Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب پایتخت واقع شده و طی چند روز گذشته و با وقوع سیل و بارندگی شدید هرچند که آبگرفتگی ها و خسارات جزیی را تجربه کرد اما با مدیریتی درست و لایروبی انهار که از قبل انجام شده بود، می توان گفت که تا اینجای ماجرا نمره قبولی در مواجهه با سیلاب ها را گرفته است گو اینکه وقوع سیل و بارندگی شدید بیشتر شهرستان های شمالی تهران را درگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به روند کار در این شهرستان برای مقابله با سیلاب و بارندگی شدید نشان از این دارد که اسلامشهر هیچ تلفات انسانی را از پس این ماجرا نداشت و فقط چند مورد آبگرفتگی منازل در محله مصطفی خمینی شهر اسلامشهر رخ داد که این موضوع نیز مدیریت شد.

پس از نخستین بارندگی شدید طی ۴۸ ساعت گذشته، جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران اسلامشهر پنجشنبه شب به ریاست حسین حبیبی فرماندار شهرستان با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

سرفصل این جلسه اما بررسی آخرین وضعیت مناطق مختلف شهرستان پس از بارش و طوفان ساعات اخیر، آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی و تشدید بارش ها و پشتیبانی از سایر شهرستانهای استان تهران که درگیر بحران هستند، از محورهای مهم جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران اسلامشهر بود.

همچنین اعضای ستاد مدیریت بحران اسلامشهر بصورت میدانی در نقاط مختلف شهرستان از جمله شهرک مصطفی خمینی، مسکن مهر، چهاردانگه و احمد آباد مستوفی حضور یافتند و رفع آب گرفتگی و لایروبی معابر و کانالها وترمیم خسارت های وارد به شبکه توزیع برق توسط نیروهای امدادی و خدماتی را مورد بازدید قرار دادند.

آماده باش شهرداری اسلامشهر برای مقابله با سیل

در ساعات اولیه بارش های سیل آسا نیروهای خدماتی شهرداری اسلامشهر برای مقابله با بحران های احتمالی به حالت آماده باش درآمدند.

شهرداری اسلامشهر علاوه بر آماده کردن تجهیزات طی اطلاعیه ای از شهروندان درخواست کرد تا از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و بستر دره ها خودداری کنند.

از سوی دیگر، شهرداری این شهر به عنوان معین شهرداری فیروزکوه دست به کار شد و در این راستا یک دستگاه تانکر آب، ۴ دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه گریدر، ۳ دستگاه بابکت، یک دستگاه ایسوزو کمپرسی تدارکات، یک دستگاه نیسان حمل سوخت و دو دستگاه خودرو پشتیبان به همراه تعدادی از نیروهای متخصص و کارشناسان شهرداری به مناطق سیل زده فیروزکوه اعزام کرد.

کمک به فیروزکوهی ها از زبان فرماندار اسلامشهر

حسین‌حبیبی فرماندار اسلامشهر عصد دیروز/جمعه/ در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران این شهرستان گفت: در پی جاری شدن سیل در شهرستان فیروز کوه که خساراتی را به هموطنانمان وارد ساخته از نخستین ساعات امروز اعزام‌نیرو و تجهیزات به این شهرستان آغاز شده است.

او این را هم گفت که ۷۰‌نفر از بسیجیان شهرستان با محوریت فرماندهان سپاه نواحی اسلامشهر و چهاردانگه، ۱۸ نیروی خدماتی شهرداری اسلامشهر و دو تیم ۱۰ نفره جستجو و نجات هلال احمر به کمک مردم سیل زده فیروزکوه شتافته اند.

به گفته حبیبی، هفت دستگاه کامیون، دو دستگاه لودر، دو دستگاه‌پیکاپ هلال احمر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه کامیون سوخت رسان، یک دستگاه کامیونت و یک دستگاه تانکر آب رسان نیز به فیروزکوه اعزام شده است.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: چند محموله شامل نان، آب معدنی، کنسرو، پتو، موتور برق و سایر تجهیزات امداد رسانی نیز به این شهرستان ارسال شد.

در نهایت و پس از پایان جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران اسلامشهر، اکیپی به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور شهردار اسلامشهر و معاون خدمات شهری شهردار برای مدیریت و هماهنگی نیروهای امدادی شهرستان که در فیروزکوه مستقر هستند، به این شهرستان اعزام شدند.

برچسب‌ها شهرداری اسلامشهر اسلامشهر استان تهران سیل فیروزکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری اسلامشهر اسلامشهر استان تهران شهرداری اسلامشهر اسلامشهر استان تهران سیل فیروزکوه جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران ستاد مدیریت بحران اسلامشهر شهرداری اسلامشهر برای مقابله بارندگی شدید یک دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کمین است، گفت: پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید.

فاطمه ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اگر وضعیت به همین منوال باشد به زودی پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید، تصریح کرد: بدون شک هیچ بحرانی خطرناک‌تر از بحران پیری جمعیت برای ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان از بحران جمعیت عبور کرد، عنوان کرد: جمعیت هر کشوری از مهمترین سرمایه‌های آن مرز و بوم محسوب می‌شود.

این کارشناس جمعیت و خانواده با تاکید براینکه بدون شک نیروی انسانی در ساختن جامعه جوان، نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: از بانوان و رابطین فعالی در روستاها می‌توان بهره برد که در زمینه ترویج فرزندآوری می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

ذوالفقاری اظهار کرد: طی چند سال آینده کشور با یکی از مهمترین چالش‌ها به نام بحران پیری جمعیت مواجه خواهد شد، افزود: بدون شک اگر بحران سالمندی و پیری مدیریت نشود تبدیل به ابر بحران خواهد شد.

این کارشناس جمعیت و خانواده افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید در جهت جهاد تبیین گام برداشته شود تا بتوان این بحران را مدیریت کرد.

وی افزود: جهش خوبی برای خدمت‌رسانی در جهت افزایش جمعیت توسط مدیران برداشته شده که به سمت رشد پیش رویم اما باز هم تلاش بسیاری را می‌طلبد که شیب نزولی به سمت تثبیت و سپس صعودی بُرده شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ایران دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی را در زمینه‌های علمی، پزشکی و... به دست آورده که مرهون تلاش جوانان این سرزمین است.

وی تصریح کرد: چالش‌های تک فرزندی باید بررسی و مسائل و مشکلات شناسایی و اولویت‌بندی شود تا از چاله جمعیتی خارج شویم.

این کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه هرچند نگرش مردم به فرزندآوری نسبت به گذشته تغییر کرده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست، گفت: فرهنگ‌سازی راه‌حل رهایی از چاله جمعیتی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود