Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@01:50:37 GMT

لاوروف: ما از اصل «چین واحد» حمایت می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۲۷۵۴۳

لاوروف: ما از اصل «چین واحد» حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو از سیاست چین واحد در خصوص تایوان حمایت می‌کند. به گزارش راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگ‌های در تاشکند پایتخت ازبکستان، با اشاره به تحولات اخیر تنگه تایوان، اعلام کرد: «ما از سیاست چین واحد در مورد تایوان حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدواریم هیچ اقدام تحریک آمیزی در رابطه با موضوع تایوان صورت نگیرد و باعث ایجاد تنش در منطقه نشود.»

لاوروف در ادامه به بحث تبادل زندانیان روس پرداخت و گفت: روسیه در حال هماهنگ کردن تاریخ تماس با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا است و به زودی تاریخ مناسبی را پیشنهاد خواهد داد. مطمئنا شنیدن پیشنهادات بلینکن در مورد تبادل زندانیان جالب خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به دخالت و یکجانبه گرایی سازمان ناتو پرداخت و تاکید کرد که سازمان همکاری شانگ‌های مانند ناتو نیست و در آن چیزی مانند ناتو که آمریکا و متحدان غربی اش رویکرد خاصی را به دیگر کشور‌ها تحمیل می‌کنند، وجود ندارد. نشست سران سازمان همکاری شانگ‌های توافقنامه‌ای را برای گسترش استفاده از ارز‌های ملی در تجارت متقابل تصویب خواهد کرد.

نشست امروز وزرای خارجه سازمان همکاری‌های شانگ‌های مقدمه‌ای برای نشست سران کشور‌های عضو این سازمان که قرار است ۱۵ و ۱۶ سپتامبر (۲۴ و ۲۵ شهریورماه) برگزار شود، بود. در نشست بعدی ایران با امضای یادداشتی در مورد تعهدات این کشور در اجلاس سمرقند در سازمان همکاری شانگ‌های پذیرفته خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزیر وزیر اقتصاد وزیر راه و شهرسازی وزیر صنعت وزیر نفت سازمان همکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض