فضای داخل با بیرون ساختمان، سادگی در حجم و شکل های هندسی به کار رفته در دکوراسیون داخلی بدون اینکه از تزیینات خاصی استفاده گردد، بکارگیری متریال های ساده مثل سیمان سفید درنما و غیره اشاره کرد.

شاید با گفتن این ویژگی ها تصور کنید که طراحی ویلا مدرن یکی از ساده ترین سبک های ساخت و ساز در معماری باشد در حالی که کاملا برعکس است. شرکت های معماری و ناظر بر پروژه ساخت در خصوص طراحی ویلا به سبک مدرن باید به مواردی مثل مکان ساخت، کارآمدی و کاربردی بودن، رنگ ها، نورپردازی، الگوها و بافت ها، پنجره ها، فضاهای ذخیره ای و انباری، طراحی خارجی و نما و رعایت تعادل توجه ویژه داشته باشند.

همچنین در طراحی و ساخت ویلا مدرن باید به مواردی مثل تعیین سایز و اندازه دقیق، پایداری ساختاری، طراحی ساده و مشخص برای همه طبقات، طراحی باز و پیوسته، طراحی ساده سقف، انتخاب متریال مناسب و متناسب با سبک کلی فضا، فضای سبز و محوطه مشخص و متمایز دقت زیادی داشته باشند.

بد نیست بدانید که دلایل محبوبیت بسیار زیاد طراحی ویلا به سبک مدرن، پیچیدگی بسیار کم، ابتکار و آزادی عمل بالای طراح و احساس راحتی بیشتر کارفرمایان، نورگیری زیاد ساختمان با هدف کاهش شدید مصرف انرژی، بازسازی و نوسازی بسیار راحتتر ویلا، دوستی با محیط زیست، همیشه مد بودن سبک مدرن و هزینه پایینتر طراحی و ساخت ویلا مدرن و غیره هستند.

به همین دلیل اکثر شرکت های ساخت و ساز و معماری به کارفرمایانی که هنوز در انتخاب سبک مناسب برای ویلای خود تردید دارند، پس از بررسی وضعیت و اقلیم و شرایط محیطی، در صورت مساعد بودن شرایط، سبک مدرن را پیشنهاد می کنند.

طراحی ویلا کلاسیک، ویلایی با شکوه و لاکچری

طراحی ویلا به سبک کلاسیک یکی دیگر از محبوبترین سبک های طراحی ویلا در سراسر کشور و حتی در سطح جهانی است و تنها سبکی است که همیشه با سبک مدرن مقایسه می شود. بسیاری از کسانی که طرفدار تجملات، تزیینات و لوکس بودن محیط و نمای ویلا هستند به دلیل دوری سبک مدرن از این المان ها، فورا به سراغ سبک کلاسیک می روند.

برخی افراد تصور می کنند که منظور از سبک کلاسیک لزوما به معنای سبکی قدیمی است و امروزه مد نیست در حالی که کاملا برعکس بوده و سبک کلاسیک همیشه جزو سبک های مد و ترند روز دنیاست. سبک کلاسیک طرفدار عناصر و المان های تجملاتی است و هر چیز باید در سطح عالی و لوکس قرار بگیرد و سادگی جایی در این سبک ندارد.

از جمله ویژگی های سبک کلاسیک می توان به مصالحی مثل مرمر، گرانیت و تراورتن در ساخت ویلا اشاره کرد. بکارگیری تعادل و تقارن در سبک کلاسیک، مجسمه ها و عناصر تزیینی در محوطه و جلوی درب ورودی و بخش های مختلف دکوراسیون داخلی از دیگر ویژگی های مهم و شاخص سبک کلاسیک برای طراحی ویلا هستند.

از ویژگی های طراحی ویلا کلاسیک باید به ستون های بلند و با تزیینات و کنده کاری های بسیار زیاد اشاره کرد که هیبت و عظمت آنها از فاصله دور هم مشخص است. رنگ هایی که برای دکوراسیون داخلی در سبک کلاسیک استفاده می شوند نماد سلطنت، لاکچری و قدرت هستند. گچبری های ظریف و هنرمندانه، استفاده از تابلوهای هنری، بخش های تزیینی مختلف در قسمت های متنوع داخل ویلا از نمادهای شاخص سبک کلاسیک هستند.

آشنایی با تفاوت های سبک کلاسیک و مدرن در طراحی ویلا به شما کمک می کند تا با اطلاعات کامل برای انتخاب آنها اقدام کنید. متأسفانه بسیاری از شرکت هایی که در زمینه معماری و ساخت ویلا و ساختمان های مختلف فعالیت دارند آشنایی کامل با ویژگی های شاخص هر سبک ندارند بنابراین مشاوره درستی هم نمی توانند به کارفرمایان بدهند. از طرفی این میزان عدم آگاهی و تخصص منجر به ساخت ویلایی خواهد شد که قادر به کسب رضایت کامل کارفرمایان نخواهد شد.

به همین دلیل در پروژه های معماری نه تنها کارفرمایان باید اطلاعات کامل نسبت به سبک های معماری و روند ساخت و ساز و طراحی داشته باشند بلکه شرکت های معماری و ناظر هم باید از تخصص و تجربه بالایی برخوردار باشند.

 

بهترین شرکت ساختمانی برای طراحی ویلا در سبک های مختلف

طراحی ویلا در سبک های مختلف به علمی فراتر از دانش تئوری نسبت به این موارد نیاز دارد. شرکت ساختمانی که ده ها پروژه موفق در سبک های مختلف در نقاط مختلف بر عهده داشته و رضایت بالای کارفرمایان را کسب کرده است قطعا با در اولویت همکاری باشد.

گروه معماری آد با سال ها تجربه در زمینه طراحی تا ساخت و ساز و نظارت کامل بر اجرای پروژه های ساختمانی و ویلاسازی در سبک های مختلف یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم. تیم مهندسین گروه معماری آد توانسته با اجرای پروژه های بسیار پیچیده در سبک های مدرن و کلاسیک در اقلیم ها و مناطق مختلف طبق جدیدترین استانداردها و اصول مهندسی، سازه های بسیار مقاوم، اصولی، شیک و بسیار زیبا طراحی کرده و به مرحله ساخت و احداث برساند.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه شروع همکاری، پیشنهادات فنی و تخصصی، هزینه ها و سایر موارد توصیه می کنیم با همکاران گروه معماری آد تماس حاصل فرمایید.

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت ساختمانی ویلا کلاسیک معماری طراحی و ساخت ویلا سبک های مختلف شرکت ساختمانی طراحی ویلا مدرن و کلاسیک برای طراحی سبک کلاسیک ساخت و ساز ویلا مدرن سبک مدرن ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد