Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی از بار گردشگری بندر ترکمن و بندرگز بر عهده قایقرانانی است که وظیفه جا به جایی مسافران و گردشگران را به دریا و جزیره آشوراده برعهده دارند، اما مشکلات سر راه آن‌ها موجب شده فعالیت شان در این حوزه نه تنها به نفع اقتصاد آن‌ها نباشد بلکه ضرر‌هایی هم برایشان به همراه داشته باشد.

یکی از قایق رانان با گلایه از وضعیت تخصیص ندادن سوخت به قایق‌ها گفت: کار یک‌تاکسی حمل و نقل مسافر در خشکی و کار من هم حمل مسافر در دریا است و هیچ تفاوتی با هم ندارد، اما یارانه سوخت به ما تعلق نمی‌گیرد ووقتی پیگیری کردیم به ما گفته شد سوخت به بخش گردشگری تعلق نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقای کُر یکی از قایقرانان باتجربه بندرترکمن است، او می‌گوید: دستگاه‌هایی مانند شیلات، بنادر و دریانوردی و محیط زیست از این اسکله مربوط به ما در بندر ترکمن برای تردد استفاده می‌کنند، اما هیچ کدام از دستگاه‌ها مشارکتی در ساخت و تعمیر این پل و اسکله ندارند.

او افزود: عمق آب کم شده و رسوبات آن افزایش پیدا کرده است، متاسفانه دنده قایق‌های ما توانایی حرکت در این شرایط را ندارد و می‌شکند.

کنعانی مدیرکل محیط زیست گلستان در این باره گفت: سال ۹۸ قرار بود اسکله متحرکی در این محل نصب شود و مجوز آن از محیط زیست دریافت شد و با عقب نشینی آب دریا قراربود به طول این اسکله اضافه شود و مجوز آن را صادر کردیم، اما هنوز اقدامی برای اجرای آن نشده است.

اسعدی مدیر بنادر و دریانوردی گلستان هم در این باره گفت: در سفر اخیر مدیرعامل بنادر و دریانوردی به گلستان و بازدید از دو اسکله بندرترکمن و بندر گز با توجه به پسروی آب دریا مقرر شد نسبت به اضافه شدن اسکله در این دو منطقه اقدام شود.

او افزود: بازسازی اسکله بندرترکمن در دستور کار قرار گرفته است و مقرر شده تا پایان سال اجرایی شود.

اسعدی گفت: برای ساماندهی اسکله بندرگز هم اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به حساب بنادر استان واریز شده است و در مرحله تشریفات اداری برای خرید چوب و تجهیزات هستیم.

او افزود: اسکله بندرگز با توجه به مجوزی که محیط زیست استان صادر کرده است به طول ۳۰۰ متر افزایش خواهد یافت.

سید النگی معاون عمرانی استاندار گلستان هم درباره تخصیص سوخت به قایقرانان گفت: این موضوع با شرکت نفت مطرح شده است و مقرر شده سوخت به قایق رانان اختصاص داده شود.

او افزود: دستور اختصاص سوخت به قایقرانان به فرمانداری بندرترکمن ابلاغ شده است تا به صورت قانونی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

عید نوروز امسال بیش از ۴۶ هزار گردشگر از طریق تعاونی قایق رانان بندرترکمن از مناطقی مانند تالاب میانکاله و جزیره آشوراده بهره بردند.

این موضوع نشان می‌دهد توجه به رونق گردشگری دریایی هم در جذب گردشگر و هم رونق اقتصاد مردم منطقه نقش به سزایی دارد و لازم است مسئولان برای رفع موانع این مهم اقدامات لازم را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسکله گردشگری بنادر و دریانوردی محیط زیست سوخت به قایق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید

ایسنا/خوزستان مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اهدای اعضای بدن یک کودک اهل لالی به بیماران نیازمند خبر داد.

دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «پارمیدا رضایی» دانش‌آموز ۱۳ ساله شهرستان لالی بود که دچار مرگ مغزی شده بود، به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت. 

وی افزود: دو کلیه و کبد این دانش‌آموز که چند روز پیش بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود، با تلاش همکاران بخش مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان و رضایت خانواده وی در بیمارستان گلستان اهواز به سه بیمار نیازمند عضو، پیوند داده شد.

شریعتی گفت: امید است مردم با رضایت به اهدای عضو، خیرات ماندگاری برای عزیزان از دست رفته خود بر جای بگذارند و با انجام این سنت حسنه، جان تعداد بیشتری از بیماران نیازمند را نجات دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • رقابت ۱۱ هزار گلستانی ؛ امروز در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟