Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی  در خصوص چگونگی نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند موارد و تخلفات هیات‌ها را از طریق سامانه‌ «صدای هیات» به ما اطلاع‌رسانی کنند تا به موارد مذکور رسیدگی شود. همچنین بازرسان شورای هیئات و همکاران ما در دفتر تبلیغات اسلامی نیز در سطح استان بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این اخیرا جلسه توجیهی در این خصوص با مسئولان هیئات تحت عنوان «پرچم‌داران حسینی» برگزار شده است.   وی در خصوص فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در دهه اول ماه محرم گفت: در این ایام اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در چند بخش برنامه‌ریزی شده که از جمله آن‌ می‌توان به اعزام مبلغ به سراسر استان و حتی خارج از استان اشاره کرد. بر اساس سیاست‌گذاری‌های سازمان امسال با حرکتی تحولی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار روحانی اعزام خواهد شد و در دهه اول محرم(دهه تبلیغی محرم) هیچ روستای بیش از ۲۰ خانوار استان بدون مبلغ نخواهد ماند. در این طرح با استفاده از ظرفیت‌های بومی موجود در شهرستان‌ها گروه‌های تبلیغی که در طول سال با ما همراهی دارند، برای تبلیغ دهه اول محرم به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد.   مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط هیئات مذهبی از اقداماتی محسوب می‌شود که برای آن هماهنگی‌های لازم انجام شده تا با مشارکت دستگاه‌های مختلف مانند شهرداری مشهد و مجموعه‌های دیگر از این هیئات حمایت صورت گیرد. همچنین در قالب برگزاری نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت شهر» اقلام مورد نیاز هیئات با تخفیف ارائه و بن خرید در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.   «جهاد تبیین» و «روایت امید» رویکرد مبلغان و مداحان در محرم امسال باشد حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به تعداد خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی سطح شهر بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰۰ ایستگاه صلواتی در سطح مشهد و بیش از ۱۲۰۰ ایستگاه در سطح استان برپا شده که در تعدادی از آن‌ علاوه بر پذیرایی خدمات فرهنگی نیز ارائه می‌شود؛ به گونه‌ای که نمایشگاه‌های کتاب، ماشین‌نویسی و اجرای سرود در کنار تعدادی از این ایستگاه‌ها اجرا می‌شود.   وی اضافه کرد:‌ در محرم امسال رویکرد حرکت هیئات، مبلغان و مداحان جهت جهاد تبیین و روایت امید مورد تاکید قرار گرفته تا از این طریق این موضوعات با یک همت و عزم جدی و جمعی به مردم منتقل شده و در میان آن‌ها رواج پیدا کند. انتهای پیام منبع:ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هیات مذهبی حجت الاسلام صاحبقرانی مشهد تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۲۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: هشت هزار و 767 بقعه داریم که 33 بقعه متعلق به پیامبران است و 39 پیامبر در آنها دفن است.

نوروزپور با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار امامزاده در کشور هستند و بقیه بقاع متبرکه افراد شاخص و علما هستند‌‌، گفت: امامزادگان در دین باوری مردم نقش برجسته‌ای داشتند؛ با تبلیغ دین اسلام مردم آموزه‌های دینی را از آنها یاد گرفتند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تصریح کرد: امامان معصوم علیهم السلام و فرزندان آنها در زمان حیات مبلغان شریعت، مروجان دین و مفسران قرآن بودند؛ اکنون نیز که در قید حیات نیستند، همین سنت به شکل دیگری در بقاع متبرکه آنها انجام می‌شود.

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

او ادامه داد: در زمان کرونا بیش از دو میلیون و 500 هزار بسته معیشتی توسط اوقاف در میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی شوند، باید سنت و سیره اهل بیت (ع) در آنها اجرا و ترویج شود.

نوروزپور افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه احیا و آبادانی بقاع متبرکه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موقوفات است.

او با بیان اینکه اکنون هدف وقف کاهش مشکلات و مسائل جامعه است، گفت: تا سال‌های گذشته سنت اوقاف بر اجاره‌داری بود اما اکنون باید نیازهای جامعه را از طریق وقف برطرف و به جامعه خدمت کنیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه «مقام معظم رهبری فرمودند تنها به اهدای بسته معیشتی اکتفا نکنید» گفت: حضور اوقاف در حوزه اقتصاد موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و خدمت به مردم و کشور شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی