Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتقال دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی را با شعارهای دولت مردمی و همچنین با عدالت آموزشی در تضاد دانست.

مهران علامی، دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه خبر‌هایی از انتقال دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در دانشگاه‌های خارج به دانشگاه‌های داخل به گوش میرسد گفت: این دانشجویان به دلیل کسب رتبه‌های ضعیف در کنکور سراسری و از طرفی به واسطه‌ی داشتن پول بیشتر، توانسته‌اند در دانشگاه‌های خارج از کشور به ادامه تحصیل بپردازند با این اوصاف انتقال آن‌ها به دانشگاه‌های داخل به وضوح، حق و حقوق کسانی را که برای نشستن بر روی این صندلی‌ها زحمت کشیده‌اند، پایمال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دانشجویانی که قرار است به دانشگاه‌های داخل کشور منتقل شوند افرادی هستند که به علت عدم قبولی در آزمون سراسری برای تحصیل به دانشگاه‌های معمولی خارج از کشور رفته اند؛ با این اوصاف این افراد پس از گذراندن چند واحد درسی و در ادامه، پرداخت پول‌های کلان قرار است به دانشگاه‌های داخلی راه یابند.

علامی بیان کرد: مصوبه انتقال دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به دانشگاه‌های داخلی در چند سال اخیر نیز مطرح شده بود؛ اما مخالفت صریح و شفاف جریان‌ها و فعالین دانشجویی را در پی داشت؛ با این اوصاف امروز اجرایی شدن این مصوبه به عنوان مصداقی از بی عدالتی آموزشی اعتراض دانشجویان را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه مصوبه انتقال دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به دانشگاه‌های داخلی بستر را برای ادامه تحصیل عده‌ای خاص و شاید آقازاده‌ها در دانشگاه‌های داخل فراهم می‌کند و این بدان معناست که علم هم فدای ثروت می‌شود، تصریح کرد: اجرای مصوبه مذکور مصداق کامل ریختن نمک بر زخم دانش اموزان مناطق محروم و کسانی است که پس از سال‌ها تلاش درس میخوانند تا با عدالت اموزشی به انچه میخواهند برسند، اما گویا قدرت پول پدران اقازاده ها، از تلاش‌های این دانش آموزان بیشتر است.

علامی اضافه کرد: مصوبه انتقال دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌های خارجی به دانشگاه‌های داخلی گویای این است که آقایان کنکور را دور زدند و قرار است سلامت و جان مردم و زحمت دانش اموزان را به سخره بگیرند. با این وجود سوال این است که زمان فارغ التحصیلی کدام اقازاده یا فرزند مسئولی فرا رسیده است که چنین قانونی تصویب شده؟ احتمالا از آقازاده‌های رده بالا هستند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست با تصویب قانون مذکور چه بر سر نظام سلامت کشور خواهد آمد، افزود: گفته می‌شود قرار است برای این دانشجویان ازمونی درسطح کنکور برگزار شود؛ اما واقعیت این است که اگر این افراد اهل آزمون بودند در کنکور شرکت میکردند، به نظر میرسد صحبت از چنین آزمونی صرفا برای بستن دهان موافقان عدالت آموزشی است و یک امر سوری است.

دبیر صنفی انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه یکی از انتظارات اصلی بدنه دانشجویی وزارت بهداشت اهمیت دادن به سلامت جامعه است، تصریح کرد: تصویب قوانینی به این شکل با شعار‌های انتخاباتی دولت مردمی در تضاد بوده و در این میان واژه عدالت اموزشی در هاله‌ای از ابهام است.

علامی با بیان اینکه اکنون دولت با یک چالش جدی در زمینه‌ی سلامت مواجه است، افزود: انتظار ما از دولت این است که اجازه ندهد با چنین تصمیماتی دانش اموزان این مرز وبوم به این باور برسند که هدف از برگزاری کنکور فقط و فقط ابطال فرصت‌های طلایی عمرشان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتقال دانشجویان پزشکی دانشگاه های خارجی دانشگاه های علوم پزشکی عدالت آموزشی کنکور سراسری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحصیل در دانشگاه های خارج دانشگاه های داخلی دانشگاه های داخل خارج از کشور علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با سراسر کشور در پنج حیطه مدیریت نظام سلامت، هنر و سلامت، علوم پایه، استدلال بالینی و آموزش پزشکی توسط مهدی دهقانی زاهدانی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، کارکنان پژوهشی و پزشکی دانشگاه ْآزاد اسلامی یزد در دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب یزد برگزار شد.

این المپیاد همراه با آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون، نظیر اطلاع‌رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سؤالات و تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای برگزار شد. رؤسای استان‌ها پس از آماده‌سازی فایل تجمیع موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند و ۱۸ اردیبهشت‌ماه اسامی دانشجویان راه‌یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی سبزوار در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران