Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@10:17:45 GMT

آب رودخانه یزد به مسیر خارج از شهر هدایت می شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۶۳۷۲

آب رودخانه یزد به مسیر خارج از شهر هدایت می شود

حامد سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به بارش های سنگین و جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر، شهرهای مختلف کشور با اعزام نیرو و تجهیزات به کمک مردم دارالعباده یزد آمدند.

وی بیان کرد: با توجه به حجم سیلاب در یزد، شهرهای اصفهان، بندرعباس، تهران و مشهد با اعزام نیرو و تجهیزات آتش نشانی به کمک نیروهای شهرداری یزد پیوستند و هم اکنون عملیات تخلیه میادین از سیلاب، به همکاری این نهادها در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی ادامه داد: برخی شهروندان از تخلیه سیلاب میادین و رها شدن آن در خیابانها گلایه‌مند بودند و خواستار رسیدگی به این موضوع و هدایت سیلاب ها به سمت رودخانه مرکزی یزد بودند که بررسی ها نشان می دهد که آب در مسیر رودخانه قرار دارد و به محدوده دروازه قرآن حرکت و از آنجا به سمت خارج از شهر هدایت می شود.

سخنگوی شورای شهر یزد بیان کرد: ممکن است در طول مسیر رودخانه، به دلیل حمل اشیاء مختلف توسط سیلاب، آب گرفتگی در مسیرها و پل های رودخانه مرکزی وجود داشته باشد که این موضوع بلافاصله توسط تیم های مستقر در ستاد رفع خواهد شد و شهروندان در صورت مشاهده انسداد مسیر رودخانه، موارد را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند.

سلطانی گفت: همچنین قرار است طی روزهای آینده این موضوع توسط شورای شهر و شهرداری پیگیری و در زمینه خرید تجهیزات جدید آتش نشانی اقدامات مناسب صورت گیرد.

کد خبر 5551574

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهرداری يزد سیلاب حامد سلطانی سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران سیل کرمان کرمانشاه همدان خطبه های نماز جمعه سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله

فرماندار شهرستان کلاله گفت: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب در ۶ روستای این شهرستان ۸۸۳ میلیارد ریال خسارت وارد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، فرهاد شیبک ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیلاب اخیر در این شهرستان اظهارداشت: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب تنها به 6 روستای اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو 540 میلیارد ریال خسارت زد.

وی افزود: بیش‌ترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره‌سازی در حاشیه رودخانه‌ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

وی با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه‌ها و مدیریت سیلاب‌ها افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل‌ها و آبروها در دستور کار قرار دارد.

فرماندار شهرستان کلاله گفت: بارندگی 2 روز اخیر سبب ریزش کوه به همراه رانش و آبشستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن 80 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

شیبک ادامه داد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در 2 نقطه به میزان 12 میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و 300 هکتار از مزارع گندم با 30 درصد خسارت، آسیب به 75 کیلومتر راه های بین مزارع به میزان 250 میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می‌شود.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم
  • لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد