Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر محمدیان گفت: حجم آب موجود در تالاب‌های‌ حسنلو، درگه سنگی و سلدوز این شهرستان رو به کاهش و در آستانه خشک شدن بود ولی بارندگی‌های اخیر از خشک شدن کامل این تالاب‌ها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه آبگیری تالاب‌ها به اتمام رسیده است، ادامه داد: درخواست آبگیری چهار میلیون مترمکعب آب برای تالاب‌های نقده انجام شده تا در مواقع ضروری از خشکی احتمالی برخی تالاب‌های شهرستان جلوگیری گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان با اشاره به اینکه ظرفیت آب تالاب‌های نقده در حال حاضر تکمیل است و این امر تاثیر زیادی در اکوسیستم منطقه دارد، افزود: بارندگی‌های اخیر ۳۰ درصد در حجم آب ورودی به تالاب‌های موجود تاثیر گذاشته است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: جلوگیری از خشک شدن تالاب و حفظ پهنه آبی و حفاظت از پرندگان آن از اهداف مهم آبگیری تالاب ها به شمار می‌رود.

محمدیان یادآور شد: یکی از ویژگی‌های اصلی تالاب‌های این شهرستان، سیل بند بودن آنهاست که در مواقعی که سیل اتفاق می‌افتد، تالاب‌ها به دلیل ارتفاع کم از وقوع سیل تاحدود زیادی جلوگیری کرده و آب را در خود ذخیره می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش تخم‌گذاری و جوجه آوری پرندگان بومی و مهاجر در این تالاب‌ها از مهم‌ترین مزایای آنهاست، اضافه کرد: هر قدر آب در این محیط‌ها بیشتر باشد مهاجرت و تخم‌گذاری پرندگان افزایش پیدا می‌کند و این امر باعث افزایش جذب گردشگر و محقق به این مناطق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب های نقده آبگیری تالاب ها تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری‌ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان نیز در این مدت متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی، ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6090906

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند