Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@05:31:47 GMT

راهی جز جابه‌جایی بعضی روستاها وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۳۰۴۹

راهی جز جابه‌جایی بعضی روستاها وجود ندارد

ایسنا/فارس نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رخدادهای طبیعی مختلف و تاثیرات مخرب آن بر بعضی روستاها، تاکید کرد که در مورد بعضی روستاها، راهی جز جابه‌جایی وجود ندارد.

محمدجواد عسکری، شنبه ۸ مرداد در حاشیه بازدید مسئولان از روستاهای سیل‌زده شهرستان داراب، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای مقابله با مشکلات ناشی از رخدادهای جوی روزهای اخیر، گفت: دستگاه‌های اجرایی با محوریت فرمانداری شهرستان در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان برنامه‌ریزی مناسبی داشتند تا از بروز خسارات سنگین به ویژه تلفات جانی به مردم جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های دولتی و انقلابی و همچنین بسیج مردمی در مدیریت این حادثه، گفت: برنامه‌ریزی‌ها باعث شد تا شاهد کم‌ترین تلفات ممکن در این سانحه طبیعی باشیم که با بازدیدهای متعدد مدیرکل امداد امام خمینی استان و شهرستان، هلال‌احمر، بنیاد مسکن، دستگاه‌های اجرایی و همچنین فرماندهی سپاه و بسیج مردمی با بازدید از مناطق سیل‌زده علاوه بر تشریک مساعی از مردم این روستاها باعث شد تا هر یک از دستگاه‌ها به میزان توان و اختیاراتی که دارند در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان اقدام کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه هم‌افزایی و همدلی مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم رضایتمندی نسبی را در پی داشت، گفت: لازم است در ادامه با ارائه کمک‌های اولیه نظیر دارو، غذا، اسکان و وسایل آسایشی و هر آنچه که لازم باشد در میدان باشیم تا سطح امیدواری در بین مردم را بالا ببریم.

نماینده داراب و زرین‌دشت در رابطه با اهمیت جابه‌جایی برخی از روستاهای داراب تاکید کرد و ادامه داد: راهی به جز مکان‌یابی و انتقال برخی از روستاها نداریم و با توجه به حوادثی که در سالیان گذشته در سوانح طبیعی برای مردم به وجود آمده است هزینه کردن در این محدوده جغرافیایی به دلیل نبود موقعیت توسعه‌ای و خسارات متعدد به زیرساخت‌های عمرانی دیگر عاقلانه نیست و به دور از تدبیر است که بایستی اقدام اساسی شود.

وی در همین راستا افزود: هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست و در اسرع وقت با رئیس بنیاد مسکن کشور و نائب رئیس مجلس و دیگر مقامات مسئول در سطح ملی و استان در این زمینه جلسات و کارگروه‌های تخصصی متعدد ایجاد خواهد شد تا نسبت به مدیریت بحران‌های آتی اقدامات لازم انجام شود.

عسکری با اشاره به اهمیت ارائه تسهیلات لازم به افراد نیازمند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه منابع مورد نیاز در زمینه ارائه تسهیلات به ویژه نقدینگی لازم اشتغالزایی فراهم است اما ضوابط و قوانین و مصوبات دولتی نظیر دهک‌بندی‌ها، موانع بیمه‌ای و حتی ضمانت‌ها امکان اجرایی شدن آن را دشوار کرده است که در اسرع وقت با مشخص کردن بانک‌های عامل سعی در تسهیل و تسریع این رویه و مرتفع کردن مشکلات احتمالی خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان فارس هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه هر کمکی که کرده‌ایم وظیفه داشته‌ایم، مطرح کرد: در روزهای آتی با اعتبارات ویژه ملی که برای موضوع سیل در نظر گرفته شده است حتما در کنار مردم و حادثه‌دیدگان خواهیم بود.

مرتضی موصلی، با اشاره به اینکه هماهنگی در ارائه خدمات به مردم باید همچنان وجود داشته باشد، افزود: در همین راستا تعدادی از جامعه مددجو و کارگران و قشر ضعیف بر اساس ظرفیت‌های قانونی به مدت یک سال تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهند کرد.

موصلی گفت: تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه جهت راه‌اندازی مجدد مشاغل آسیب‌دیده، رسیدگی فوری به وضعیت معیشتی حادثه‌دیدگان، ارائه خدمات به افراد ضعیف، در اختیار گذاشتن کالاهای اساسی مورد نیاز پس از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان و همچنین کمک به ایجاد اشتغال خانواده‌ها و کسب‌وکارهای جدید با منابع قرض‌الحسنه از جمله اقداماتی خواهد بود که کمیته امداد امام خمینی در راستای وظایفی که دارد انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اثر بارندگی و سیلاب هفته گذشته در شهرستان داراب استان فارس، روستاهای "زین‌آباد سنگی" و "رمبه" با مشکل آبگرفتگی و تخریب زیرساخت‌ها، اماکن خصوصی و عمومی، مواجه شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهرستان داراب استان فارس زین آباد سنگی آبگرفتگي تخلیه روستا حادثه دیدگان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی گفت: ۶ استان کشور شامل بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان و اصفهان، امروز تحت تأثیر سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی افزود: عملیات امدادرسانی به مناطق درگیر حادثه در ۴ استان که بارش‌ها منجر به آبگرفتگی شده، با اعزام تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آغاز شده است.
به گفته محمودی؛ در استان خوزستان با آب‌گرفتگی در شعب دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این شعب توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در شعب دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده و امدادرسانی در شعب دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است. همچنین استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی از طریق شعبه هلال‌احمر در شاهین شهر و شعب سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: شهروندان از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها در این استان‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

کد خبر 6095233

دیگر خبرها

  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • امدادرسانی هلال‌احمر در ۴ استان متاثر از بارش‌ها
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند