Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@11:11:53 GMT

لوله گوشتدار و ویژگی آن چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۱۷۵۶

لوله گوشتدار در بین انواع لوله‌های فولادی با توجه به ضخامتی که در دیواره‌های خود دارند، به عنوان لوله گوشت‌دار شناخته شده‌اند. این لوله در صنایع بزرگ کاربرد دارد، حفاری زمین‌شناسی، صنایع نقتی و پتروشیمی، لوله و یاتاق‌های خودرو و… از جمله این موارد است.

لوله های ضخیم یا همان لوله گوشت دار فولادی کاربردهای متنوعی دارد اما اغلب، در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

موارد صنعتی انتقال مایعات پروژه های پتروشیمی به منظور انتقال آب در مسافت های طولانی به عنوان محصولات تحت فشار ماشین سازی هیدرولیک

منظور از محصول گوشتدار همان لوله هایی با ضخامت بسیار بالا نسبت به سایر لوله ها است که اغلب در شرایط محیطی سخت مورد استفاده قرار می گیرد با توجه به اینکه ضخامت تیوب فولادی بسیار بالاست طبیعتاً وزن آن نیز بالاتر از حد معمول خواهد بود بر همین اساس ارزش و قیمت پایه آن نسبت محصولات معمولی بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نحوه ساخت و تولید این نوع محصول

برای ساخت لوله‌های گوشتدار که در خانواده لوله های بدون درز قرار می‌گیرد ، ابتدا باید مقاطع استوانه‌ای فولادی تولید شود. مقاطع استوانه ‌ای با نورد چهار پهلو یا شمشه‌ های فولادی بوجود می‌آید . خود این مقاطع به روش ریخته ‌گری پیوسته از مذاب فولاد با ترکیب شیمیایی مشخص در چند مرحله نورد بوجود می‌ آیند.

در روش‌های تولید هر دو نوع لوله ، فولاد خام در ابتدا درون یک شکل ابتدایی با قابلیت کارپذیری بیشتر ریخته می‌شود (بیلت داغ یا نوار مسطح) سپس به وسیله‌ ی کشیدن بیلت فولادی داغ درون یک لوله به صورت یک لوله‌ی بدون درز یا با فشار آوردن به لبه‌ های نوار فولادی مسطح به همدیگر و درزگیری آن‌ها با یک جوش یک لوله‌ ی بدون درز ایجاد می‌شود.

 

 

 

استاندارد لوله گوشت دار

اگر در تولید یک لوله فولادی، تمامی استانداردهای موردنیاز رعایت شده باشد، می‌توانید از کیفیت بالای لوله اطمینان حاصل کنید. به بیان دیگر این استاندارد لوله فولادی است که کیفیت آن را تضمین می‌کند و تائید می‌کند که آیا این لوله دارای کیفیت مناسبی است یا خیر. از آنجایی که لوله گوشت دار یک لوله بدون درز است، استانداردی که در تولید آن استفاده می‌شود نیز با تمامی لوله‌های بدون درز مشترک است. استاندارد ASTM یک استاندارد جهانی و مشترک بین تمامی لوله‌های بدون درز است که در تولید لوله گوشتدار نیز از استاندارد ASTM A105 استفاده می‌شود.

 

انواع ضخامت لوله گوشتدار

لوله‌ها را معمولاً با ضخامت آن‌ها نام می‌برند؛ به عنوان مثال لوله گوشتدار 20 میل یعنی ضخامت این نوع لوله 20 میلی‌متر است؛ اما لوله گوشت دار در چه ضخامت‌هایی تولید می‌شود؟

لوله گوشتدار در ضخامت‌هایی بین 2 تا 80 میلی‌متر تولید می‌شود که عمده استفاده از آن در ضخامت‌هایی بین ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۳۸، ۴۰ و ۷۰ میلی‌متر است. هر لوله علاوه بر ضخامت، دارای قطر خارجی و قطر داخلی نیز بوده که قطر خارجی این نوع لوله معمولاً 220 میلی‌متر و قطر داخلی آن 80 میلی‌متر است.

 

بهترین روش تشخیص لوله گوشتدار اصل

روش های مختلفی برای تشخیص لوله گوشت دار اصل از تقلبی و یا حتی تمایز بین لوله گوشتدار از سایر لوله های معمولی وجود دارد. لوله های فولادی با ضخامت کم معمولا به روش نورد سرد تولید می شوند؛ حال آنکه تکنولوژی به کار رفته برای ساخت لوله های گوشتدار که لوله هایی با جداره ضخیم هستند، فرآیند نورد گرم می باشد. بنابراین، یکی از اصی ترین فاکتورها در تشخیص لوله گوشتدار اصل از سایر لوله ها، توجه به روش تولید آنها می باشد.

دومین روش برای تشخیص لوله گوشت دار، توجه به ضخامت آن می باشد. با توجه به این که اصطلاح لوله گوشت دار به لوله های با ضخامت بالا اطلاق می شود، بنابرایت از روی ضخامت آنها می توان به اصل یا تقلبی بودن آنهای برد و آنها را به راحتی از سایر لوله ها متمایز کرد. در همین راستا، یک قاعده کلی وجود داشته که معمولا لوله هایی که نسبت قطر به ضخامت آنها کمتر از 20 باشد، لوله گوشتدار می باشند. در نتیجه، ضخامت لوله های گوشتدار از چند میلی متر تا چند سانتی متر متغیر بوده که بیشتر از ضخامت لوله های جدار نازک می باشد.

 

 

لوله گوشتدار صنعتی را چگونه میتوان تشخیص داد؟

ضخامت این دسته از لوله‌ها بین چند میلی متر و چند سانتی متر می‌باشد. همان طور که گفتیم لوله‌های گوشت دار از لوله‌های بدون درز هستند که فرآیند تولید آن‌ها کاملاً مشابه تولید لوله مانیسمان است.

لوله‌های گوشتدار با توجه به سایز و ضخامتی که دارند، نام گذاری می‌شوند. برای مثال، لوله‌هایی که ضخامت ۱۰ میلی متر دارند، با عنوان لوله ضخیم یا گوشت دار ۱۰ میل و لوله‌هایی با ضخامت ۲۰ میلی متر، به عنوان لوله گوشتدار ۲۰ میل معرفی می‌شوند. اگر بخواهید ضخامت تقریبی لوله را به‌دست آورید، باید قطر بیرونی را از قطر درونی لوله کم کنید.

اگر قصد خرید لوله گوشتدار و یا دیگر مصولات فولادی و ساختمانی را دارید شرکت همیار فلز به دلیل مجهز بودن به خرید آنلاین بهترین گزینه برای شماست.

همیار فلز با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در زمینه آهن آلات با ۳۸ سازمان دولتی طرف قرارداد است و به شما این امکان را می دهد تا در کمترین زمان با فاکتور رسمی خرید خود را انجام دهید.

اخبار داغ 

رسمی؛ قرارداد آیاندا پاتوسی با فولاد تمدید شد سردار آزمون در ایران یک قهرمان ملی است / گزارش نشریه بیلد چلسی بهترین در فوتوشاپ؛ بارسلونا بهترین در عمل / کاریکاتور ژول کونده در تست پزشکی بارسلونا / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لوله های بدون درز لوله های گوشت سایر لوله ها لوله هایی میلی متر ضخامت آن یک لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت ورود کرده و کالاهای مازاد را از سطح بازار جمع‌آوری می‌کند.

ایران در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به خودکفایی رسیده و در این زمینه می‌تواند درآمدزایی ارزی داشته باشد. ظرفیت کشور در تولید گوشت مرغ سالانه ۳ میلیون تن بوده که این آمار ضمن تأمین داخل می‌تواند بازار صادراتی را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد. مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ورود محصولات کشاورزی بر بازارهای جهانی گفته، وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است. بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

علی ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست. به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است. در دنیا صادرات مورد حمایت دولت‌ها بوده و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد. این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

تلاش برای بازار سازی

قیمت هر کیلو گرم مرغ سال گذشته ۷۳ هزار تومان تعیین شد که این عدد بین ۷۸ تا ۹۵ هزار تومان در نوسان بود. در مقطعی با کاهش حجم جوجه‌ریزی قیمت گوشت مرغ به حدود ۱۰۰ هزار تومان رسید که با ورود وزارت جهاد کشاورزی و رساندن جوجه‌ریزی به بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه آرامش به بازار گوشت مرغ بازگشت.

در حال حاضر هنوز قیمت جدید تعیین نشده و هر کیلو گرم گوشت مرغ به مبلغ ۷۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در ادامه شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال در حال خدمات رسانی به زنجیره مرغداری کشور است.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، صنعت مرغداری ایران وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت‌وگوی ملی با مرغداران هستیم. زمان آن رسیده که با بهره‌وری و کارایی بالاتر، تولید انجام شود.

‌حسین شیرزاد نسبت به جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد از سطح بازار عنوان کرده، در حال حاضر شرکت‌ها و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و شرکت پشتیبانی امور دام با تمام ظرفیت متعهد به خرید مرغ است؛ به طوری که در یک ماه گذشته رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن رقم خورده است. در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

گفتنی است؛ امسال واردات گوشت مرغ از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف شده و تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

حسین شیرزاد تاکید دارد، صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه در گردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. قطعاً باید کریدورهای صادراتی فعال شود و صادرات موفق وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم.

در این زمینه ضروری است تعداد کشتارگاه‌ها متناسب سازی شده و مدیریت صادرات مرغ به لحاظ کیفی تقویت شود. ‌

کد خبر 6089725 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»