Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@23:38:06 GMT

فوت ۲۰۴ بیمار کرونایی در هفته اول مرداد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۱۹۰۲

فوت ۲۰۴ بیمار کرونایی در هفته اول مرداد

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۰۴ بیمار بر اثر کرونا در هفته اول مرداد ماه فوت کردند.

به گزارش وبدا، تعداد فوتی‌های بیماران کرونایی از ۶۹ مورد در هفته آخر تیر به ۲۰۴ مورد در هفته اول مرداد رسید.

بستری‌های کرونا نیز نسبت به هفته آخر تیر از ۴۱۱۹ نفر به ۷۳۷۶ نفر و تعداد بیماران سرپایی هم از ۲۸ هزار و ۶۱۷ نفر به ۴۶ هزار و ۱۷۱ افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان تهران از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون شامل ۱۹۴ هزار و ۶۹۶ مورد بستری، ۲۱ هزار و ۲۵۳ مورد فوتی و ۴۱۸ هزار و ۶۷۲ مورد سرپایی مثبت شناسایی شده است.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها، تعداد شهر‌های با وضعیت قرمز از ۵۷ به ۱۲۰ افزایش یافته همچنین تعداد شهر‌های با وضعیت نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ شهر افزایش یافته است.

تعداد شهر‌های با وضعیت زرد از ۱۹۹ به ۱۶۶ و تعداد شهر‌های با وضعیت آبی از ۱۰۶ به ۵۰ شهر رسید.

بر این اساس، اکنون ۱۲۰ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهر در وضعیت زرد و فقط ۵۰ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تزریق دز یادآور ضروریست

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره اینکه واکسیناسیون ایمنی دایمی نمی‌دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش می‌یابد، گفت: اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می‌تواند بیماری‌زایی ایجاد کند. ما از واکسیناسیون به عنوان «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که به ما کمک بسیاری کردند این است که افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.

با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهر‌های قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضا‌ها چه باز و چه سر پوشیده در این شهر‌های قرمز و نارنجی تاکید می‌شود.

عباس شیراوژن در صفحه توئیت خود نوشت: همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلاء به کرونا با زیرسویه BA ۵ هستیم که ما مسئولان و عموم مردم باید مراقب باشیم با عادی انگاری‌ها، این روند شتاب بیشتری نگیرد.

وی با اشاره به فعال‌تر شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین که به غربالگری و پیشگیری توجه خاص دارد، اظهار داشت: مردم عزیز نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن پس از ۶ ماه از نوبت‌های قبلی اقدام نمایند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا تعداد شهر های با وضعیت شهر در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند

تین نیوز

تعداد تلفات حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، بر اساس جدول و نمودار آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد، تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 به رقم 17 هزار و 745 نفر رسید.

این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1400 رقمی معادل 15 هزار و 440 نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی است.

همچنین در 11 ماهه سال 1401 تعداد 341 هزار و 113 نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، 292 هزار و 837 نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش 16 درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

به گزارش تین نیوز، تعداد متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی که در این جدول ذکر شده از آخرین آمار اعلامی سازمان پزشکی قانونی کشور استخراج شده و مربوط به حوادث درون شهری، برون شهری و روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است