Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن حمزه لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص نهضت ملی مسکن اظهار داشت: تاکنون تعداد۱۶۷ هزار و ۴۷۷ نفر از آذربایجان‌غربی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: میزان اراضی احصا شده چهار هزار و ۲۵۰ هکتار و میزان اراضی ثبت شده در سامانه برای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۱۳۶ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت ساخت و ساز نهضت ملی مسکن در استان عنوان کرد: تعداد ۲ هزار و ۷۲۲ واحد در مرحله فونداسیون، یک هزار و ۵۰۲ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۵۷۲ واحد در مرحله سفت کاری، ۱۲ واحد در مرحله نازک کاری و ۱۲ واحد نیز آماده تحویل هستند.

حمزه لو با اشاره به اینکه تمام نقشه‌ها با تایید و اصول استاندارد نظام مهندسی تهیه می‌شود در خصوص مصالح به کار رفته در ساخت و ساز مساکن یادآور شد: تمام مصالح به کار گرفته شده در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بر اساس اصول استاندارد می‌باشد.

این مقام مسوول در خصوص مشکلات و معضلات موجود نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: عدم همکاری دستگاه‌های دولتی مبنی بر انتقال مالکیت اراضی مازاد، عدم همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک جهت اعمال ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، عدم همکاری بانک‌ها و موسسات اعتباری در این طرح و تسهیلات ودیعه مسکن، عدم همکاری دفاتر اسناد رسمی و اداره کل ثبت اسناد در ترهین قرارداهای واگذاری جهت عقد قرارداد مشارکت مدنی از جمله مشکلات پیش روی نهضت ملی مسکن است.

وی ادامه داد: هزینه‌های بالای آماده سازی و ساخت و عدم توان مالی متقاضایان در تامین آورده و خام بودن اکثر اراضی ملی که نیازمند مطالعه و امکان سنجی و تهیه طرح تفکیکی، آماده سازی و توسعه خدمات زیربنایی که مستلزم صرف هزینه و موجب طولانی شدن اجرای پروژه می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی پروژه مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن واحد در مرحله عدم همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند سه شنبه ضمن بازدید از سایت‌های ۱۰۸ و ۳۷ هکتاری اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر بوشهر، از پروژه آماده‌سازی ۱۲۲ هکتاری روستای لیلک در شهرستان تنگستان نیز بازدید کرد و دستورات لازم جهت تسریع در روند آماده‌سازی اراضی را صادر کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: این اراضی در اختیار متقاضیانی قرار می‌گیرد که جهت دریافت زمین برای احداث مسکن در سایت نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اراضی ۱۲۲ هکتاری روستای لیلک در شهرستان تنگستان در هزار و ۵۰۰ قطعه خواهد بود، اظهار داشت: برای تمامی متقاضیانی که پیش‌تر در سایت نهضت ملی ثبت نام کرده‌اند پیامک ارسال شده که در صورت تمایل جهت ساخت در روستای لیلک به بنیاد مسکن شهرستان تنگستان مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: تأمین زمین برای افراد واجد شرایط به عهده دولت است و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نیز زیر ساخت‌ها را فراهم خواهند کرد.

وی بیان کرد: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بعد از واگذاری اراضی می‌توانند پروانه ساختمانی اخذ کرده و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند.

کد خبر 6099935

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ۳ هزار و ۳۲۸ خانواده در شهر‌های کوچک آذربایجان‌غربی زمین ملی دریافت کردند
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان