Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:39:57 GMT

بازگشت آرامش به مناطق سیلزده مازندران

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۶۷۷۳

بازگشت آرامش به مناطق سیلزده مازندران

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، با تقویت جریانات خنک شمالی و ورود سامانه بارشی از شامگاه پنجشنبه، بارش های رگباری در مناطق مختلف مازندران آغاز شد که این بارش ها منجر به جاری شدن سیلاب در ارتفاعات شد و بخش هایی از غرب استان را درگیر مشکلات ناشی از سیلاب کرد.

به طوری که تبعات و اثرات این سیلاب باعث شد علاوه بر اینکه موجب تخریب مزارع کشاورزی و برخی خانه ها در روستاهای منطقه شود خدماتی نظیر ارتباطات، برق، آب و راه ارتباطی در این مناطق قطع شود

اما حضور میدانی مدیران بویژه استاندار مازندران در نقاط سیلزده باعث شد تا روند پیگیری و رفع مشکلات این مناطق تسریع شود تا شرایط عادی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیلزده این استان بدون اشاره به آمار و رقم میزان خسارت وارده گفت : بیشترین خسارت های وارده در سیل اخیر به مناطق روستایی شهرستان چالوس بود.

حسینعلی محمدی افزود : ۲۴ روستای بالادست شهرستان چالوس در محدوده اثر سیلاب قرار داشتند به طوری که علاوه بر قطع راه ارتباطی این روستاها با محور اصلی از خدمات آب، برق و مخابرات نیز محروم بودند.

وی ادامه داد : با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر به جز چهار روستا، بازگشایی مسیر این روستاها با ایجاد یک راه فرعی و جایگزین انجام شده است.

به گفته سرپرست مدیریت بحران مازندران هم اکنون ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین در مسیر روستای واسکول در حال انجام عملیات هستند که با ایجاد هفت کیلومتر راه آسفالت، راه دسترسی برقرار شده است و با ایجاد ۷۰ متر راه دیگر و ایجاد یک پل، این روستاها به محور اصلی متصل خواهند شد.

وی گفت: با حضور نیروهای راهداری و بسیج، بازگشایی مسیرها انجام شد و مسیر روستای پولاد کوه سر به طول ۲۵ کیلومتر در حال بازگشایی است تا به محور اصلی متصل شود.

محمدی ادامه داد: همچنین سیلاب باعث قطعی آب، برق و مخابرات در این روستاها شد که با اقداماتی که از سوی نهادهای مرتبط صورت گرفت این خدمات برقرار شده است و اهالی ساکن در این روستاها با مشکلی مواجه نیستند.

فوت ۶ نفر و مفقودی چهار نفر

محمدی روستاهای گرفتار مشکلات ناشی سیلاب را انگوران، چهار باغ، پولاد کوه سر و گلیجان نام برد و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای آوار به این روستاها همچنان اقداماتی برای خروج این روستاها از شرایط بن بست دریافت خدمات ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه در این روستاها آب و برق وجود ندارد با به پرواز در آمدن بالگرد هلال احمر غذا و آب به این مناطق ارسال شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: با توجه به شدت آوار سیلاب در این روستاها نمی توان زمان رفع کامل مشکلات این روستاها راپیش بینی کرد اما برای تسریع در رفع مشکلات، تلاش می کنیم.

وی در خصوص آسیب دیدگان جانی این سیلاب گفت: براساس اعلام مراجع رسمی تاکنون ۶ نفر فوت کردند و چهار نفر نیز مفقود شده اند و البته گمانه زنی ها بر این است که تعداد کشته شدگان بیشتر از این تعداد باشد.

تمامی محورهای اصلی مازندران

وضعیت راه‌های مواصلاتی این استان که از روز پنجشنبه با بسته شدن جاده هراز براثر گل  و لای وارد فاز درگیری ناشی از مشکلات ناشی از سیلاب شده بود و این روند مسدودیت راه‌ها بعد از ساعاتی از اواخر پنجشنبه شب محور کندوان را نیز درگیر خود کرد.

حضور تیم های راهداری و تلاش برای بازگشایی مسیرها باعث شد تا شب گذشته بعد از ۳۰ سال فعالیت بی وقیفه این نیروها، مسیر هراز باز شود و پس از آن نیز مسیر کندوان برای تردد بازگشایی شد.

رییس پلیس راه مازندران در این خصوص گفت: در جریان سیلاب ناشی از روز گذشته، تنها چند خودرو دچار خسارت جزیی شد و هیچ گونه فوتی ناشی از سیلاب در جاده های  مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب افزود: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی اصلی استان شامل جاده های هراز ف کندوان و سواکوه برای تردد خودروها باز است و ترافیک در این محورها بجز بخش هایی از مسیر کندوان و هراز پرحجم است.

وی پرحجم بودن بخش هایی از این مسیرها را ناشی از تنگی معبر عنوان کرد و ادامه داد: این ترافیک پرحجم در مناطق هزار چم، تونل تکاور، دربند و صخره چالوس است که همواره در ایام مختلف این ترافیک وجود داشت.

رییس پلیس راه مازندران با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تدوام ناپایداری جوی تا روز دوشنبه در این استان، به رانندگان توصیه کرد از توقف در محورهای کوهستانی به خصوص در گردنه‌ها که احتمال ریزش سنگ، رانش کوه و سقوط بهمن وجود دارد، خودداری کنند.
مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محورهای مواصلاتی کوهستانی است.

برچسب‌ها چالوس مرکز مدیریت راه های کشور استانداری مازندران مدیریت بحران گزارش ملی سیلاب ها سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چالوس مرکز مدیریت راه های کشور استانداری مازندران چالوس مرکز مدیریت راه های کشور استانداری مازندران مدیریت بحران گزارش ملی سیلاب ها سیل مدیریت بحران راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر سه شنبه در خراسان جنوبی آغاز شد و امروز در برخی مناطق استان شدت گرفت.

گزارش‌های دریافتی حاکی است بارش‌های رگباری باعث جاری شدن روان آب در معابر شهری و روستایی شهرستان‌های طبس، بشرویه و زیرکوه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های امروز به بخش‌هایی از راه‌های روستایی در مناطق غرب استان خسارت زد.

محمدعلی آخوندی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون در طبس، دیهوک و خوسف سیلاب جاری بوده و خسارت‌ها در حد معمول است.

وی با بیان اینکه برخی آبنما‌های طبس از سیلاب آسیب دیده، عنوان کرد: در زمان حاضر مسیر اسفدن به حاجی آباد زیرکوه دچار سیلاب و صاعقه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هشدار هواشناسی سطح نارنجی از دیروز در استان صادر شد و بارش‌ها تا اواخر وقت فردا ادامه دارد.

وی اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی با محوریت فرمانداری‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم امروز گفت: ناپایداری جوی تا روز جمعه در استان ادامه دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن برخی مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است.

جواد نخعی افزود: براساس الگوی نقشه‌های هواشناختی با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی تا روز جمعه گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود.

فرماندهی پلیس راه طبس - یزد هم اعلام کرد: با توجه به بارش باران و جاری شدن روان آب در محور‌های منطقه، رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند و تا فردا از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم