Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «خالد الجبوری» سخنگوی عشایر جنوب موصل امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری «المعلومه» عراق از نیروهای شیعه این کشور خواست تا خویشتنداری کنند و تسلیم توطئه بین المللی و برخی از کشورهای خلیج فارس نشوند. 

وی افزود: توطئه بین المللی از سوی آمریکا، رژیم اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس وجود دارد و تحریک رسانه‌های آن کشورها به سوی شعله‌ور کردن شهرهای عراق پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی عشایر جنوب موصل با بیان اینکه این کشورها می‌خواهند آتش نزاع بین نیروهای شیعه را شعله‌ور کنند و قربانی آن شهروندان عراقی هستند، افزود: بر این اساس از عقلای روحانیت، مراجع و شیوخ عشایر می‌خواهیم وارد عمل شوند و سریعا این نزاع را متوقف کنند و اجازه تعرض به اموال عمومی و ساختمان‌های احزاب دیگر را ندهند. 

طرفداران جریان صدر به ریاست «مقتدی صدر» ظهر امروز (شنبه) با عبور از موانع امنیتی و ورود به منطقه سبز بغداد، مجددا وارد صحن پارلمان عراق شدند. 

تحرکات طرفداران مقتدی صدر در اعتراض به نامزدی «محمد شیاع السودانی» برای تصدی سمت نخست وزیری از روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است. 

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق هم در بیانیه‌ای درباره ورود معترضان به منطقه سبز بغداد هشدار داد و از ملت خواست تا مانع بروز فتنه جدید در کشور شوند. 

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق نیز در واکنش به ورود طرفداران جریان صدر به خیابان و تصرف منطقه سبز، در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود که نیروهای چارچوب هماهنگی شیعی دست از معرفی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری نکشیده‌اند. 

رهبر جریان حکمت عراق تاکید کرد که با وجود تصرف پارلمان (از سوی طرفداران جریان صدر در روز چهارشنبه گذشته) این اقدامات، چارچوب هماهنگی را از ادامه راه بازنخواهد داشت و جریان صدر با هر نامزد دیگری غیر از السودانی نیز مخالفت خواهد کرد. 

شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق دیروز در مراسم تعویض پرچم گنبد سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) سخنرانی کرد و گفت: امام حسین علیه السلام از ما می‌خواهد از تفرقه و جدال به خاطر منافع دنیایی دوری کنیم. 

مرجعیت عالیقدر عراق خواستار حفظ اتحاد ملت عراق و زندگی در صلح و آرامش شد و اعلام کرد که «امام حسین علیه السلام از ما می‌خواهد که حرمت اموال و دارایی‌های دولتی و خصوصی را حفظ کنیم».   

نمایندگی سازمان ملل در عراق نیز امروز شنبه پس از ورود مکرر تظاهرکنندگان طرفدار جنبش صدر به ساختمان پارلمان خواستار توقف رفتار آن‌ها شد.

برچسب‌ها آسیای غربی انتخابات پارلمانی مقتدی صدر عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی انتخابات پارلمانی مقتدی صدر آسیای غربی انتخابات پارلمانی مقتدی صدر عراق جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند

مسئول عشایر فلسطینی اعلام کرد: ما طرح رژیم صهیونیستی برای ایجاد هرج و مرج در نوار غزه را به شکست کشاندیم.

به گزارش ایسنا، «عاکف المصری» مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در نوار غزه در گفت‌وگو با سایت خبری «العربی الجدید» گفت: اهداف و تصورات اشغالگر صهیونیست در مورد مرحله پساجنگ غزه که شامل تشکیل ادارات مدنی متشکل از عشایر و رهبران محلی در کنار حفظ جنبه امنیتی است، هرگز محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما در هیئت عالی امور عشایر موضعی واضح و روشن داریم و آن اینکه هرگز جایگزین هیچ نهاد سیاسی فلسطینی نخواهیم شد و همواره تاکید می‌کنیم که عشایر پشتوانه ملی همه گروه‌های فلسطینی هستند و حافظ صلح داخلی و بافت اجتماعی در نوار غزه خواهند بود.

المصری در ادامه افزود: هیچ یک از بازرگانان فلسطینی در نوار غزه به انگیزه منافع اقتصادی که دشمن صهیونیستی می‌خواهد برایشان تامین کند، چنین نقش‌هایی را نخواهند پذیرفت، زیرا در این صورت در معرض شبهه‌های امنیتی و ملی قرار خواهند گرفت.

مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در نوار غزه در رابطه با میزان هماهنگی بین عشایر و طرف‌های مختلف برای تامین و توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه گفت اصل بر هماهنگی با نیروهای پلیس و هلال احمر فلسطین در غزه است که مسئول هماهنگی برای انتقال کمک‌ها است.

وی همچنین اعلام کرد: عشایر فلسطینی در نوار غزه طرح‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و هرج و مرج در این باریکه را ناکام گذاشتند. رژیم اشغالگر به دنبال روبروی هم قرار دادن عشایر و نیروهای پلیس در غزه برای راه انداختن جنگی داخلی بود، اما ملت فلسطین از آگاهی کافی و حس ملی برای به شکست کشاندن این طرح‌ها برخوردار بود.

المصری با بیان اینکه هیئت عالی امور عشایر یک گروه ملی معروف است و به هیچ حزب سیاسی ملی وابسته نیست، گفت شایعات مربوط به اینکه عشایر حماس را مسوول وضعیت فاجعه‌بار غزه می‌دانند، صحت ندارد بلکه از نظر آنها رژیم صهیونیستی مسوول مستقیم وضعیت غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • موضع‌گیری عشایر فلسطینی غزه علیه اقدامات تفرقه‌افکنانه اشغالگران
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی