Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل بنیاد بین المللی عاشورا گفت: داستان عاشورا امروزه در مقاومت و ظلم ستیزی ملت ها نمایان است و می تواند جامعه را اصلاح و سعادتمند کند و بشریت را از یوغ استکبار نجات بخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت اله محمد حسن اختری درآیین اختتامیه نخستین سوگواره بین المللی شبیه خوانی در جمع اساتید، پیشکسوتان تعزیه و شبیه خوانی داخلی و خارجی، اظهارداشت: هنر شبیه خوانی سالیان سال است که در کشورمان اوج گرفته است و به راحتی می تواند بعضی از بخش های عاطفی و معرفتی را به ذهن‌ مخاطبان به خصوص اطفال، کودکان و نوجوانان وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارائه نسخه واحدی از مضامین، معارف و قضایای واقعی در صحنه کربلا به زبانهای مختلف مبتنی بر مقتل صحیح و تاریخ دقیق از جمله اهداف برپایی نخستین سوگواره بین المللی شبیه خوانی است، گفت: نهضت امام حسین(علیه السلام) و پیام کربلا، می تواند مقاومت و ظلم ستیزی را به ملتهای دیگر حتی به غیر مسلمان منتقل کند تا آنها بدانند داستان عاشورا امروزه کاربرد دارد و می تواند جامعه را اصلاح و سعادتمند کند و بشریت را از یوغ استکبار نجات بخشد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا افزود: نهضت انقلاب اسلامی که توسط امام خمینی(ره) صورت گرفت، قدرت الحادی مثل شوروی سابق و یک مکتب کمونیستی از هم پاشید، امروزه نیز قدرت آمریکا رو به افول است و هیمنه خودش را در منطقه از دست داده و این از حرکت انقلاب امام حسین(علیه السلام) است.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین امرودی، مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه نیز تصریح کرد: شبیه خوانی به لحاظ اجرا، دکور، موسیقی و محتوا ممتاز، عمیق و مبتنی بر نزدیک به چهارصد سال سابقه است و مجریان آن با وضو و عارفانه بر روی صحنه حاضر می شوند و مخاطبان نیز از طفل 6 ماهه تا پیرمرد 96 ساله از همه اقشار است و محتوا، اشعار و منابع نیز از مقاتل مهم و محکم گرفته است که از ویژگی های منحصر به فرد هنر آیینی شبیه خوانی است.

وی درخصوص سوگواره بین المللی شبیه خوانی گفت: این حرکت بین المللی مبتنی بر حقوق بشر، یکی از بزرگترین، بهترین ، رساترین و تاثیرگذارترین عناصری می تواند باشد که در دنیا یک نهضت بزرگی راه بیاندازد که امروزه نهضت مقاومت نام گرفته است.

مجید خسروآبادی دبیراجرایی نخستین سوگواره بین المللی شبیه خوانی نیز گفت: فعالیتهای دبیرخانه سوگواره بین المللی شبیه خوانی از 8 ماه گذشته و در سه کمیته اجرایی، بین المللی و روابط عمومی آغاز شد که با پیگیری ها و رایزنی های صورت گرفته توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گروه های شبیه خوانی از کشورهای نیجریه و عراق و پنج گروه شبیه خوانی نیز از استان های اصفهان، قم، تهران، مرکزی و قزوین در این سوگواره شرکت کردند و در این دوره، در شبیه خوانی ها از نسخه زمینه میرعزا که نزدیک تر به تاریخ است استفاده شد و ابرازامیدواری کرد آموزشهای شبیه خوانی به زبانهای مختلف در دوره های آتی سوگواره آماده و ارائه گردد.

در ادامه آیت اله رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) نیز در ارتباط تصویری با این برنامه به نقش و اهمیت هنر آیینی شبیه خوانی و تعزیه پرداخت و از بنیاد بین المللی عاشورا در برپایی سوگواره بین المللی شبیه خوانی قدردانی کرد.
همچنین اجرای نمادین تعزیه "گفتگوی حربن یزید ریاحی و حضرت ابوالفضل العباس(علیه السلام)" و اجرای بخشی از تعزیه "گفتگوی شمر و حضرت عباس(علیه السلام)" از جمله بخش های این برنامه بود.

دربیانیه پایانی نخستین دوره سوگواره بین المللی شیبه خوانی، ضمن تشکر از بنیاد بین المللی عاشورا در برپایی سوگواره، به پاسداشت و معرفی هر چه بیشتر هنر شبیه خوانی، تشکیل دبیرخانه دائمی شبیه خوانی بین المللی، فراهم آوردن زمینه و بستری مناسب جهت برپایی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزش شبیه خوانی در سایر کشورها، تاسیس اتحادیه جهانی کشورهای دارای شبیه خوانی اشاره شده است.
 

در پایان از آقایان محسن میرزاعلی،حاج محمد بخشی نیا، ابوالفضل کبابیان، سیدمحسن هاشمی، حسن برکتی، علی صدیقیان، احمد عزیز، مهدی صیادی، علیرضا صیادی، جواد فلاحتی، ابوالفضل صابری و حمزه کاظمی به عنوان  پیشکسوتان شبیه خوانی ایران و از مرتضی جبرین، مصطفی محمد، اسماعیل محمد، عمر یوسف طنمری، حفصه رضوان، عبدا.. احمد وناصر سلیمانبه عنوان شبیه خوانان کشور نیجریه و از السید حازم محمد جلیل، علی عبدالحسین حبیب، ناظم حسین علی، زکی داخل یاسین، سعید شنور عبد علی و  عماد کنعان به عنوان شبیه خوانان کشور عراق با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سوگواره بین المللی شبیه خوانی بنیاد بین المللی عاشورا علیه السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی در ۳ حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

ورزش‌‎های دیجیتال و فیجیتال در ۳ سطح /دانشگاهی، استانی و ملی

۱- دیجیتال «فیفا ۲۰۲۴، E-football»،

۲- فیجیتال «مینی فوتبال فیجیتال، مینی بسکتبال فیجیتال»

۳- حرکتی «kinect» «دوچرخه سواری، تنیس، تنیس روی میز، رزمی»

ورزش‌های رباتیک در ۲ سطح / استانی، ملی/

۱- مسابقات ربات‌های واقعی «مسابقه خودرو‌های خودران، مسابقه فوتبال اندازه کوچک، مسابقه دوی ربات‌های انسان نما»

۲- مسابقات شبیه سازی «مسابقه شبیه سازی فوتبال ۳ بعدی، مسابقه شبیه سازی خودرو‌های خودران»

۳- مسابقات لیگ نوآوری و خلاقیت «طراحی و ساخت ربات‌های صخره نورد، شناگرو ایده‌های آزاد»

فناوری و نوآوری در ورزش

۱- تحلیل‌های عملکردی در سطح ملی «تحلیل داوری صحنه‌های ورزشی، پیش‌بینی درصد مالکیت توپ در مسابقه، تحلیل بیومکانیکی و آسیب شناسی فعالیت ورزشی»

۲- طراحی و برنامه‌نویسی در دو سطح استانی و ملی «طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی صنعتی محصول ورزش، شبیه سازی الکترونیکی ابزار ارزیابی در ورزش»

گفتنی است؛ ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی با امکان ثبت‌نام کلیه دانشجویان از تمام رشته‌ها و دانشگاه‌های سراسر کشور از ۲۷ فروردین ماه آغاز شده است و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس Setav.ir/stso نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • برگزاری نمایش اقتدار در روز ملی خلیج‌ فارس در بوشهر
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است