Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:10:18 GMT

افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصدی قیمت هویج در همدان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۰۹۴۹

افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصدی قیمت هویج در همدان

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه میوه‌وتره‌بار همدان از افزایش ۸۰ تا ۹۰ درصدی قیمت هویج در این استان خبر داد.

رضا البرزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در روزهای اخیر به واسطه سیل و بارندگی شدید برخی از محصولات مورد نیاز استان همدان که از سایر استان‌ها تامین می‌شود با افزایش قیمت مواجه شده‌ است.

وی با بیان اینکه در بین این محصولات هویج از افزایش چشمگیری برخوردار بوده ،افزود:خیز دوباره کرونا موجب آن بوده که این محصول از  افزایش تقاضا بالاتری نیز نسبت به قبل  برای مصرف برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البرزی با اشاره به افزایش قیمت هویج از ۹ تا ۱۰ هزار تومان به ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان تصریح کرد: امروز نهم مرداد ماه میزان قیمت هویج در میادین میوه و تره بار به نسبت قبل تا حدودی کاهش داشته است و قطعا این میزان قیمت کاهشی تر نیز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:محصولاتی که از مناطق سیل زده وارد استان می‌شود به دلیل مسدود شدن راه ها و گل آلود بودن اراضی کشاورزی و عدم امکان برداشت محصول و خسارت‌ها تا حدودی با خلل مواجه شده است که با بهتر شدن وضعیت به روال سابق باز خواهد گشت و افت قیمت را شاهد خواهیم بود.

البرزی با بیان اینکه افزایش قیمت بیشتر در بحث هویج بوده و در سایر محصولات افزایش  قیمت آنچنانی نیست، گفت: امیدواریم با خشک شدن اراضی کشاورزی مناطق سیل زده و بهتر شدن راه‌ها  قیمت‌ها کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه در بحث محصول سیب زمینی و پیاز چون این محصولات در استان همدان تولید می‌شود و پس از تولید و برداشت در انبارهای استان نگهداری می‌شوند با مشکل کمبود مواجه نیستیم، یاد آورشد: قیمت بالای پیاز و سیب زمینی در استان بیشتر به دلیل هزینه‌های جانبی و افزایش کرایه و دستمزد حمل و نقل  است.

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر تردد وسایل نقلیه کمتر شده و افزایش کرایه بر روی قیمت‌ها تاثیر گذار بوده است، اظهار کرد: سبزیجاتی که از سایر استان‌ها به استان همدان وارد می‌شود نیز به واسطه سیل و بارندگی شدید تا حدودی با افزایش برخوردار بوده اما سایر سبزیجات تولیدی مربوط با استان همدان افزایش نداشته اند.

البرزی، کلم و کاهو را از جمله سبزیجات دارای افزایش قیمت استان همدان به دلیل بارندگی و سیل مناطق جنوب کشور دانست و تصریح کرد: البته این افزایش قیمت چندان نبوده و بیشتر این میزان افزایش نیز به واسطه افزایش کرایه حمل و نقل بوده است.

وی با اشاره به از بین رفتن بخشی از محصولات تولیدی استانهای سیل زده گفت: به دلیل چهار فصل بودن کشور و تولید متناوب جای نگرانی نیست و احساس کمبود و مشکل نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار ميوه و تره بار هویج کلم پیچ سیل استانی اقتصادی استان همدان افزایش قیمت قیمت هویج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو

استان همدان با بسته‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری جدید در ششمین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ حضور پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، نمایشگاه اکسپو 2024 در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی از امروز تا 12 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در همین راستا، مدیر‌عامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا 250 محصول متنوع از 50 شرکت امسال در نمایشگاه عرضه خواهد شد لازم به ذکر است  فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز معرفی شده‌اند.

مصطفی حقیقی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران، اظهار‌داشت: سفال و کشمش به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

وی تاکید کرد: اولین هدف شرکت در اکسپو 1403 استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در همدان پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان همدان، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و بیان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر