Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، براساس آخرین داده‌های موسسه Our World in Data (OWID)، موارد تایید شده آبله میمون از ۲۰۰۰۰ مورد در سراسر جهان گذشت.

تعداد موارد تایید شده جهانی آبله میمون روند افزایشی را در ماه می و ژوئن نشان داد. تعداد مبتلایان از اواخر خرداد تا اوایل تیرماه به سرعت شروع به افزایش کرد و این روند صعودی تا کنون ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۲۳ ژوئیه (یک هفته پیش)، سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی (PHEIC) اعلام کرد و وضعیت شیوع را به یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی ارتقا داد.

شیوع مداوم آبله میمون برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ تایید شد و با مجموعه‌ای از موارد یافت شده در انگلیس شروع شد. موارد تایید شده توسط فردی با لینک‌های سفر به نیجریه ردیابی شد و در ۶ می ۲۰۲۲ تایید شد.

همه‌گیری کووید-۱۹ هنوز به پایان نرسیده که همه‌گیری جدید در سراسر جهان گسترش یافته است. انتقال در بسیاری از کشورهایی که قبلا موارد آبله میمون را گزارش نکرده بودند، رخ داده است. بیش از ۷۰ درصد موارد از منطقه اروپا و ۲۵ درصد از منطقه قاره آمریکا گزارش شده است. بر اساس ارزیابی خطر منطقه‌ای WHO در مورد شیوع آبله میمون در سال ۲۰۲۲، منطقه اروپا به عنوان منطقه پرخطر و منطقه آفریقا، منطقه قاره آمریکا، منطقه مدیترانه شرقی و منطقه جنوب شرقی آسیا به عنوان مناطق با خطر متوسط ​​طبقه بندی شدند. 

سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد که اکثر موارد گزارش شده در خارج از آفریقا در حال حاضر در مردان است و بیشتر این موارد در میان مردانی رخ می دهد که خود را همجنس‌باز معرفی می‌کنند. 

منبع: الف

کلیدواژه: آبله میمون تایید شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش تعداد شهدای کرانه باختری از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۹۱ تن افزایش یافته است.

در همین رابطه، نیروهای رژیم اشغالگر ۲۰ فلسطینی ازجمله یک زن، کودکان و اسرای آزادشده را بازداشت کردند؛ بدین ترتیب شمار اسرای بازداشت شده از هفتم اکتبر به ۸۴۸۰ تن رسیده است.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی هم شاهد عملیات‌های ضد صهیونیستی و همچنین تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

در حالی که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه وارد دویست و چهارمین روز خود شده است، حملات این رژیم به شهر رفح و سایر مناطق غزه نیز ادامه دارد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار در غزه شد که ۳۲ شهید و ۶۹ زخمی برجای گذاشت. تعداد قربانیان جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ شهید و ۷۷ هزار و ۴۳۷ زخمی رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر رسید
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر