Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «شهریار حیدری» روز شنبه در جلسه ای با حضور عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، فرمانداران قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و روسای شعب بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه در فرمانداری قصرشیرین ، با تسلیت ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)، افزود: منطقه غرب کرمانشاه به دلیل آثار جنگ و زلزله و عدم توسعه، با وجود داشتن ظرفیت های بزرگ برای اشتغال زایی و مردمانی سخت کوش بیشترین رتبه بیکاری را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در قصرشیرین، گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های دولتی توجه ویژه ای به طرح های کوچک اما با پرداخت تسهیلاتی ارزان قیمت دارد و انتظار داریم این بانک در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه نقش آفرینی کند.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: به میمنت حضور رئیس جمهور در منطقه و بازدید از سه شهرستان قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب و همچنین تسهیلاتی که نظام جمهوری اسلامی بیشتر در مناطق مرزی و محروم تزریق کرده ،افتتاح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، اجرای طرح سامانه گرمسیری و طرح های مختلفی که در حوزه تعاونی ها شکل می گیرد باید گفت غرب کرمانشاه در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بانک توسعه تعاون هم در توجه به پروژه‌ها و در طرح ها و هم در پرداخت تسهیلات با تمام ظرفیت هایی که بانک دارد نقش مهمی دارد و قرار است از تمامی این ظرفیت ها با توجه به نگاه مثبت عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشور در سطح شهرستان قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب بهره مند شویم.

                                                                                      

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می تواند باعث گشایش مشکلات اقتصادی غرب کرمانشاه باشد 

عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون جمهوری نیز با قدردانی از تلاش های نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و پیگیری اجرای طرح های اثرگذار در این مناطق گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین می تواند باعث گشایش مشکلات اقتصادی مناطق غرب کرمانشاه با شرایط بغرنج باشد.

«محمدجعفر ایرانی» افزود: با مدیریت خوب در سه شهرستان غرب کرمانشاه و راهبرد نماینده پر تلاش منطقه، طرح های موفقی را بانک توسعه تعاون شروع کرده که یا در حال بهره برداری و یا در شرف بهره برداری قرار دارد.

وی گفت: تلاش ما این است در حد بضاعتمان مردم سخت کوش منطقه را از لحاظ تامین منابع مالی به ویژه در حوزه اشتغال پایدار روستایی و برخی وجوه تبصره ای و تکلیفی که بیشتر با شرایط اقتصادی این سه منطقه مناسب است ،کمک کنیم.

ایرانی با قدردانی از اجرای منطقه آزاد تجاری قصرشیرین گفت: بانک توسعه تعاون متعلق به شرکت های کوچک با توان های محدود اقتصادی است و این تکلیف را داریم که در حوزه های کمتر برخودار و کمتر توسعه یافته حضور پررنگ تری داشته باشیم چون بانک توسعه یک بانک تخصصی است و با سرمایه ای که دولت در اختیارش گذاشته حتما در این مناطق خود را پررنگ تر، فعال تر و کوشا تر خودمان را نشان خواهیم داد.

                                                                                             

قصرشیرین یک قطب تولیدی است

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز در این نشست گفت: قصرشیرین یک قطب تولیدی است که کارایی لازم را برای نقش آفرینی بیشتر در کرمانشاه می تواند ایفا کند.

«محمد حیدری» افزود: قصرشیرین ظرفیت های بالقوه فراوانی از جمله در حوزه های آبزی پروری، تجارت، باغات، کشاورزی و بهداشت و درمان با توجه به توریسم درمانی دارد و اکنون نیز این شهرستان بحث اربعین را به عنوان یک حرکت عظیم کشور و یک رویداد بزرگ پیش رو دارد.

وی با قدردانی از تلاش های نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی که در منطقه داریم می توانیم دهها برابر وضع موجود اشتغالزایی و ظرفیت سازی کنیم و برای تحقق این مهم باید کار را به مردم بسپاریم و با انگیزه و مهارتی که در مردم وجود دارد می توانند همچون گذشته خوش بدرخشند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: در حوزه گردشگری ۳۲ میلیارد تومان و در حوزه صنعت و معدن تجارت به ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم که تزریق این میزان تسهیلات می تواند باعث به مدار آمدن واحدهای تولیدی و اشتغالزایی و توسعه منطقه باشد.

حیدری اضافه کرد: ماموریت دولت سیزدهم و رییس جمهور انقلابی بحث اشتغالزایی با محور تولید است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در چند سال اخیر ، مبنا را تولید قرار داده اند.

وی بر حذف بروکراسی اداری برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و طرح های اشتغالزا، رعایت زمانبندی طرح با الزامات بانکی به منظور جلوگیری از متضرر شدن تولید کنندگان تاکید کرد.

                                                                                                      

۳۱۹ تعاونی در سرپل‌ذهاب وجود دارد 

فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: در شهرستان سرپل ذهاب ۳۱۹ تعاونی وجود دارد که از این تعداد ۸۴ تعاونی فعال است و ۷۸ مورد آن راکد و نزدیک به ۱۵۷ مورد در دست اجرا و تقریباً بلاتکلیف هستند که ساماندهی آن ها در دستور کار است.

«صدرالله بابلی» افزود: سرپل ذهاب قطب کشاورزی و دامپروری است و به برکت نگاه ارزنده نظام جمهوری اسلامی طرح سامانه گرمسیری که ایجاد شده امسال شاهد برداشت بالای ۸۵ هزار تن گندم در این شهرستان بودیم.

وی اظهار داشت: برای برون رفت از بیکاری منطقه و حمایت از واحدهای تولیدی نیازمند نگاه مسوولان و افزایش تسهیلات بانکی و جداسازی بحث بدهی زلزله به منظور تامین وثایق بانکی متقاضیان تسهیلات به منظور راه اندازی واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال  هستیم.

وی در ادامه خواستار افزایش تسهیلات مشاغل خانگی و پشتیبان، افزون بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای تحول منطقه شد.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال  به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۵۰ کیلومتر مرز با عراق دارند.

برچسب‌ها سرپل ذهاب مجلس شورای اسلامی گیلانغرب قصرشیرین بانک توسعه تعاون بانک ها دولت جمهوری اسلامی اربعین دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب مجلس شورای اسلامی گیلانغرب سرپل ذهاب مجلس شورای اسلامی گیلانغرب قصرشیرین بانک توسعه تعاون بانک ها دولت جمهوری اسلامی اربعین دولت سیزدهم عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون منطقه آزاد تجاری قصرشیرین مجلس شورای اسلامی غرب کرمانشاه واحدهای تولیدی سرپل ذهاب ظرفیت ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است

به گزارش خبرنگار مهر محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران می‌شود مدیریت و کنترل به‌موقع آن مدنظر است تا عوارض احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی موجود، مجموعه‌ای از حوادث ممکن شامل حوادث کوهستانی، آتش سوزی پوشش گیاهی، پدیده ریزگردها، سیل، زلزله و… این استان را در بر می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای مجموعه این حوادث باید آماده باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد این استان در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات با یک عنایت ویژه دیده شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وارث برخی از اقدامات و پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبلی هستیم که باید آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: یکی از این موارد بحث بازسازی مناطق زلزله زده سال ۱۳۹۶ کرمانشاه است که با اعلام جشن بی‌موقع اتمام بازسازی این مناطق، از ردیف اعتباری بودجه حذف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که هنوز هم خرابی‌های زلزله قابل مشاهده است و ده‌ها ساختمان دولتی و عام‌المنفعه تخریب شده در این مناطق باقی مانده‌اند و قابلیت استفاده ندارند.

صحرایی تاکید کرد: برخی از این ساختمان‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم پیش رفته، اما با اعلام جشن اتمام بازسازی هم اکنون بلاتکلیف رها شده و کمترین اتفاقی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی از راه آهن کرمانشاه به‌عنوان دیگر پروژه نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی نام برد و گفت: برای ادامه این راه آهن تا شهر کرمانشاه در حال حاضر یک همت اعتبار نیاز است.

به گفته صحرایی، این پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی، بیش از پیش بر دوش کرمانشاه سنگینی می‌کند.

استاندار کرمانشاه به مسئله آبشوران پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر وجود این رودخانه خطرساز و به دغدغه مردم شهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اگر آبشوران ساماندهی شود، نه تنها رفع بحران صورت گرفته بلکه مسیر این رودخانه به یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس برآوردها ۲.۷ همت برای بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده و ۱.۳ همت برای ایمن سازی سایر نقاط و در مجموع چهار همت برای ایمن سازی این استان نیاز است.

کد خبر 6090256

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود