Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: تامین منابع مالی برای اجرای طرح مسکن و نیز بازنگری در مطالعات طرح های بازآفرینی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ جلسه شورای تامین مسکن استان قزوین روز شنبه به ریاست اعلایی استاندار قزوین در سالن شهید سلیمانی قزوین برگزار شد. 

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این جلسه اظهارداشت: برای تسریع در اجرای طرح مسکن بایستی  به منابع مالی پروژه ها اهمیت داده شود تا کارها متوقف نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: لازم است از سوی بانک مسکن گزارشی از تعداد وامهای پرداخت شده و نیز مشکلات تهیه و ارایه شود. 

استاندار قزوبن تصریح کرد: همچنین لازم است حمایتهایی که بانک مسکن در بافت فرسوده انجام می دهد به مردم اطلاع رسانی شود تا شاهد استقبال بیشتری در این زمینه باشیم.

وی تصریح کرد: مسئله سکونتگاه های غیررسمی و محلات ناکارآمد شهری بسیار حائز اهمیت است و اینکه برخی شهرهای استان، فاقد طرح مطالعات اولیه بازآفرینی باشند، پذیرفتنی نیست.

استاندار قزوین ادامه داد: در حوزه نهضت ملی مسکن نیز قرار شد برخی از واحدهای پیش ساخته که در حال حاضر از روند اجرایی مناسبی برخوردار هستند، آماده شود تا پس از بازبینی های اولیه و تایید نهایی، پیمانکار وقت نسبت به اجرای سریع پروژه اقدام کند.

مجید فرجی پور معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در این نشست، اظهار داشت: در استان قزوین ۵۰۴ هکتار بافت فرسوده وجود دارد و ۱۵ شهر از مجموعه ۲۸ شهر استان فاقد محدوده مصوب و مطالعات بازآفرینی هستند که باید این خلأ جبران شود.

وی تصریح کرد: در شهر محمودآباد ۳۹ هکتار، بیدستان ۳۴ هکتار، بویین زهرا ۱۶۶ هکتار، دانسفهان ۲۲ هکتار، شال ۴۸ هکتار اسفرورین ۳۱ هکتار، تاکستان ۱۷۶ هکتار، آبیک ۱۰۱ هکتار، آوج ۳۸ هکتار و آبگرم ۵۲ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که برای آن باید برنامه ریزی و اقدام شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به سکونتگاه های غیررسمی قزوین نیز اشاره و تصریح کرد: محلات باغ نشاط، لالوها و کوی بهار از جمله سکونتگاه های غیررسمی قزوین به شمار می رود که با مجموع حدود ۲۸ هکتار، ۷۴۷ خانوار و بیش از ۲ هزار و ۹۳۰ نفر را در خود جای داده است.

فرجی پور اشاره کرد: در حوزه قیر رایگان تخصیص داده شده به حوزه بازآفرینی نیز تاکنون ۷۶۰ تن قیر برای شهر محمدیه و ۶۰۹ تن نیز برای شهرهایی چون دانسفهان، آبگرم و شال تهیه شده است.

در ادامه مدیران دستگاه‌های اجرایی و دستگاه های خدمات رسان در خصوص مشکلات بافت های فرسوده و راهکارهای نوسازی آن مطالبی را بیان کردند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران