Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:35:27 GMT

2 عامل مؤثر در کاهش قیمت‌های اخیر برنج ایرانی‌

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۱۰۲۹

2 عامل مؤثر در کاهش قیمت‌های اخیر برنج ایرانی‌

قاسمعلی حسنی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قیمت برنج در بازار تهران نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت‌:‌قیمت برنج ایرانی درجه یک نسبت به روزهای گذشته 10 هزار تومان کاهش داشته و به کیلویی 110 هزار تومان رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که قیمت برنج ایرانی درجه یک در روزهای آتی کاهش بیشتری داشته و کیلویی کمتر از 100 هزار تومان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی با بیان اینکه این قیمت‌ها مربوط به برنج های درجه یک است، تصریح کرد: قیمت برنج ایرانی با کیفیت پایین تر در بازار از کیلویی 70 تا 110 هزار تو‌مان هم وجود دارد.

این مسئول پیش‌بینی کرد که طی دو هفته آینده با شروع برداشت برنج، قیمت برنج کاهش بیشتری داشته باشد.

*دو عاملی که قیمت برنج را کاهش داد

وی در پاسخ به اینکه دلیل کاهش قیمت برنج چیست؟ گفت: دو عامل در پایین آمدن قیمت برنج نقش داشته است، نخست اینکه برداشت برنج به زودی آغاز می‌شود و پیش بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش تولید داشته باشیم و این از نظر روانی روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی به دلیل دوم هم اشاره کرد و گفت: امسال دولت واردات برنج را که همه ساله 5 ماه از سال ممنوع بود، آزاد کرده است و همین عاملی برای کاهش قیمت شده است.

به گفته این مسئول با اختلاف زیادی که بین قیمت برنج خارجی و ایرانی وجود داشت دیگر ممنوعیت واردات محلی از اعراب نداشت و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت ممنوعیت سال‌های گذشته را بردارد.

انتهای پیام/  

منبع: فارس

کلیدواژه: کاهش قیمت برنج لغو ممنوعیت واردات افزایش تولید برنج برنج ایرانی قیمت برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌های اخیر و همزمان با کاهش نوسانات ارزی و تخلیه هیجانات کاذب از بازار، برخی نمایندگان در اظهارنظر‌هایی عجیب سعی در تخریب ارزش پول ملی کشورمان دارند.

البته که انتقاداتی به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی وارد است، ولی نباید فراموش کرد که آنچه در هفته‌های اخیر موجب افزایش قیمت ارز شد، تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه بود و با آرام شدن فضا از شدت نوسانات ارزی هم کاسته شد.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد