Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر روز شنبه به نقل از علی محمدی افزود: در نتیجه فعالیت این سامانه بارشی در استان بوشهر تا امروز ظهر  سدهای سنا ۱.۲ میلیون مترمکعب، قیز قلعه یک میلیون مترمکعب، خاییز ۶۰۰ هزار مترمکعب و تنگ ارم ۳۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سازه های تغذیه مصنوعی دهرود، بوشکان، آردو، لاور و سازه های جنوب استان بوشهر بویژه در شهرستان های کنگان و دیر در مجموع سه میلیون مترمکعب آبگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی ادامه داد: با صدور هشدار فعالیت سامانه مونسون همه واحدها و اداره‌های شهرستانی این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفته و نسبت به اجرای مفاد نظام نامه سیلاب اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر افزود: با برنامه ریزی و عملکرد به موقع، تا کنون بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب به شبکه های آبیاری تنگستان و دشتستان تزریق شده است تا در گرم ترین فصل سال، نخیلات استان بوشهر از این موهبت الهی برخودار شوند.

وی اظهار کرد: با وجود ثبت بیشترین میزان بارندگی سامانه مونسون در شهرستان دشتستان و ایجاد برخی خسارات، بهره برداری حداکثری از رواناب‌های حاصل از این سامانه در استان بوشهر صورت گرفت.

محمدی افزود: فعالیت این سامانه و تاثیر آن در رودخانه ها، آبراهه ها و تاسیسات آبی به صورت میدانی پایش و نسبت به مدیریت بهینه رواناب‌ها تصمیم‌گیری شد.

خسارت های سیلاب به تاسیسات آبی استان بوشهر ۲۷ میلیارد تومان برآورد شد

وی با اشاره به کنترل و هدایت سیلاب به شبکه های آبیاری، اذعان کرد: خسارت‌های وارد شده  به تاسیسات و بناهای آبی در ۲ شهرستان تنگستان و دشتستان که به دلیل ورود گل و لای به تاسیسات آبی، تخریب دریجه‌ها و آسیب به جاده‌های دسترسی و کانال‌های آبیاری اتفاق افتاده تاکنون ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

سامانه بارشی مونسون از عصر سه‌شنبه فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی همچنان در این استان فعال است.

برچسب‌ها بوشهر بارندگی دشتستان شرکت آب منطقه ای سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر بارندگی دشتستان بوشهر بارندگی دشتستان شرکت آب منطقه ای سیل خسارت مالی میلیون مترمکعب استان بوشهر تاسیسات آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار می‌کند: آب رودخانه‌های سقز، آدینان، خورخوره، سرشاخه‌های ساروق و سرشاخه‌های سیمینه‌رود از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود.

وی میزان حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را معادل ۱۲۸۴ میلیون مترمکعب اعلام می‌کند و می‌افزاید: حجم جریان سطحی خروجی از استان به سمت دریاچه ارومیه در دوره درازمدت ۱۵۶۲ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: حجم جریان سطحی خروجی از استان کردستان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری تا پایان اسفند ۱۴۰۲ نیز معادل ۶۹۹ میلیون مترمکعب بوده است.

آریانژاد اضافه کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در چارچوب طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مؤظف به اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی است که از محل اجرای آنها حجم معینی آب ذخیره شده و در راستای احیای دریاچه ارومیه به کار گرفته شده است.

وی یکی مهمترین این پروژه‌ها را انسداد چاه‌های غیرمجاز دانست و گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی تا پایان سال گذشته، ۹۸۴ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده که از این محل، حجم آبی به میزان ۱۴.۵۸ میلیون مترمکعب به آبخوان‌های استان برگشت داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان نصب و بهره‌برداری ۵۵۰ دستگاه کنتور هوشمند را نیز از دیگر اقدامات این شرکت دانست و تصریح کرد: اصلاح ۳۶۰ پروانه بهره‌برداری و ذخیره آب از این محل به میزان ۴.۸۳ میلیون مترمکعب، جلوگیری از اضافه برداشت ۳.۲ میلیون مترمکعب آب از محل چاه‌های مجاز از ابتدای اجرای طرح تا پایان سال ۱۴۰۲، انجام اقدامات لازم برنامه سازگاری با کم آبی و رهاسازی بیش از ۱.۲ میلیارد مترمکعب آب سطحی در سال به دریاچه سد شهید کاظمی (تعهد استان کردستان کمتر از یک میلیارد مترمکعب در سال است) از دیگر تعهدات و اقدامات این شرکت در راستای احیای دریاچه ارومیه بوده است.

کد خبر 748320

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • آب چه رودخانه‌هایی از کردستان به دریاچه ارومیه سرازیر می‌شود؟
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه