Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در جلسه کمیسیون مشترک که به ریاست محمدباقر ذوالقدر و با حضور برخی اعضای مجمع و نمایندگانی از مجلس، قوه قضاییه و سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، ستاد مشترک نیروهای مسلح، مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع برگزار شد، اعضای کمیسیون مشترک، دو بند الحاقی به سیاست‌های کلی برنامه هفتم را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای کمیسیون در این جلسه پس از طرح دیدگاه‌های خود درباره شاخص های عملکردی محیط زیست بویژه آلودگی هوای کلان شهرها با الحاق بند پیشنهادی کمیسیون زیربنایی و تولید مجمع مبنی بر «بهبود شاخص های عملکردی محیط زیست حداقل پنج پله در هر سال، کاهش ده درصدی سالانه آلودگی هوای کلان شهرها و مدیریت اثرات و عوارض تغییر اقلیم با استفاده از ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و بین المللی» به سیاست‌های برنامه هفتم توسعه کشور، موافقت کردند.

همچنین در ادامه اعضای کمیسیون مشترک با پرداختن به موضوع امنیت انرژی مقرر کردند که «افزایش حداکثری تولید نفت خام و گاز طبیعی با سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در اکتشاف و تولید مخازن و میادین مشترک» انجام پذیرد.

مصوبه دیگر کمیسیون راجع به «افزایش ظرفیت تولید صیانت شده نفت و گاز در مخازن غیر مشترک با تاکید بر بهبود مستمر ضریب بازیافت به میزان متوسط یک درصد سالانه با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی» بود.

در این جلسه، داود دانش جعفری، پرویز داودی، سید مرتضی نبوی، حسین مظفر، مجید انصاری، سید مصطفی میرسلیم، سعید جلیلی، غلامرضا آقازاده، صادق واعظ زاده از اعضای مجمع و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط با مباحث دیدگاه‌های خود را درباره محیط زیست و مباحث انرژی های فسیلی و تجدیدپذیر در برنامه هفتم توسعه بیان کردند و ادامه بحث و بررسی درباره سایر مواد بند امنیت انرژی و سایر سیاست‌های کلی برنامه هفتم به جلسه بعد کمیسیون مشترک موکول شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیسیون مشترک برنامه هفتم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در آخرین روز از هفته زمین پاک در راستای ترویج فرهنگ زباله کمتر اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با همکاری واحد آموزش شهروندی شهرداری، برنامه جمع آوری زباله و مسابقه نقاشی برای دانش آموزان برگزار کرد.

مدیر حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در این مراسم گفت: دانش آموزان با شرکت در این برنامه یاد می‌گیرند که زباله‌ها را در طبیعت رها نکنند تا محیط اطراف و خودشان سالم بمانند.

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه