Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام “محسن پور محمد” با بیان اینکه نمی شود در کاروان امام حسین(ع) باشی و اهل بداخلاقی، غیبت، تهمت و حرف ناروا باشی، گفت: آمادگی ورود به ماه محرم، اعتقادات، اعمال و رفتار درست است، باید این تغییر در ما مشهود باشد که اگر خودمان را اصلاح کنیم سایر جنبه های زندگیمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام “محسن پور محمد” استاد دانشگاه در گفت و‌ گو با ۸دی با اشاره به آداب عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم صرفا پوشیدن پیراهن مشکی یا نصب پرده سیاه جلوی درب منازل نیست بلکه باید ببینیم خدا و امام حسین از ما چه خواسته اند، آنچه که مهم است اعتقادات، اعمال و رفتار انسان است و آنچه که نیاز داریم اخلاق حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به کلام امام حسین(ع) مبنی بر اینکه “ان الله یحب المعالی الهمم” یعنی خدا همت های بلند را دوست دارد، گفت: همان طور که امام حسین(ع) و یارانش همت بلند داشتند ما نیز باید اینگونه باشیم نه اینکه با یک قطره اشک آرزوی در رکاب امام حسین(ع) بودن را داشته باشیم بلکه می توانیم در زمره سرداران و یاران خاص ایشان قرار بگیریم.

اعتقاد، اعمال و رفتار سه اصل مهم در دین

این استاد دانشگاه تصریح کرد: آنچه که ائمه (ع) به آن اهمیت می دادند؛ اعتقاد، اخلاق و رفتار درست است که قسم خوردند هرکه این سه اصل را رعایت نکند از ما نیست، در روز عاشورا هم تعدادی از یاران امام از عهدشان برگشتند ولی ما باید از آنان که ماندند الگو بگیریم.

وی افزود: خداوند غنی و بی نیاز است اما راهی که خداوند برای هدایت ما قرارداده ائمه اطهار(ع) هستند که باید از آنان الگوبرداری کنیم بنابراین آداب ورود به ماه محرم علاوه بر سیاه پوشی، توبه از گناهان و الگوگیری از فرستادگان خدا و در نظرگرفتن قبر و قیامت در امورات زندگی است.

وی با بیان اینکه همواره در محضر امام حسین(ع) و خدا هستیم ادامه داد: باید مراقب رفتار و کردار خود باشیم، گاهی در همین مجالس محرم، چشم هم چشمی و رقابت دیده می شود این در حالی است که باید در خیرات سبقت بگیریم نه در ظاهرنمایی.

این کارشناس معارف با بیان اینکه آمادگی ورود به ماه محرم، اعتقادات، اعمال و رفتار درست است، تاکید کرد و گفت: باید این تغییر در ما مشهود باشد که اگر خودمان را اصلاح کنیم سایر جنبه های زندگیمان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. امام حسین(ع) در راه خدا از جانش گذشت ما چقدر در زندگی، گذشت داریم؟

پور محمد با اشاره به سوره عصر قرآن کریم، بیان کرد: قسم به زمان که انسان در خسران‌ و زیان است جز کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام داده و دعوت به حق نموده و در این راه صبر کردند.

وی با بیان اینکه ایمان، عمل صالح، اخلاق درست پیشبرنده است، خاطر نشان کرد: نمی شود در کاروان امام حسین(ع) باشی و اهل بداخلاقی، غیبت، تهمت و حرف ناروا باشی، اگر مبنای کار ما این چهار اصل باشد دنیا و آخرت ما آباد خواهد شد. امیدوارم به اخلاق، رفتار و اعتقاد حسینی که ذیل رفتار یاران امام زمان(عج) است قائل باشیم که اگر این چهار اصل، توأمان باشند اعمال مان را زیبا، قشنگ و نیکو خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اعمال و رفتار امام حسین ع ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۳۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

اسدالله عباسی  در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) در سالن شهید انصاری استانداری گیلان اظهار کرد: هم اینک شاهد روش شدن اذعان عمومی مردم در جهان هستیم و هر سال نیز  بیشتر می شود که این امر به واسطه چراغی است که امام راحل افروختند.

 نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته چراغی که امام راحل(ره) افروختند و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند, این مشعل همیشه روشن خواهد ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر خواهد بود.

 وی ادامه داد: از سوی دیگر شاهدیم که استکبار جهانی با غول های رسانه ای خود مترصد سانسور جنایتهای رژیم جعلی صهیونیستی است اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایتها برملا می شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایتها هستیم.

 استاندار گیلان در ادامه به سالگرد ارتحال امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امسال نیز کاروانهای پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر می شوند که کاروان پیاده روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خرداد حرکت خود را از رشت  آغاز می کنند.

 وی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچکترین مشکلی عازم مرقد مطهر شود تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

 عباسی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار  فرهنگی , می توانند با آرمانهای امام راحل بیشتر آشنا شوند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود