Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل روز شنبه در مراسم تجلیل از کارکنان ممتاز یگان‌های نزاجا مستقر در آذربایجان شرقی و اردبیل، با بیان اینکه موفقیت و ممتاز بودن نیاز به مولفه‌هایی تاثیرگذار دارد که یکی از اصلی ترین آن‌ها خانواده است، افزود: خانواده خوب و مطلوب اسلام می‌ تواند یک فرد را به ترقی و پیشرفت برساند و مسیر موفقیت و دستیابی به اهداف بلند را هموار گرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مشهور است که زنان نصف جامعه را تشکیل می‌دهند اما بنده معتقدم در حقیقت زنان کل تار و پود جامعه را می‌بافند و جامعه به شدت تاثیرپذیر از رفتار و اخلاق این قشر است. 

مطهری اصل ادامه داد: امام خمینی (ره) به این موضوع اعتقاد راسخی داشتند و از همان اوایل انقلاب به مقوله زنان تاکید بسیار می‌کردند، چون می‌دانستند اگر زن در جامعه مانع از جهاد مرد در میدان جنگ و یا انقلاب و در باقی زمینه‌ها شود، کشور به هیچ جایگاه مهمی دست نخواهد یافت و چه بسا آلت دست دشمنان در مسیر دستیابی به اهداف شومشان شود. 

وی اضافه کرد: امروز نیز دشمن و تمام بازوهای رسانه‌ای و مزدورانش تلاششان در همه زمینه‌ها را به مسئله زنان جامعه معطوف کرده‌اند و سعی دارند با اولویت‌سازی، مسائل و موضوعاتی که اصلا" در متن جامعه ما وجود ندارد را به کمک رسانه ها و هزینه‌های میلیون دلاری‌، به عنوان مسئله اصلی جامعه تلقی کنند و از این طریق بهره‌ برداری‌هایی را در مسیر مقاصد کثیف خود انجام دهند. 

مطهری اصل با اشاره به اینکه در جامعه‌ ای که الگوی اکثریت قریب به اتفاق زنانش حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) هستند، بدحجابی و بی‌عفتی برای آن جامعه معنی ندارد، گفت: دشمن با هزینه‌های سنگین تبلیغاتی قصد دارد رویدادهایی در موضوع عفاف و حجاب که به ندرت در جامعه ما رخ می‌دهد را به عنوان رویداد غالب به مردم معرفی کند تا بتواند از این طریق تعدادی از مردم را فریب داده و در نتیجه به جای مقابله با ارتش و سپاه و پیشرفت‌های فداکاران و دلسوزان این نهادها در عرصه پهپاد و موشک، زنان را از گرد نظام اسلامی دور سازد.

وی یادآور شد: اگر همدلی زنان در جامعه نبود و مانع از جهاد مردها در میدان جنگ و یا انقلاب و در باقی زمینه‌ها می‌شدند، کشور به هیچ جایگاه مهمی دست نمی‌یافت.

مطهری اصل به اشتباه محاسباتی دشمنان درباره جمهوری اسلامی ایران اشاره و اضافه کرد: آنها محاسبه نکرده‌اند که اسلام و تشیع که یکی از ثمراتش حجاب مقدس اسلامی است، بیش از هزار سال در قلب و روح این ملت ریشه دوانیده‌ است و اگر مصرند که نتیجه تلاش‌هایشان را ببینند، به تماشای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در روزهای آینده بنشینند تا برایشان ثابت شود اگر بخواهند ضربه‌ای از این جهت به نظام اسلامی وارد کنند باید حداقل هزاران سال بکوشند.

به گزارش ایرنا، جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان نیز در این مراسم برگزاری این تجلیل را در راستای طرح‌های ۳۰گانه لبیک که مانند چراغ راه، هدایتگر ارتش و به خصوص نیروی زمینی است، عنوان کرد.

امیر سرتیپ‌ دوم هرمز طبرخونی اظهار داشت: با مدنظر قرار دادن مولفه‌هایی نظیر شایسته‌سالاری و عدالت‌ محوری، ۹۷ نفر از کارکنان شریف شاغل در یگان‌های تابعه عملیاتی و آموزشی مستقر در آذربایجان شرقی و اردبیل شناسایی و تجلیل شدند.

به گفته وی طرح‌های لبیک و تجلیل از نفرات ممتاز یگان‌ها، از عوامل ایجاد و ارتقای انگیزه و روحیه خدمتی، پویایی و نشاط در کارکنان است که ثمره آن تقویت توان رزمی یگان ها جهت انجام ماموریت‌های محوله است.

برچسب‌ها تبریز مدیریت زنان جامعه شناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز مدیریت زنان جامعه شناسی تبریز مدیریت زنان جامعه شناسی مطهری اصل یگان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عاصمه قاسمی، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در بازدید از مجتمع ابوالفتوح رازی(ویژه مادران) واحد یادگار امام خمینی شهرری با اشاره به نگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع اشتغال، تحصیل و تدریس زنان در این مجموعه، نقش بانوان را در تعلیم و تربیت اجتماعی تشریح کرد.

وی از مجتمع ابوالفتوح رازی واحد یادگار امام خمینی شهرری به‌عنوان تنها دانشکده مختص مادران در دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد و با تأکید بر نقش مهم بانوان در تعلیم و تربیت اجتماعی عنوان کرد: مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله امور زنان و خانواده نگاه ویژه‌ای دارد و موضوع تعلیم و تربیت اجتماعی یکی از موضوعات مهم در دانشگاه است و یکی از پایه‌های آن بانوان هستند؛ بنابراین باید نقش خود را در پیشبرد تعلیم و تربیت اجتماعی به خوبی ایفا کنند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده افزود: زنان به‌خصوص زنان دانشگاهی در سه طیف دانشجویی، استادی و کارمندی باید علاوه بر اثرگذاری از طریق ارتباط صحیح و درست در ترویج سبک زندگی دینی تلاش کنند.

قاسمی با بیان اینکه خانواده موضوعی مهم و جدی در سطح جامعه است، ادامه داد: معتقدیم بهتر شدن شرایط زنان و شرایط خانواده موجب تغییرات مثبت در شرایط جامعه می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه زنانی که در عرصه علم فعالیت دارند جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند، تأکید کرد: معلمان و استادان زن نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در جامعه دارند. سهم بانوان استاد در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، فرهنگ‌سازی، هویت‌بخشی به نسل نو، آینده‌سازی، مصونیت‌بخشی به جامعه در برابر همه آسیب‌های تهدید کننده و توسعه کشور بسیار مهم می‌باشد.  

وی خاطرنشان کرد: هویت زن امروز جامعه ایرانی فارغ از جنسیت، هویّتی مبتنی بر کرامت انسانی بوده و قرار است در چشم‌انداز سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با تعریف این هویت، دوشادوش مردان در اثرگذاری اجتماعی، تربیتی و فرهنگی در دو نهاد خانواده و جامعه نقش‌آفرینی کند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بانوان علاوه بر خانواده در جامعه هم اثربخش هستند، اظهار کرد: بانوان می‌توانند هم خودآگاهی و هم آگاهی‌بخشی را افزایش دهند. زن ایرانی یک هویت اجتماعی سیاسی دارد که در کنش اجتماعی تأثیرگذار است و در طول این چند دهه شاهد یک انسجام اجتماعی بوده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • برگزاری اولین دوره تشکیلاتی «بشری» توسط جامعه اسلامی دانشجویان
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • به موضوعات مهم جامعه کارگری، توجه شود
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند