Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز گذشته جمعه ۷ مرداد ۱۴۰۱ اختتامیه دومین دوره اردوی منطقه‌ای فیلم‌سازی «ایده تا تولید» با اکران سه فیلم کوتاه تولیدی به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان همدان با حضور هنرجوها، استادان راهنمای گروه‌ها شهرام مکری (در ژانر رازآلود)، داریوش غریب‌زاده (در ژانر ملودرام) و علی ملاقلی‌پور (در ژانر کمدی)، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سعید پوراسماعیلی معاون آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی انجمن سینمای جوانان ایران و حبیب‌الله حیدری مدیر انجمن سینمای جوانان استان همدان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم اختتامیه این رویداد، سه فیلم کوتاه تولیدی در سه ژانر متفاوت که هر کدام به مدت یک هفته و با حضور سه گروه پنج نفره و همراهی استاد مربوطه ساخته شده بود به نمایش درآمد.

فیلم کوتاه «آدمخوار» به کارگردانی و نویسندگی دیانا حیدری، روژان عجیمان، سپیده فرهادی، علی ترک زبان و یزدان باقری و با هدایت شهرام مکری در ژانر رازآلود، فیلم کوتاه «مادر، بیل، بیل» به کارگردانی و نویسندگی سهیل امیری، پوریا سیمین‌پور، امیرحسین سلیمی، محمدرضا قمری و امیرحسین مهماندوست، زیر نظر علی ملاقلی‌پور در ژانر کمدی و فیلم کوتاه «کلاف» به کارگردانی و نویسندگی علی اقتصاد، مجتبی گمار، امیررضا اکبریان، پژمان نجفی‌پور، رضوان شجاعی‌فر با همراهی داریوش غریب‌زاده در ژانر ملودرام، سه فیلم تولید شده در این دوره آموزشی بودند.

اکران ۱۳ فیلم کوتاه با محوریت محرم

۱۳ فیلم کوتاه با محوریت عزاداری و واقعه عاشورا از امروز ۸ مرداد، تا ۵ مهرماه ۱۴۰۱ در سه پلتفرم هاشور، ودیو و تیوال به صورت اشتراکی و فروشی آنلاین اکران می‌شود.

بسته «حسینیه» از امروز ۸ مرداد ۱۴۰۱ (همزمان با آغاز ماه محرم) تا ۵ مهر ۱۴۰۱ (پایان ماه صفر)، در چهار مرحله، ۱۲ فیلم کوتاه برگزیده عاشورایی را به صورت اشتراکی و یک فیلم کوتاه را به صورت فروش، در دسترس مخاطبان هر سه پلتفرم قرار می‌دهد. این آثار کوتاه، در دهه هفتاد و هشتاد در انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده‌اند.

۱۰ فیلم کوتاه بسته «حسینیه» که به صورت اشتراکی اکران می‌شوند، عبارتند از «زیارت» ساخته مهدی جعفری، «یک قفس آزادی» ساخته جواد مزدآبادی، «جایی نزدیک زمین» ساخته قاسم انصاری، «سمفونی مرگ» ساخته زنده‌یاد حسن خدایی، «نذر» ساخته احمد طالبی‌نژاد، «دیزه دویدی» ساخته میردولت موسوی، «قربانی آب» ساخته سیدمهدی رضوی زاده، «دیدار» ساخته اکبر راسخ، «خادمین» ساخته مرتضی عدلی و «آب و آینه» ساخته محمدرضا خسروی‌فرد.

فیلم کوتاه «بی‌بی» ساخته سعید نجاتی محصول سال ۹۳ تنها فیلم فروشی بسته «حسینیه» است که با هزینه ۸ هزار تومان در هر سه پلتفرم ودیو، هاشور و تیوال قابل تماشاست و از چهارشنبه ۱۲ مرداد در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

همچنین ۲ فیلم کوتاه «مخالف خوان» ساخته سیدمحمدصادق جعفری و «مجلس شبیه» ساخته مهدی رمضان‌زاده به ترتیب در تاریخ ۱۹ و ۲۶ مرداد در دسترس قرار می‌گیرند و مخاطبان می‌توانند این ۲ فیلم را نیز تا ۵ مهر در هر سه پلتفرم تماشا کنند.

امور پخش و توزیع انجمن سینمای جوانان ایران تاکنون ۱۶۸ فیلم کوتاه را به صورت اشتراکی و برخی فروشی در پلتفرم‌های هاشور، ودیو و تیوال اکران آنلاین کرده است.

کد خبر 5551252 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: فیلم کوتاه بی بی محرم 1401 شهرام مکری محرم 1401 حبیب الله صادقی تئاتر ایران موسیقی ایرانی شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی درگذشت چهره ها جشنواره فیلم ونیز فیلم کوتاه خانه هنرمندان ایران موزه هنرهای معاصر تهران دفتر موسیقی وزارت ارشاد ماه محرم تئاتر شهر انجمن سینمای جوانان ایران صورت اشتراکی فیلم کوتاه سه پلتفرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی فرجی تهیه کننده تلویزیون که اخیراً فصل پنجم سریال «نون. خ» را به تولید رساند درباره اینکه چه سریال جدیدی در دست دارد بیان کرد: در حال حاضر سریال «کندو» به کارگردانی احمدرضا درویش را دنبال می‌کنیم و پیش می بریم.

وی اضافه کرد: فیلمنامه این سریال نوشته شده و آماده است و این روزها توافقاتی برای تأمین منابع مالی سریال در حال انجام است که سازمان صداوسیما بخشی از ماجراست و همچنین استانداری سیستان و بلوچستان نیز بخشی دیگر از این مساله را بر عهده دارد. تهیه کننده «کندو» درباره زمان تولید این سریال عنوان کرد: با پیشرفت این توافقات امیدواریم امسال این سریال به مرحله تولید برسد.

وی در پایان از ساخت یک سریال در شبکه نمایش خانگی خبر داد که خبرها و جزئیات بیشتر آن را به آینده موکول کرد.

سال گذشته علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی درباره ساخت سریالی که قرار است وزارت میراث فرهنگی روی آن سرمایه گذاری کند، به مهر گفته بود: «یکی از سریال‌هایی که قرار است ساخته شود سریال «کندو» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مهدی فرجی است. این سریال به صورت مشترک بین ما و صداوسیما تولید می‌شود و در حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی است. در حال حاضر فیلمنامه آن به نگارش درآمده است و این روزها هم در مرحله پیش تولید قرار دارد.»

احمدرضا درویش

کد خبر 849264 منبع: مهر برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران

دیگر خبرها

  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • هوش مصنوعی اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • چت‌بات Grok اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • درام و فانتزی ژانر فیلم‌های هشتمین پاتوق فیلم کوتاه شدند
  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی