Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@06:48:50 GMT

ترفند ساده واتس آپ برای افزایش امنیت چت ها

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۰۸۵۲

ترفند ساده واتس آپ برای افزایش امنیت چت ها

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، همین حالا سری به واتس‌اپ خود بزنید تا از امنیت چت‌های‌تان اطمینان حاصل کنید.

واتساپ یکی از خصوصی‌ترین سرویس‌های پیام‌رسانی در جهان است که با استفاده از رمزگذاری سرتاسر، متون شما را در برابر جاسوسان محافظت می‌کند. مهم است که مطمئن شوید رمزگذاری روشن است تا هکر‌ها نتوانند پیام‌های شما را در حین انتقال جاسوسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر یک پیام رمزگذاری‌نشده هنگام ارسال از راه دور رهگیری شود، به صورت متنی برای یک هکر قابل مشاهده خواهد بود. اما یک پیام رمزگذاری شده کاملاً درهم بوده و ترجمه آن غیرممکن است. واتساپ آن را به‌گونه‌ای ساخته است که فقط فرستنده و گیرنده کلید دیجیتال مورد نیاز برای خواندن پیام را داشته باشند و هر مکالمه جدید با شخص دیگری مجموعه جدیدی از کلید‌ها را ایجاد می‌کند.

واتساپ می‌گوید: «چت‌های رمزگذاری‌شده سرتاسر، کد امنیتی خاص خود را دارند که برای تأیید اینکه تماس‌ها و پیام‌هایی که به آن چت ارسال می‌کنید رمزگذاری شده‌اند، استفاده می‌شود. این کد را می‌توان در صفحه اطلاعات تماس، هم به‌صورت کد QR و هم به‌صورت شماره ۶۰ رقمی یافت. این کد‌ها برای هر چت منحصر به فرد هستند و می‌توان آن‌ها را بین افراد در هر چت مقایسه کرد تا تأیید شود که پیام‌هایی که به چت ارسال می‌کنید رمزگذاری شده‌اند. کد‌های امنیتی فقط نسخه‌های قابل مشاهده کلید ویژه‌ای هستند که بین شما به اشتراک گذاشته شده است و نگران نباشید، این خود کلید واقعی نیست و همیشه مخفی نگه داشته می‌شود.»

برای تایید رمزگذاری سرتاسر، چت خود را با شخصی باز کنید و سپس روی نام او ضربه بزنید. با این کار صفحه اطلاعات تماس باز می‌شود. در قسمت بالا سمت راست، روی ۳ نقطه ضربه بزنید و گزینه «تایید کد امنیتی» را انتخاب کنید. حالا می‌توانید یک کد QR و یک شماره ۶۰ رقمی را ببینید. اگر از نظر فیزیکی با شخص دیگر هستید، یکی از شما می‌تواند کد QR دیگری را اسکن کند.

از طرف دیگر، می‌توانید به صورت بصری عدد روی صفحه را با هم مقایسه کنید. اگر از روش اسکن استفاده می‌کنید، یک تیک سبز رنگ برای تایید رمزگذاری ظاهر می‌شود. این تطابق به این معنی است که هیچکس نمی‌تواند پیام‌ها یا تماس‌های شما را رهگیری کند.چت‌هایی که رمزگذاری نشده‌اند، می‌تواند به این معنی باشند که از ۱. از نسخه هک شده واتس‌اپ در حال استفاده هستید. ۲. اشتباه تایید می‌کنید ۳. چت با یک شخص به‌دلیل قدیمی بودن نرم‌افزار رمزگذاری نشده و ۴. تلفن شما در معرض خطر قرار گرفته است. منبع: همشهری آنلاین لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر واتس آپ اخبار فناوری اخبار مرتبط امنیت واتس‌اپ را برای هیچ دولتی پایین نمی آوریم ۱۴۰۱/۵/۸ چگونه در واتساپ گیف بسازیم؟ ۱۴۰۱/۴/۲۷ اضافه شدن واکنش فوری به پیام ها با استفاده از ایموجی ۱۴۰۱/۴/۲۱ ایلان ماسک از توییتر شکایت متقابل کرد ۱۴۰۱/۵/۸ افتتاح اینترنت کودک و نوجوان در آینده نزدیک ۱۴۰۱/۵/۸ این ۲۸ برنامه را فورا از گوشی خود حذف کنید + لیست ۱۴۰۱/۵/۸ آخرین ویدیو ها سوتی بامزه طارمی با جام قهرمانی + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۰:۳۹ لحظه هولناک عبور چرخ های کامیون از روی سر موتورسوار ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۰:۱۲ فرونشست عجیب زمین در نیویورک + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۹:۵۳ توده ای سرخ رنگ شهر اهواز را فرا گرفت + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۹:۴۲ درگیری جنجالی هالک ایرانی با حریف قزاق + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۹:۳۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۱:۰۰ ترفند ساده واتس آپ برای افزایش امنیت چت ها ۱۰:۵۳ استیضاح وزیرتان را به جریان می اندازیم تا بیشتر دل به کار دهد ۱۰:۴۶ نرخ رسمی ۲۲ ارز افزایش یافت ۱۰:۴۱ قطعا دریاچه ارومیه احیاپذیر است ۱۰:۳۹ سوتی بامزه طارمی با جام قهرمانی + فیلم ۱۰:۳۹ خون می بارد از شاخص کل / امید به بازگشت بورس ۱۰:۳۸ نحوه اجرای طرح ترافیک در سال جدید چگونه است؟ ۱۰:۳۳ قالیباف: اگر به قانون عمل می شد بخش قابل توجهی از اتفاقات سیل قابل مدیریت بود ۱۰:۳۲ تست بینایی؛ در یک نگاه جغد را پیدا کنید نابغه اید! ۱۰:۲۴ محصول اعتبار اقساطی اسنپ‌پی در هفدهمین رویداد فیناپ رونمایی شد ۱۰:۲۰ علت کاهش بارش در اصفهان وضعیت توپوگرافی است/صنایع نقشی ندارند ۱۰:۱۶ هفت سال از خلق اتریوم گذشت / خالق اتریوم کیست؟ ۱۰:۰۷ آشنایی با اعمال مخصوص شب دوم محرم الحرام ۱۰:۰۶ دانلود نوحه و مداحی برای شب دوم محرم ۱۴۰۱ ۱۰:۰۲ آپارتمان های ۱۰۰ متری‌ جنوب تهران چند؟ ۱۰:۰۱ پخش سری جدید ویژه برنامه «مهلا» به‌مناسبت ماه محرم ۱۰:۰۰ بیمه آسیا ستاد رسیدگی به حوادث استان‌های سیل‌زده را تشکیل داد ۰۹:۴۲ توده ای سرخ رنگ شهر اهواز را فرا گرفت + فیلم ۰۹:۴۰ پرداخت خسارت از سوی صندوق حوادث طبیعی در گرو تامین اعتبار ازسمت سازمان برنامه و بودجه است ۰۹:۳۶ درگیری جنجالی هالک ایرانی با حریف قزاق + فیلم ۰۹:۳۴ مهران غفوریان پشه شد + فیلم ۰۹:۳۱ تغییر جزئی قیمت بیت کوین ۰۹:۲۰ آمادگی بانک رفاه کارگران به منظور توسعه همکاری‌های متقابل با بیمارستان‌های خصوصی ۰۹:۱۵ طارمی، پورتو را قهرمان سوپر جام کرد + فیلم ۰۹:۰۰ قیمت لپ تاپ دل چند؟ (جدول مشخصات) ۰۸:۵۹ فاصله زمانی تزریق واکسن کرونا و اهدای خون ۰۸:۴۸ ممنوعیت ورود خودرو‌های سنگین به خیابان میرداماد ۰۸:۴۶ هپاتیت چگونه منتقل می شود؟ ۰۸:۳۶ هشدار سطح قرمز هواشناسی برای ۸ استان ۰۷:۳۰ ۳ شب تور استانبول چقدر پول می خواهد؟ + جدول قیمت ۰۲:۱۰ خانم ها، اینگونه قلب همسرتان را تسخیر کنید ۰۱:۴۸ ۵ فایده حیرت انگیز بغل کردن ۰۱:۱۵ آخرین قیمت برنج / ارزانترین برنج ایرانی چند؟ ۰۱:۱۲ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۸ چند روش برای رفع فوری گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی ۰۰:۳۴ فال حافظ امروز یکشنبه ۹ مرداد / راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد ۰۰:۲۸ باور نمی کنید این نوشیدنی برای دندان مضر باشد! ۰۰:۱۴ فال روزانه شخصی ۹ مرداد ۰۰:۰۵ فال ابجد روزانه امروز یکشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۲۳:۵۷ با همسر شکاکم چطور رفتار کنم؟ ۲۳:۴۲ واقعا پشت هر مرد موفق، یک زن ایستاده است؟ ۲۳:۴۰ یک اشتباه رایج در مورد کاهش وزن ۲۳:۳۶ چگونگی استعلام اصالت مدارک قضایی مشخص شد ۲۳:۳۳ بین زوال عقل و آلزایمر چه تفاوتی وجود دارد؟ ۲۳:۳۰ بایدن کرونا گرفت ۲۳:۲۸ چگونه هاشور و سایه ابرو را پاک کنیم؟ ۲۳:۱۰ میزان گرد و غبار در اهواز به ۶۷ برابر حد مجاز رسید ۲۳:۰۴ افسردگی پس از ازدواج چرا به سراغ عروس ها می آید؟ ۲۲:۵۵ بهترین ماسک چروک دست با اثر باورنکردنی ۲۲:۴۴ چکار کنیم خط چشممون نریزه؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واتس آپ اخبار فناوری رمزگذاری شده ۱۴۰۱ ۵ ۸ فیلم ۰۹ ۹ مرداد پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتور‌های تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»