Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با شناسایی خسارتهای بخش کشاورزی در سیلاب باید با کمک بیمه برای جبران آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست مشترک متولیان بخش کشاورزی با مجمع نمایندگان استان روز شنبه در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد. 

در این نشست که رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و معاونان و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها حضور داشتند در خصوص هماهنگی و ایجاد تعامل سازنده به منظور برنامه ریزی در توسعه کشاورزی روستایی و راهکارهای اهمیت همکاری‌ اثربخش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمان جهاد کشاورزی در حوزه اجرای کارآمد وظایف این سازمان تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهارداشت: خسارت‌های سیلاب در بخش کشاورزی قزوین در حوزه زراعی و باغی باید آسیب شناسی شده و برای آن راهکار ارائه شود. 

وی افزود: یکی از راهکارهای موجود برای جبران خسارت کشاورزان پوشش بیمه‌ کشاورزی است که جهاد کشاورزی بایستی در این راستا پیشگام باشد. 

رحمانی تصریح کرد: خسارت بخش کشاورزی باید آسیب شناسی شود و در حال حاضر بیش از  2300 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان و باغداران برآورد شده که باید بررسی کارشنای در این زمینه صورت گیرد.

نماینده تاکستان در مجلس شورای بیان کرد: محور معیشت روستا بر پایه دامداری و کشاورزی است و همه باید کمک کنند تا این پایه اقتصادی در روستا آسیب نبیند و زمینه تولید و معیشت مهیا باشد.

وی گفت: دادن زیرساختها حتما مهم است اما اگر در یک روستا اینترنت واگذار شد اما امکانات کشاورزی مانند زمین و آب و نهاده تامین نشود اساس معیشت و اشتغال روستایی و کشاورزان زیر سوال می رود.

رجب رحمانی در ادامه اظهارداشت: اتاقک‌های کارگری در باغات باید دارای برق باشند تا کشاورز و باغدار بتواند با امکانات اولیه در باغ تولید خود را ادامه دهد و در این راستا نیازمند تعامل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی با شرکت توزیع نیروی برق هستیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی تاکستان در مجلس شورای مجلس شورای اسلامی سازمان جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند