Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زنجان گفت: باید در خصوص معرفی، پاسداری باز زنده‌سازی میراث ناملموس زنجان اهتمام داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه میراث فرهنگی ناملموس شامل جنبه‌های غیر فیزیکی فرهنگ است که به شکل شفاهی و سینه به سینه برای ما به ارث رسیده است، اظهار داشت: این موارد ارزش‌های اجتماعی، سنت‌ها، آداب و رسوم و روش‌ها، صنایع دستی، باورهای زیبایی شناسانه و معنوی، بیان هنری، زبان و هر آنچه مرتبط با هویت حیات انسانی است را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ثبت و پاسداری از میراث ناملموس شهرستان زنجان در دستورکار قرار گرفته است، افزود: کارگروه آموزشی در بخشداری‌های زنجان‌رود و مرکزی و قره پشتلو با دهیاران توسط میراث فرهنگی اداره شهرستان برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زنجان گفت: پرونده‌های ناملموس روستا‌ها و شهرهای زنجان احصا شده و با هدف ثبت میراث ناملموس و مراسم آیینی سنت‌ها، آواها نسخه‌های خطی فنون آشپزی سنتی، بازی‌های محلی قومی، عشایری و رسومات باورها و فنون ساخت صنایع دستی را در دستور کار قرار داده است.

وی اذعان کرد: میراث فرهنگی شهرستان فنون بافت فرش زنجان و معرفی، ثبت ملی و جهانی فرش زنجان مانند فرش قلتوق را مد نظر داده تا تجار فرش دیگر با دیدن اسم زنجان روی فرش از خرید آن امتناع نکنند.

باقری تاکید کرد: باید در خصوص معرفی، پاسداری باز زنده‌سازی میراث ناملموس اهتمام داشت تا صنایع دستی مثل زین‌سازی زنجان و غیره به فراموش سپرده نشوند و مردم نیز در این مهم ما را یاری دهند.

وی با اشاره به اینکه باید المان فرش قلتوق به صورت تخصصی و مطالعه شده ساخته ‌نصب گردد، گفت: این امکان وجود دارد تا در مسیر شهری مسیر میراث ناملموس تعریف و المان‌های آن را ساخت و نصب کرد تا بیشتر معرفی شود و جزو جاذبه‌های گردشگری و مسیر گردشگری گردد.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میراث ناملموس میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد