Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به پایین‌ترین حد خود رسیده و میزان استفاده از ماسک همچنان پایین گزارش شده است. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، نکته نگران‌کننده در موج هفتم بیماری آن است که همچنان براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به پایین‌ترین حد خود یعنی بالغ بر 35،8 درصد رسیده و میزان استفاده از ماسک همچنان پایین و 25 درصد گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا در چنین شرایطی زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 در کشور غالب شده و شناسایی موارد ابتلای روزانه کرونا چهاررقمی و فوتی‌ها نیز هر روز با آمار بالایی همراه است؛ به‌ طوری که در 24 ساعت منتهی به روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 4505 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 1070 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 7 میلیون و 381 هزار و 299 نفر رسید.متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 46 بیمار مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری، به 141 هزار و 937 نفر رسید.

طبق تمام پیش‌بینی‌ها، این آمار طی سه هفته آینده چند برابر می‌شود. با وجود این نتیجه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، تأکید بر استفاده از ماسک در هواپیما، قطار، مترو، اتوبوس و همچنین مکان‌های زیارتی و هیأت‌های مذهبی بود. البته در همین جلسه بر تزریق دوز یادآور واکسن هم تأکید و اعلام شد که مراکز تزریق واکسن باید فعال‌تر شوند و مراقبت‌های مرزی نیز با جدیت دنبال شود. کاستن از میزان محدودیت‌ها در پیک اخیر در مقایسه با پیک‌های قبلی بیماری انتقاد برخی رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی‌داشت.

وزارت بهداشت با آغاز پیک هفتم بیماری با چالشی بزرگ در خصوص واکسیناسیون دوزهای یادآور بخصوص برای افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مسن مواجه است. عده‌ای نیز معتقدند ستاد ملی باید بسته‌های جامعی را به‌طور ویژه برای موج هفتم بیماری تدوین کند. منتقدان سیاست‌های مدیریتی ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار برقراری محدودیت‌های جدی برای مهار هرچه زودتر زیرسویه‌های جدید کرونا در کشور هستند. این در حالی است که به باور متخصصان اپیدمیولوژیست با ادامه ماندگاری ویروس کرونا جامعه تاب تعطیلی و محدودیت‌های دیگری را در حوزه کسب و کارها و تعطیلی مدارس و دانشگاه ندارد و به‌ طور کلی محدودیت‌های مربوط به پیک‌های قبلی دیگر مخدوش است.

خراسان رضوی/مراجعه روزانه یک هزار بیمار سرپایی به مراکز درمانی

 حسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهارداشت: بخشی از بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به درمانگاه‌ها و مطب‌های بخش خصوصی مراجعه می‌کنند و با احتساب آن تعداد بیماران سرپایی افزایش بیشتری می‌یابد؛در شرایط فعلی باید هر گونه علائم سرما خوردگی و یا علائم گوارشی شامل اسهال و استفراغ را کرونا فرض کرد مگر اینکه با آزمایش خلاف این موضوع ثابت‌ شود.

وی تصریح کرد: یک بیمار مبتلا به کووید می تواند 18 نفر را درگیر کند بنابراین تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات غیر ضروری در شرایط فعلی مورد تأکید است‌.

 درخشان با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده نتیجه حدود 60 درصد تست های کرونا در یک هفته گذشته مثبت اعلام شده است عنوان کرد: بیماری کرونا با سرما خوردگی کاملا متفاوت است بنابراین عموم مردم از خود درمانی پرهیز کنند و تمام مراحل درمانی را زیر نظر پزشک عمومی و یا متخصص عفونی پیگیری کنند.

استان کرمان/ افزایش شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان 13 مورد و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 4 به 6 شهر افزایش یافته است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 6 به 4 کاهش پیدا کرده است و متاسفانه دیگر هیچ شهری در استان کرمان در وضعیت آبی کرونایی قرار ندارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 88 مورد مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 37 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 27 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 4 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 20 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان  239 نفر است، گفت: تعداد فوتی‌های قطعی ابتلا به کووید 19 در استان کرمان 3 مورد و مجموع جانباختگان کرونا در استان 5 هزار و 707 نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 348 هزار و 566 دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 81 هزار و 634 دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 903 هزار و 83 دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 42 هزار و 127 دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

آخرین وضعیت کرونا در ایران

با افزایش شدید تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در کشور، تعداد شهرهای قرمز در نقشه‌ رنگ‌بندی کرونایی بیش از دو برابر شد و از 57 به 120 شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از 86 به 112 شهر افزایش یافت.166 شهر در وضعیت زرد و 50 شهرستان نیز در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دوز واکسن تزریق شده نوبت تعداد شهرهای با وضعیت دانشگاه علوم پزشکی استفاده از ماسک وزارت بهداشت استان کرمان محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

آفتاب‌‌نیوز :

محبوبه ابریشم‌کار، متخصص طب سنتی در رابطه با علت تشکیل کیست‌ها در بدن گفت: کیست‌ها توده‌های خوش‌خیم در بافت‌های بدن هستند که حجمی از مایع در آن‌ها جمع شده است. به طور کلی توده‌های پستانی به دو دسته خوش‌خیم و بدخیم تقسیم‌بندی می‌شود. 

وی افزود: توده‌های فیبروکیستیک، توده‌های خوش‌خیمی هستند که می‌توانند از سن نوجوانی تا بزرگسالی در سینه شکل بگیرند. کیست‌های سینه معمولا متعدد بوده و موجب تغییر در اندازه سینه شده و ایجاد درد می‌کنند.

ابریشم‌کار اظهار کرد: کیست‌های سینه معمولا در دوران قاعدگی بیشتر از مواقع دیگر احساس می‌شوند. این توده‌ها دو نوع ساده و ترکیبی دارند. اما معمولا همان نوع ساده و فیبروکیستیک بسیار شایع‌تر است. 

وی افزود: سبک زندگی، مهم‌ترین عامل در ابتلا به کیست است. به علاوه عامل ارث و ژنتیک نیز بی تاثیر نیست. در اصول طب ایرانی، نوشیدن آب سرد و مواد غذایی تند، عدم فعالیت بدنی، برنامه خواب نامنظم و از همه مهم‌تر استرس، می‌تواند شیوع کیست‌ها را تشدید ببخشد. 

ابریشم‌کار بیان کرد: استرس عاملی است که تاثیر آن در بیماری‌ها خیلی سریع و شدید است. در حوزه طب سنتی، ما تمرکز بر روی تنفس را برای کنترل استرس پیشنهاد می‌کنیم. اگر ما روزی ۱۰ تا ۲۰ بار و در دو نوبت تنفس‌های کنترل‌شده داشته باشیم، تا حد زیادی می‌توانیم سطح استرس خود را کاهش دهیم.

وی افزود: ما در طب ایرانی طیفی برای تعیین درجه سردی و گرمی مواد غذایی داریم. پیشنهاد ما در این زمینه این است که تعادل میان گرمی و سردی تا حد امکان رعایت شود. تجربه نشان داده افرادی که طبع سردتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های فیبروکیستیک قرار دارند. 

متخصص طب سنتی گفت: متخصصین بانوان یا پزشکان عمومی خیلی راحت می‌توانند با یک معاینه کیست را تشخیص دهند. فیبروکیستیک معمولا در اندازه‌های متفاوت و دو سینه دیده می‌شود، اما توده‌های بدخیم عموما در یک سینه وجود دارند. ترشحات خونی یا چرکی از سینه و تغییرات پوستی در سینه نیز می‌تواند نشان از وجود فیبروکیستیک باشد. 

ابریشم کار تصریح کرد: کیست سینه معمولا یک بیماری محسوب نمی‌شود و تنها به عنوان یک تغییر فیزیولوژیکی شایع از آن یاد می‌شود. برای درمان کیست یکی از راه‌های پیشنهادی این است که سیاه‌دانه را به صورت نیم‌کوب به نسبت ۱ به همراه بذر کتان و نسبت دو برابری عسل، هر روز صبح میل کنید. به علاوه برای درمان موضعی، ماساژ روغن بذر کتان روی سینه‌ها برای دوبار در روز می‌تواند موثر واقع شود. 

وی یادآور شد: توصیه ما به عزیزان برای عدم ابتلا به فیبروکیستیک این است که از کودکی به بچه‌ها سبک زندگی درست را آموزش دهیم. لازم است که مصرف کافئین را تا حد امکان کاهش دهیم و مصرف بی‌رویه‌ای نداشته باشیم. ما باید منبع انرژی نداشتن و بی‌حالی‌مان را کشف کنیم و خود را به قهوه محدود نکنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است