Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: دو روز متوالی کل استان متأثر از بارندگی شد که بیشترین خسارت به عشایر و دامداران شهرستان کوهرنگ و منازل روستای بارده وارد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: در روستای بارده ۲ سیل در روزهای پنج‌شنبه و جمعه رخ داد که امدادرسانی، تخلیه آب، لای‌روبی از منازل انجام شد اما با سیل دوم همه زحمات گروه‌های امداد از بین رفت و کل روستا محاصره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بعد از سیل دوم همه امدادرسانی‌ها مجدد انجام شد و نیروهای امدادی همچنان درگیر امدادرسانی و توزیع اقلام در روستای بارده هستند.

کیانی اظهار داشت: زمانی که اخطاریه‌ها از طرف هواشناسی و بحران اعلام شد بیش از ۵۰۰ نیرو و ۶۵ دستگاه خودروی امدادی، آمبولانس و امداد و پشتیبانی، کلیه تجهیزات امدادرسانی و مقابله با سیلاب آماده‌باش شدند.

وی ادامه داد: ۲۲ دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش و تانکرهای آب آشامیدنی در صحنه حاضر شدند و تا کنون ۳۳ دستگاه چادر، ۶۴۹ تخته پتو، ۱۰۲ تخته موکت، ۴ هزار و ۴۵۰ کیلوگرم نایلون،۱۰ هزار بطری آب‌معدنی، ۳۴۴ بسته غذایی و ۵۲۰ قوطی انواع کنسروجات میان آسیب‌دیدگان در سیل توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: چادر اسکان، نایلون چادر، پتو و موکت و اقلام خوراکی از جمله مواردی است که در این مناطق مورد نیاز مردم است.

امدادرسانی به 800 خانوار در چهارمحال و بختیاری

وی بیان کرد: ۸۰۰ خانوار شامل ۴ هزار و ۳۷۴ نفر در ۲۰۷ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان مورد امدادرسانی قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: اسکان اضطراری ۲۱۰ نفر متأثر از سیل، رهاسازی ۳۰ دستگاه خودرو گرفتار در آبگرفتگی، تخلیه ۳۰۰ واحد مسکونی در استان انجام گرفته است.

کیانی با بیان اینکه شعب هلال‌احمر در سراسر استان آماده دریافت کمک‌های مردمی است، اظهار داشت: تمام وسایل زندگی بیش از ۲۰۰ خانوار در بارده از بین رفته است و موسسات خیریه و خیران وارد میدان شدند و از مردم نیز انتظار داریم مثل همیشه به این هم‌وطنان کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: خوشبختانه خسارت جانی در سیل نداشتیم و تنها یک شخص در کوهرنگ مفقود شده که جست‌وجو توسط نیروهای امدادی و سگ‌های جست‌وجوگر در حال انجام است اما هنوز پیدا نشده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل جمعیت هلال احمر امدادرسانی توزیع اقلام سیل روستای بارده مدیرعامل جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده اظهار کرد: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه 1403 و تا ساعت 05:00 امروز جمعه، 11 استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و 54 شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت 81 مورد عملیات انجام و به 2656 نفر امدادرسانی شده، 159 نفر اسکان اضطراری یافته اند، 118 نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در 281 منزل مسکونی تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها 160 تیم عملیاتی شامل (615 نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: 9 دستگاه چادر، 349 تخته پتو، 197 تخته موکت، 468 کیلوگرم نایلون، 155 بسته غذایی بین متأثرین از سیل در این 11 استان توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی