Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: با ساخت ۳۰ مرکز جدید در سال جاری، تعداد مراکز بهداشتی و درمانی برکت تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ مرکز می‌رسد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت اظهارکرد:مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه و مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت و… می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد نسبت به ساخت ۲۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد دارد که تا به امروز ۲۳۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شده است.

ترکمانه یادآور شد: ۶۵۰ منطقه روستایی تحت پوشش طرح‌های بهداشتی و درمانی بنیاد برکت قرار دارند و سهم بنیاد برای ساخت مراکز تعهد شده، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به ساخت مراکز بهداشتی و درمانی برکت در مناطق محروم و روستایی ۲۱ استان بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های پروژه‌های بهداشتی و درمانی برکت به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی برکت بر اساس اعلام نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس شاخصه‌های سلامت این وزارتخانه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کشور ساخته می‌شوند.

ترکمانه عنوان کرد: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات جدید این بنیاد در حوزه عمرانی گفت: امسال تکمیل و ساخت ۱۰ هزار پروژه عمرانی و زیربنایی را در مناطق روستایی و محروم سراسر کشور در دستور کار داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شوند و ۴ هزار و ۵۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند.

ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به ساخت و تکمیل حدود ۵۷ هزار پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، بیش از ۴۲ هزار طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، مجموع سهم این بنیاد برای ۵۸ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی تعهد شده بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۲۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان بنیاد برکت روستاهای ایران مراکز بهداشتی و درمانی بهداشتی و درمانی برکت بهداشتی و درمانی مدیرعامل بنیاد برکت عمرانی و زیربنایی مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها

پس از رایگان شدن پوشش بیمه‌ای پنج دهک ابتدایی جامعه و اقدامات دولت و وزارت بهداشت جهت دسترسی به خدمات درمانی با قیمت ارزان، «درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال» نیز از اواخر سال گذشته نهایتا هم اجرایی شد و بر اساس این مصوبه تمام اقدامات تشخیصی و درمانی و بستری و جراحی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی برای سنین زیر هفت سال دارای پوشش بیمه، رایگان انجام می‌شود؛ در این گزارش چگونگی اجرای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان کودکان مفید به تصویر کشیده شده است.

دریافت 71 MB

خبرنگار: زهرا روزبروزی/ تصویربردار و تدوینگر: احمدرضا زنگنه

دیگر خبرها

  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • ویدیو/ درمان رایگان زیر ۷ ساله‌ها روی پیشخوان بیمارستان‌ها
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم