Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری روز شنبه در گفت‌ وگو با ایرنا، بیان کرد: با توجه به شبهه‌هایی که در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره ای درباره قیام ابا عبدالله (ع) مطرح و سعی شده است تا در اذهان ایجاد ابهام و شک شود، تلاش شده تا در این باره تولید محتوای شود، مبلغان با این شبهه‌ها آشنا شوند و پاسخ‌های مناسب در اختیار آنها قرار گیرد تا بخشی از آیین سوگواری محرم نیز به این موضوع اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبیین فلسفه عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) در دستورکار مبلغان قرار گرفته است تا در کنار تقویت اعتقاد مخاطب نسبت به عظمت قیام امام حسین و جایگاه اهل بیت (ع) در احیای دین، با مخاطب سنجی، اقدام به شبهه‌زدایی از این رویداد باعظمت دینی کنند.

طاهری با اشاره به کم رونقی نسبی این مجالس در دو سال همه گیری ویروس کرونا، ادامه داد: امسال تدارکات ویژه‌ای برای برگزاری پر رونق عزاداری سالار شهیدان (ع) انجام شده است و آیین سوگواری در یکهزار و ۲۰۰ مسجد و حسینیه استان بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: بر اساس آمار، همین تعداد هیات مذهبی نیز در این استان  اعلام کرده‌اند که برگزار کننده این مجالس عزاداری هستند و فعالیت هیات‌های مذهبی در مسجدها و حسینیه ها، از ویژگی‌های استان بوشهر است.

فعالیت بیش از ۳۰۰ روحانی برای تبلیغ ایام محرم و صفر

وی اضافه کرد: امسال ۱۵۰ روحانی مبلغ اعزامی از قم به همراه  چهار گروه تبلیغی استان بوشهر شامل ۳۸ نفر، محوریت تبلیغ در ایام محرم را در این استان به عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: علاوه بر  این ۱۲۰ مبلغ شبکه امامت اداره کل تبلیغات اسلامی نیز فعالیت مستمری در امر تبلیغ دارند.

طاهری با بیان اینکه مبلغان به حداقل  ۶۷ نقطه تبلیغی استان بوشهر اعزام شده اند، گفت: استفاده از ظرفیت کم نظیر ایام محرم و پرچم عزای برافراشته حسینی برای تقویت ارتباط مجامع دینی با جوانان از دغدغه‌های همیشگی سازمان تبلیغات اسلامی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: مخاطب جوان و نوجوان به عنوان اولویت برنامه‌های این سازمان برای معرفت افزایی دینی مطرح است و عموم مبلغان اعزامی تبلیغ محرم نیز از میان طلبه‌های جوان و روحانیونی برگزیده شده اند که توان ارتباط گیری بهتری با جوانان دارند.

وی اظهار کرد: امید است با مخاطب‌شناسی و بکارگیری ادبیات مناسب در برقراری ارتباط دینی، زمینه برای افزایش جذب جوانان بوشهری به معارف اصیل دینی فراهم شود.

هیات‌های مذهبی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشرو هستند

طاهری با اشاره به برگزاری متفاوت مراسم سوگواری امام حسین (علیه السلام) در ۲ سال گذشته، گفت: بر اساس آمارهای متعدد اعلام شده از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی در این بازه زمانی، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد و هیات‌های مذهبی بیش از سایر بخش‌ها و اصناف بوده است که این نشان دهنده دغدغه مندی مومنین نسبت به حفظ سلامت مردم است و کمترین نگرانی از این بابت وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: اما با این حال تذکرات لازم به مسئولان هیات‌ها، مساجد و دیگر برگزار کننده‌های عزاداری محرم داده شده است تا امسال نیز با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی  شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مناطق نارنجی و قرمز کرونائی  شاهد برگزاری پرشور سوگواری حسینی در استان بوشهر باشیم.

وی یادآورشد: یکی از سنت های خوب که در این دو سال مورد توجه قرار گرفت و اجرا شد، در اولویت قرار دادن خانواده‌های نیازمند و محروم بود تا در کنار اطعام عمومی حسینی، بسته‌های معیشتی نیز در اختیار این قشر قرار گیرد.

طاهری گفت: امسال نیز علاوه بر این اقدامات دینی خیرخواهانه، اطعام حسینی به صورت بیرون‌بر در دستور کار هیئات مذهبی قرار دارد.

برچسب‌ها اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ماه محرم امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ماه محرم امام حسین اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ماه محرم امام حسین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ابراز همدردی با دانشجویان آمریکا در حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: در برابر فعالیت های رژیم صهیونیستی، این دانشجویان می ایستند و مقابله می کنند و اینکه این اقدام جهانی شده باید آن را بزرگ دانست.

وی با بیان اینکه روز شوراها روزی برای تبریک نیست بلکه بهانه ای برای این که شان شوراهای شهرها و روستاها یادآوری شوند، خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی باید در طول سال جاری و ساری باشد. امروز شورای محلات آغاز به کار می کنند و اقدامات متراکم ستاد مشارکت محله ای قابل تقدیر است.

نادعلی افزود: اعتقاد ما این است که جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات باعث اجرای بهتر امور در این سطح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)