Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز صبح، هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور اعضای شورا برگزار شد و نمایندگان مردم طبق گذشته در طول برگزاری این جلسه، تذکراتی را آماده و اراده کردند.

نیاز منطقه ۲۲ تهران به مرکز انتقال خون

در ابتدا مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود گفت: منطقه ۲۲ تهران جمیعت قابل توجهی دارد و به مرکز انتقال خون نیازمند است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز انتقال خون پیرامون برج میلاد واقع شده و نیاز به هماهنگی برای ساماندهی شرایط آن با مجموعه برج میلاد وجود دارد.

ایجاد مراکز انتقال خون با واگذاری زمین

پس از آن حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: به نظر من، می‌توان زمین هایی در ابعاد ۵۰۰ تا هزار متر در اختیار قرار داد تا مراکز ساخته و خدمات مورد نیاز به مردم ارائه شود.

زهرا شمس احسان زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه بیان کرد:  در سال ۱۳۸۷ توافق نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و وزارت نیرو با هدف «ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در روند حفاظت از رودخانه ها و مسیل ها و هماهنگی در مدیریت کارآمد سیلاب در شهر تهران» منعقد شد.

وی افزود: تعیین اعضای کمیته اجرایی و تصویب اولویت های کاری، بررسی و تصویب راهکارهای پیشنهادی کمیته اجرایی و ارائه گزارش های مستمر از نتیجه اقدامات و فعالیت‌های انجام پذیرفته در چارچوب توافقنامه، از جمله شرح وظایف کمیسیون مذکور ذکر شده است. 

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به گذشت ۱۴ سال از زمان انعقاد این توافقنامه، از شهردار تهران تقاضا دارم ضمن ارائه گزارش دقیق از اقدامات و نتیجه فعالیت های صورت پذیرفته ذیل این توافقنامه به صحن شورا، به برگزاری منظم جلسات کمیسیون و انجام اقدامات موثر و کارآمد در مدیریت سیلاب شهر تهران اهتمام لازم را داشته باشند.

لزوم ارائه گزارش تکالیف قانونی شهرداری در حوزه سیلاب

در ادامه، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در تذکر خود، تاکید کرد: متاسفانه در سیل روزهای اخیر بیش از ۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۳۰ نفر مفقود شده اند.

وی‌ گفت: به دلیل توپوگرافی خاص شهر ، ارتفاع زیاد از سطح دریا، رشد فزاینده جمعیت در سطح شهر، اختلاف ارتفاع در نقاط مختلف شهر و توسعه واحدهای صنعتی در حومه شهر تهران و‌تغییرات گسترده در نتیجه بزرگ‌راه‌سازی‌هایی که در تهران انجام شده و همچنین وضعیت رود دره‌ها تهران دارای وضعیت بسیار پیچیده و آسیب‌پذیر است.

عضو‌ هئیت رئیسه شورای شهر تهران با بیان این‌که مطالعات گسترده‌ای در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است ادامه داد: ما دچار یک فراموشی تاریخی شده‌ایم چرا که هر چند سال یکبار سیل رخ می‌دهد و جان تعداد زیادی از هموطنان را می‌گیرد و تا بحران و سیل بعدی به فراموشی سپرده شده است.

نجفی با اشاره به اینکه نقشه اسیب‌پذیری ناشی از سیلاب تهران میتواند بازتاب مناسبی از وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق مختلف شهر تهران ارائه دهد افزود: اسیب‌پذری مطرح شده روی‌بافت فرسوده و‌پرتراکم‌ بسیار اثرگذار بوده و منطبق است و در بسیار از مناطق شهر این مسئله جدی است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: شهرداری موظف است طرح جامع کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران را با همکاری وزارت نیرو و سایر و نهاد‌های زیربط در سال اول برنامه تدوین ‌و برنامه‌های اجرایی آن را پس از تصویب شورا مطابق طرح زمانبندی و‌برنامه مذکور در طی سال‌های برنامه اجرایی کند.

نجفی از شهرداری تهران خواست ضمن ارائه گزارش دقیق از تکالیف و الزامات قانونی خود در حوزه سیلاب به شورای شهر تهران، در خصوص حفاظت و ساماندهی رودخانه‌ها، بهسازی مسیل‌های شهری، استفاده بهینه از روان آب‌های شهری، ایجاد مدیریت یکپارچه و واحد در مدیریت سیلاب شهری با بهره‌گیری از مدل سازی کامپیوتری به توسعه پایدار کلانشهر تهران، افزایش ارتفاع نهرها و وردی کانال‌ها ‌تله‌های زباله‌گیر ، لایروبی مستمر و روزانه انهار و‌کانال‌ها و همچنین هدایت آبهای سطحی به کانالها اقدامات لازم را انجام دهد.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران انتقال خون شورای شهر تهران مرکز انتقال خون ارائه گزارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی عصر یکشنبه در نشست شهردار، مدیران و معاونین شهرداری سنندج که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باید موجب ایجاد همدلی و همبستگی هرچه بیشتر بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری سنندج برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان شود.

وی از تمام تلاش‌های شهردار و تیم مدیریتی شهرداری و پرسنل این مجموعه در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با سرعت هرچه بیشتر شاهد انجام کارها و اقدامات هرچه بهتر در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

رضایی گفت: خدمت فرصتی است که در اختیار تک تک ما به عنوان اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته باید با خلوص نیت و خدمت صادقانه قدردان این فرصت‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تمام توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها هراسی به دل راه ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: زدن برخی تیترهای زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست اما مجموعه شورا و شهرداری از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه خود نیز همواره از منتقدان برخی مشکلات در شهر بوده‌ام و در جلسات تذکرهای لازم را داده‌ایم، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در انتقادها واقعیت‌ها را بیان کنیم چرا که انتقاد سازنده موجب مسیر درست برای خدمت شایسته مدیران است.

وی ساماندهی وانت‌های میوه فروشی و استمرار نهضت آسفالت در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری باشیم.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک روز شورا به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان برخی مسائل و مطالبات مردم پرداختند و بر تلاش هرچه بیشتر مدیریت شهری در مسیر خدمت به شهر و شهروندان تاکید کردند.

کد خبر 6091376

دیگر خبرها

  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • تذکر چندباره بذرپاش به زیر مجموعه وزارت اقتصاد / صندوق تامین خسارت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل کند
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز