Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از استاندار قم، سید محمد تقی شاهچراغی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای سازمان‌های دولتی و موسسات عمومی استان قم هشت دستور در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به شیوع موج جدید کرونا، ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده‌است: باتوجه به تداوم شیوع بیماری کرونا و خسارت مادی و معنوی ناشی از بیماری مذکور در سال‌های گذشته تطویل روند، مدیریت بحران در کشورهای مختلف دنیا و با امعان نظر به شیوع انواع جهش یافته ویروس و ابلاغ دستورالعمل‌های تخصصی متعدد در راستای پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا، ضرورت دارد ابعاد روانشناختی مدیریت بحران در زمینه تقویت روحیه مجریان و تداوم اهتمام جدی برای اجرای تکالیف در سطح دستگاه‌های اجرایی و همچنین عزم عمومی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح افکار عمومی جامعه مورد توجه جدی قرار گرفته و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از عادی انگاری وضعیت و تداوم جریان هشدار و آمادگی به مورد اجرا گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشنامه حاکیست: لذا ترتیبی اتخاذ نمائید تا شخصا بر اجرای موارد زیر در سطح آن دستگاه یا سازمان نظارت گردیده و تا اطلاع ثانوی آمادگی لازم برای مقابله با بیماری کرونا متناسب با ابلاغیه‌های ستاد مدیریت بحران استان در دستور کار قرار گرفته و گزارش اقدام‌ها به‌صورت منظم به دبیرخانه ستاد ارائه شود.

بخشنامه ادامه یافته‌است: بر همین اساس اجرای دقیق مفاد مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا و ستاد مدیریت بحران استان در سطح آن دستگاه و واحدهای تابعه، اتخاذ تمهیدات برای حفظ آمادگی متناسب با وضعیت هشدار و خروج از عادی انگاری شرایط، همکاری جدی با بازرسان ستاد مدیریت بحران استان و بازرسان مرکز بهداشت و اقدام فوری در زمینه اجرایی نمودن توصیه‌ها و تذکرها و رفع ایرادها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اتخاذ تدابیر لازم به منظور ارتقای روحیه کارکنان و مجریان دستورالعمل‌ها و مصوبات مرتبط با مدیریت بحران کرونا، مورد تاکید است.

در این بخشنامه آمده‌است: همچنین برنامه‌ریزی برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی متناسب با وضعیت‌های اعلامی و انجام واکسیناسیون کلیه کارکنان، اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی در راستای نهادینه کردن استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های رجوع و کاهش نیاز به خدمات حضوری، برنامه ریزی برای بهره برداری حداکثری از امکانات دولت الکترونیک به منظور ارایه خدمات مطلوب به ارباب رجوع و کاهش نیاز به خدمات حضوری و جلب مشارکت و همکاری تشکل‌های مردم نهاد، خیرین و داوطلبان در پیشبرد برنامه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و بهره‌برداری حداکثری از مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف مردم برای همراهی و همکاری در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا، در دستور کار قرار گیرد.

قم از هفدهم تیرماه در فهرست مناطق زرد و نسبتا پرخطر و از ۳۱ تیرماه در فهرست مناطق نارنجی و پرخطر کرونایی کشور قرار گرفت.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها سید محمدتقی شاهچراغی ویروس کرونا قم استانداری قم بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید محمدتقی شاهچراغی ویروس کرونا قم سید محمدتقی شاهچراغی ویروس کرونا قم استانداری قم بهداشت و سلامت بیماری کرونا دستورالعمل ها مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران کشور، اعتبارات در زمینه فرونشست زمین، کنترل بیماری سالک و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از فرونشست زمین را مصوب کرده، اما بعد از گذشت یک سال این اعتبارات به استان تخصیص داده نشده است.
منصور شیشه فروش افزود: درخواست مشخص مدیریت بحران این است که سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای این مصوبات که ستاد بحران کشور به استان تخصیص داده، اقدام کند، چون زمان اجرای این طرح‌ها محدود است.

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام