Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر جعفری روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات بازنشستگان استان بوشهر اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم بازنشستگان استان بوشهر خانه امید بود که سال‌های سال به علت تامین نشدن زمین بلاتکلیف مانده بود.

وی بیان کرد: در این راستا با تلاش شورا و شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر قطعه زمینی در حال واگذاری است که پس از طی مراحل لازم  عملیات اجرایی پروژه در هفته دولت آغاز می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری ادامه داد: بازنشستگان کسانی هستند که راه و رسم ترتیب را به دیگران می‌آموزند و دولت مردمی نگاه ویژه به آنان دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: در این استان هم اکنون ۱۷ هزار و ۷۰۰ بازنشسته حقوق‌بگیر عضو صندوق کشوری هستند درحالی که ۱۲ هزار نفر از شاغلان دستگاه‌های اجرایی این استان  پرداختی به صندوق دارند.

داریوش کشتکار افزود: این نبود توازن در پرداخت و دریافت و همچنین میانگین سن بازنشستگی کارکنان دولت در استان بوشهر که ۵۱ سال است که ه بازنشستگان باعث بحران صندوق بازنشستگی است.

وی ادامه داد: بیشترین بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگان استان بوشهر نیز متعلق به اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستند.‌

کشتکار ادامه داد: مسائل اصلی بازنشستگان استان بوشهر شامل معیشت، درمان و تکریم آنان است که در بحث معیشت و درمان دولت برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: در بخش تکریم که مورد تاکید دین مبین اسلام و بخشی از فرهنگ ایران است صندوق بازنشستگی کشوری با تشکیل ستاد بزرگداشت روز بازنشستگان هر ساله با هدف قدرشناسی از سال‌ها خدمت صادقانه و ارزشمند آنان و همچنین شناسایی نخبگان ویژه‌برنامه‌هایی را برگزار می‌کند.

کشتکار یادآور شد: امسال براساس فراخوان انجام شده در مجموع ۲۹ اثر به دبیرخانه جشنواره شناسایی بازنشستگان نمونه استان بوشهر ارسال شد که با تشکیل هیات داوران برترین‎های استان انتخاب شدند.

رئیس شورای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان بوشهر نیز گفت: وقتی صحبت از تکریم انسانی است این یعنی عوامل ۳۰ سال خدمت دیروز پاس داشته شوند.

عالی بازدار افزود: اکنون نگاه نامناسب دستگاه‌های اجرایی به بازنشستگان یکی از چالش‎های این قشر است که باید با نگاه ویژه‎تری به بازنشستگان نگاه کنند.

وی ادامه داد: تکریم بازنشستگان یعنی اینکه پس انداز ۳۰ ساله بازنشسته در صندوق بازنشستگی کشور در دوره سالمندی به دادش برسد.

بازدار اظهار کرد: همگان اطلاع دارند که صندوق بازنشستگان کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌ها و خرید سهام کارخانجات نتوانسته نیازهای بازنشسته خود را تامین کنند.

وی گفت: صندوق‌ها امروز به سختی نفس می‌کشند و این یک رنج بزرگ برای بازنشستگان کشور است که باید به کمک دولت مشکلات آن حل شود.

بازدار اظهار کرد: در مصوبه سفر دولت در سال ۸۶ به استان بوشهر باید دو باب خانه امید در شهرهای بوشهر و برازجان احداث می شد که این مهم تاکنون محقق نشده تا استان بوشهر تنها استان فاقد خانه امید باشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ نیز با مصوبه شورای شهر بوشهر مقرر شد خانه امید احداث شود اما این مصوبه نیز تحقق پیدا نکرد و جای خوشحالی است که شورای کنونی بوشهر این موضوع را با جدیت دنبال می‎‌کند.

بازدار یادآور شد: اکنون هیچکدام از بیمه‌های رسمی بازنشستگان‌ را به دلیل هزینه بسیار بالای درمان بازنشستگان پذیرش نمی‎کنند و انصاف نیست که بازنشستگان با وجود کسر حق بیمه از حقوق نتوانند از مزیت‎های بیمه برخوردار شوند.

برچسب‌ها بوشهر استانداری بوشهر برازجان بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر برازجان بوشهر استانداری بوشهر برازجان بازنشستگان بازنشستگان استان بوشهر صندوق بازنشستگی خانه امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی

علی فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند

وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان ابتدای ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی توان پایه او را مشخص کرد.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم معلمان ماده ۲۸ وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود