Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های غربی از اولین موارد مرگ در اثر ابتلا به آبله میمون در اتحادیه اروپا و در اسپانیا خبر دادند که تا به امروز به دو مورد افزایش پیدا کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس شاو" آلمان در گزارشی به اولین موارد مرگ بر اثر ابتلا به آبله میمون در اروپا و در کشور اسپانیا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت اسپانیا از دومین مورد مرگ ناشی از بیماری واگیر آبله میمون در اسپانیا خبر داد. اولین مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری در اسپانیا در عصر جمعه تایید شد. تلویزیون دولتی این کشور RTVE و دیگر رسانه های اسپانیایی گزارش دادند که این اولین مرگ و میر مرتبط با این بیماری در اروپا است.

اولین قربانیان ابتلا به این بیماری در اسپانیا دو مرد جوان بودند. وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که این دو به آبله میمون مبتلا شده اند و در این راستا به تجزیه و تحلیل هایی استناد کردند که بعداً علت دقیق مرگ را مشخص می کند.

در حال حاضر حدود 4200 مورد تایید شده ابتلا به این بیماری عفونی در اسپانیا وجود دارد. 120 نفر از آنها در کلینیک ها درمان شدند. اولین مورد مرگ در منطقه والنسیا در شرق اسپانیا رخ داد. وزارت بهداشت منطقه شامگاه جمعه اعلام کرد که مرگ بیمار آلوده به ویروس آبله میمون ناشی از آنسفالیت (التهاب مغز) مرتبط با این عفونت بوده است.

برزیل هم قبلاً یک موردمرگ ناشی از ابتلا به آبله میمون را گزارش کرده بود. این اولین مورد گزارش شده در خارج از آفریقا بود. وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که فرد فوت شده یک مرد 41 ساله است که از لنفوم و ضعف سیستم ایمنی رنج می برد. این بیمار در شهر بلو هوریزونته در جنوب شرقی این کشور بستری شد و پس از انتقال سریع به مراقبت‌های ویژه بر اثر شوک سپتیک درگذشت.

این بدان معناست که از ماه می در مجموع هشت مورد مرگ و میر ناشی از آبله میمون در سراسر جهان ثبت شده است. پنج مورد اول از آفریقا گزارش شده بود، جایی که این بیماری برای اولین بار در سال 1970 در انسان شناسایی شد. به گفته تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO)، حدود 70 درصد از 18000 بیماری آبله میمونی گزارش شده از ماه می در اروپا و حدود 25 درصد در قاره آمریکا مشاهده شده است.

موسسه رابرت کخ آلمان هم 2410 مورد ابتلا به آبله میمون را در اواسط هفته ثبت کرد. بر اساس اطلاعات این موسسه بهداشتی، بر اساس دانش فعلی، در اکثریت قریب به اتفاق موارد ابتلا مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته اند تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند. در بین زنان تنها 5 مورد ابتلا به این بیماری در این کشور وجود داشته و در کودکان هم موردی گزارش نشده است.

سازمان بهداشت جهانی اخیرا شیوع آبله میمون را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که گسترش شیوع آبله میمون در بیش از 70 کشور، یک وضعیت فوق‌العاده است که اکنون می‌توان آن را یک وضعیت اضطراری جهانی توصیف کرد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت علیرغم عدم اجماع اعضای کمیته اضطراری این سازمان، تصمیم به صدور این بیانیه گرفت. این نخستین باری است که رئیس آژانس بهداشت سازمان ملل اقدام به چنین کاری می‌کند.

تدروس در این باره گفت: به طور خلاصه ما با شیوعی روبرو هستیم که به‌سرعت در سراسر جهان از طریق روش‌های انتقال جدیدی که ما درباره آن خیلی کم می‌دانیم گسترش یافته است.

گرچه آبله میمون ده‌ها سال است که در بخش‌هایی از مرکز و غرب آفریقا شیوع پیدا کرده است، اما ماه مه امسال ده‌ها ابتلا در اروپا، آمریکای شمالی و کشورهای دیگر شناسایی شد.

اعلام وضعیت اضطراری جهانی به این معنی است که شیوع آبله میمون یک رویداد فوق‌العاده است که می‌تواند به کشورهای بیشتری سرایت کند و نیاز به یک واکنش هماهنگ جهانی دارد.

افزایش شمار مبتلایان به آبله میمون در عربستان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ابتلا به این بیماری ابتلا به آبله میمون آبله میمون وزارت بهداشت اثر ابتلا گزارش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد

روزنامه ال پائیس امروز (جمعه) از قول منابعی که خواستند نامشان فاش نشود نوشت، اسپانیا قراراست تعدادی موشک‌های پاتریوت به اوکراین بفرستد.

به گزارش ایسنا، اسپانیا ارسال پرتابه‌های پاتریوت ضد موشک به اوکراین را رد کرده اما قرار است گلوله‌های این پرتابه‌ها را به کی‌یف بدهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از منابع دیپلماتیک اسپانیا روز پنجشنبه به خبرنگاران خارجی گفت: «ما باید تعهد خود به اوکراین را تسریع ببخشیم.»

ال پائیس نیز گزارش کرد، اسپانیا سه آتشبار پاتریوت دارد که به صورت دست دوم در سال‌های ۲۰۴ و ۲۰۱۴ از آلمان خریداری کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اعضای ناتو گفت که کی‌یف برای مقابله با حملات هوایی روسیه به حداقل هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا دیگر سیستم‌های پیشرفته هوایی نیاز دارد و از آنها خواست کمک‌های نظامی خود را برای کی‌یف افزایش دهند.

روز دوشنبه، وزرای اتحادیه اروپا گفتند که در حال بررسی چگونگی ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما به تعهدات خود مربوط به سیستم‌های پاتریوت که برای کی‌یف بیشترین ارزش را دارد، عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • اسپانیا موشک‌های پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو