Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا آمویی گفت: از همه ظرفیت انتظامی استان کرمانشاه در ایام برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) استفاده می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: با توجه به اجرای مراسمات عزاداری توسط هیئات مذهبی، از شب اول محرم تامین نظم و امنیت در دستور کار انتظامی قرار گرفته و جلسات مشترکی با هیئات مذهبی برگزار شده که طی آن تاکیدات مدنظر حوزه انتظامی و حوزه راهور از طریق سلسله مراتب فرماندهی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های خوبی با هماهنگی سازمان تبلیغات و هیئات مذهبی صورت گرفته، از برگزاری جلسات مشترکی در حوزه استحفاظی کلانتری ها با توجه به‌ استقرار هیئات مذهبی خبر داد.

آمویی تصریح کرد: امیدواریم با ایجاد هم افزایی و تعامل بتوانیم عزادار واقعی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشیم‌.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل ترافیک، عنوان کرد: هیئاتی که دسته روی دارند با توجه به شدت گرفتن کرونا باید از فضای باز خیابان‌ها و معابر برای اجرای مراسمات مذهبی استفاده کنند اما به منظور اینکه مزاحمتی برای سایر همشهریان ایجاد نشود، باید خیابانها باز باشد تا تردد خودرویی صورت گیرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: همکاران در حوزه انتظامی و راهور در کنار هیئات مذهبی آماده باش هستند، البته هیئات مذهبی هم باید از نیروهای محرم یار خود استفاده کنند تا نظم و انضباط بر هیئت‌ها حاکم شود.

 آمویی زنجیر زنی بانوان را ممنوع اعلام و تصریح کرد: خواهرانی که اعلام می کنند باید انجام زنجیر زنی نذر کرده اند طبق نظر صریح مراجع تقلید این نوع نذرها قابلیت اجرا ندارد برهمین مبنا هیئات مذهبی از این موضوع جلوگیری کنند.

وی افزود: شان و جایگاه ائمه معصومین(ع) بالاتر از آن است که بخواهیم آنها را به تصویر بکشیم لذا از نصب تمثال ذوات ائمه(ع) جلوگیری شود‌.

آمویی خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی برای نصب داربست، مسیری را مسدود نکنند، رفت و آمد را مختل نکنند و از نصب داربست مقابل چراغهای راهنمایی و رانندگی و تابلوهای علائم راهنمایی بپرهیزند تا اتفاقی رخ ندهد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت  ساعات برگزاری مراسمات عزاداری، عنوان کرد: هیئات مذهبی ساعات پایانی اعلام شده توسط سازمان تبلیغات را رعایت کنند تا مزاحمتی برای افراد مسن و بیمار در محلات ایجاد نشود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا که هیئات مذهبی به خیابان‌ها می آیند باید دستورات همکاران پلیس در حوزه راهور و محدودیت های اعلامی را مدنظر خود قرار دهند.

آمویی با بیان اینکه از همه ظرفیت ماموران انتظامی طی این مدت استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در روزهای نزدیک به دهه اول محرم، با توجه به شلوغ تر شدن هیئات مذهبی، وضعیت به کار گیری نیروهای پلیش متفاوت خواهد بود.

وی افزود: اگرچه در ماه های محرم و رمضان سطح جرائم کاهش می یابد اما مردم باید هوشیاری لازم را داشته باشند و از بست و قفل های محکمی استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»