Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت گریست و فرمود: پیاده شوید، اینجا محل ریختن خون ما و محل قبور ماست و همین جا قبور ما زیارت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، لیلا اسدی طی دلنوشته‌ای نوشت:

با اینکه هزار و اندی سال گذشته، حضرت مهدی عج اولین کسی است که نظاره‌گر ورود اهل ‌بیت به سرزمین کربلا است. آخر او خط به خط قصه حسین (ع) را نمی‌خواند بلکه می‌بیند در روز دوم محرم ۶۱ هجری حسین (ع) به کربلا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این یک جمله  ساده باشد اما آمدنی که برگشتی در آن نیست و انبیاء و اوصیاء و فرشتگان از این آمدن آنقدر محزون بودند که جملگی از عرش به زمین کربلا آمده بودند.

امروز روزی است که امام زمان (عج) جامه عزا بر تن می‌کند و به اهل بیت چنین سلام می‌کند: سلام بر ساکنِ کربلاء، سلام بر آن کسى که فرشتگانِ آسمان بر او گریستند، سلام بر آن کسى که خاندانش پاک و مطهّرند، سلام بر آن کسى که امامان از نسل اویند، سلام برآن بانوانِ بیرون آمده (از خیمه‌ها)، سلام بر حجّتِ پروردگارِ جهانیان.

امام مهدی (عج) وقتی مقتل را ورق می‌زند، در این روز می‌بیند حسین (ع) جدش را که می ‌فرماید این زمین کربلا است و خاک آن را می‌بوید و می‌فرماید: این همان زمین است که رسول خدا (ص) خبر داده من در آن کشته می‌شوم.

آن هنگام حضرت گریست و فرمود: «بار خدایا! من از این زمین بلا به تو پناهنده‌ام، پیاده شوید، اینجا محل ریختن خون ما و محل قبور ماست و همین جا قبور ما زیارت خواهد شد و جدّم رسول خدا چنین وعده داد.

حسین (ع) اهل بیت خود را جمع نمود‌، نظری بر آنها افکند و گریست. سپس فرمود: خدایا! ما عترت پیغمبریم، ما را از حرم جدّمان راندند و بنی‌امیه در حقّ ما ستم روا داشتند. خدایا! حق ما را از ستمگران بستان و بر دشمنان پیروز گردان.

امام مهدی  (عج) که در کالبد زمان نیست و  می‌بیند گریستن جدش را و ستمی که بر اوخواهد رفت. آن دم مقتل را می‌بندد؛ بلند می‌شود و در بین‌الحرمین با پای برهنه خود را به ضریح جدش می‌رساند و این عبارات را تکرار می کند:

اگرچه زمانه مرا به تأخیر انداخت، و مُقدَّرات الهى مرا از یارىِ تو بازداشت و نبودم تا با آنانکه با تو جنگیدند، بجنگم و با کسانیکه با تو اظهار دشمنى کردند، خصومت نمایم، (درعوض) صبح و شام بر تو مویِه می‌کنم، و به جاى اشک براى تو خون گریه می‌کنم، از روى حسرت و تأسّف و افسوس بر مصیبت‌هائى که بر تو وارد شد، تا جائى که از فرط اندوهِ مصیبت وغم و غصّه شدّتِ حزن جان سپارم.

سپس نگاهی به زوار حسین (ع) می‌کند؛ آهی می‌کشد و زیر قبه جدش دست به آسمان می‌برد و برای همه گریه‌کنان حسین (ع) طلب هدایت می‌کند .

و مجدد مقتل را باز می‌کند.

و این بار جدش را می‌بیند که در حال نامه نوشتن به بزرگان کوفه است تا جماعت کوفه را از حضور خود در کربلا آگاه کند و نامه را به قیس بن مسهر می‌دهد اما او را عوامل ابن زیاد در راه اسیر کرده و نزد او می‌برند.

حضرت مهدی (عج) صفحه بعد مقتل را ورق که ‌زد از اینکه می‌دید خبر شهادت قیس با جدش حسین (ع) چه خواهد کرد. رو به سوی حرم عمویش عباس (ع) می‌شود و دستانش را به ضریح می‌گیرد و می‌گرید؛ همانطور که هزار و اندی سال پیش وقتی خبر شهادت قیس به امام حسین (ع) رسید و اشک بر گونه مبارک امام جاری شد و فرمود: “خداوندا! برای ما و شیعیان ما نزد خود منزل کرامت مقرر فرما و ما را با آنان در جایگاهی از رحمت خود جمع کن، که تو بر انجام هر کاری توانایی، حضرت مهدی (عج) نیز دست بر دعا می‌برد و چنین می‌فرماید یا رب العالمین بیعت‌کنندگان مرا چون مردم بدعهد آن زمانه که سر جدم را بریدند، عهدشکن قرار مده که تو بر هر کاری توانایی.

آن دم حسین (ع) و همه شهدای کربلا در پاسخ دعای حضرت مهدی می‌گویند

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست

هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عاشورا کربلا محرم تاریخ امام حسین ع حضرت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی

دریافت 24 MB

ورود به این کاخ برایتان هیجان انگیز است و در همان ابتدا پلکانی وسیع با آیینه کاری های خیره کننده در مقابلتان قرار دارد که ناخودآگاه دوست دارید بایستید و عکس بگیرید البته باید محافظی کیسه ای روی کفش هایتان بپوشید و بعد وارد شوید.

بعد از پلکان وارد تالاری وسیع می شوید که به نام سلام یا تاجگذاری هم شناخته می شود. در انتهای سالن تختی را میبینید که ماکتی ساخته شده از تخت اصلی به نام تخت طاووس است که نادرشاه از هندوستان به عنوان غنیمت جنگی با خود به ایران آورده بود و پس از قتلش توسط غارتگران تخریب و جواهرات آن به یغما برده شد. فتحعلی شاه قاجار که سودای بر تخت نشستن شاهان در گذشته را داشت دستور می‌دهد تختی مرصع برایش بسازند که در ابتدا به خاطر آیینه ای به شکل خورشید در بالای آن «تخت خورشید» نام داشت و پس از ازدواجش با طاووس خانم تاج الدوله که ۱۵ ساله بود نامش را تخت طاووس گذاشتند. تخت طاووس تا سال ۱۳۶۰ در کاخ گلستان نگهداری میشد و سپس به موزه جواهرات بانک ملی ایران منتقل شد.

تهیه و گزارش: مهلا داریان

کد خبر 847606 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سفر - گردشگری تور- گردشگری

دیگر خبرها

  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • سلام بر تو که اسطوره‌ حجاب شدی ...
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • میثم تیموری: محرم نویدکیا جنتلمن است
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد