Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه پنجاه‌ و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر همین اساس قرارداد تامین مالی این پروژه منعقد شده است. 

وی با بیان اینکه اتصال شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین نقطه اصفهان و سپس به شهر بهارستان از طریق مترو ضروری است اضافه کرد: از سوی دیگر برای تکمیل خط یک متروی اصفهان هم مبلغ مناسبی تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی در این کلانشهر افزود: بر همین اساس بیش از ۴۰ درصد بودجه در حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده است. 

نورصالحی با اشاره به اتوبوسرانی در اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری سال گذشته با کسب موافقت شورای شهر ۱۷۳ دستگاه اتوبوس خرید و امیدواریم این اتوبوس‌ها امسال به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. 

وی تصریح کرد:  هدف ما این است که تا اول پاییز امسال یک هزار دستگاه اتوبوس فعال در شهر تردد کند تا میزان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها کاش یابد. 

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شفافیت در عملکرد بعنوان رویکرد این نهاد افزود: برای مثال نحوه محاسبه مبالغ مربوط به پروانه ساختمانی و دریافتی‌ از مردم مبهم و سلیقه‌ای و در برخی موارد ناسالم بود و ما با تشکیل جلسات با مدیران شهری این رویه را اصلاح کردیم تا جایی که دریافت‌ خارج از مصوبات شورا کاهش یافته و یا به صفر برسد. 

نورصالحی شفافیت درآمد شهرداری اصفهان را افزون بر ۹۰ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: افرادی همچون واسطه‌ها در دریافت ارقام گوناگون دخالت می‌کردند اما با فرایندهای الکترونیکی فعالیتشان کم و حتی با شماری از آنان برخورد شد. 

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: ساماندهی ورودی‌های میدان نقش جهان، ایجاد مبلمان شهری و رفع نازیبایی‌های آن در دستور کار قرار گرفته است. 

رسول میرباقری با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی افزود: همچنین مرمت و بازسازی بناهای تاریخی به صورت پهنه‌ای و نه خطی از جمله دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه شماری از فعالان میراث فرهنگی در زمینه احیای بافت تاریخی فعالیت خوبی داشتند، اضافه کرد: آنان بدون شعار، تعدادی از خانه‌های تاریخی را بهسازی کردند، اگر به داد این اماکن نمی‌رسیدیم نابود می‌شدند. 

این عضو شورا با بیان اینکه سرمایه‌های تاریخی شهر تابحال به صورت جزیره‌ای و توسط مدیریت مناطق نگهداری می‌شد، اگر وزارت کشور برای قرار گرفتن معاونت بافت تاریخی و گردشگری در چارت شهرداری موافقت کند شرایط بهتری برای حفظ این آثار بوجود خواهد آمد. 

به گزارش ایرنا، خط ۲ متروی اصفهان که از سال ۹۴ آغاز شد قرار بود هفت ساله اجرا شود که بدلیل تنگناهای مالی و افزایش چشمگیر هزینه‌ ساخت، تاکنون محقق نشده است. 

وی با بیان‌اینکه ۱۴ کیلومتر از خط ۲ مترو در اولویت اجراست، ادامه داد: این خط که ۲۳ ایستگاه دارد به طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر از شهرک دارک یا امام حسین (ع) در شمال محله زینبیه آغاز می‌شود، سپس به سمت جنوب، ایستگاه حافظ را به سمت خیابان آمادگاه دور می‌زند و پس از آن به مسیر متروی غربی- شرقی منتهی می‌شود. 

کلانشهر اصفهان با ۱۵ منطقه شهرداری افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. 

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری اصفهان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری اصفهان اصفهان شورای شهر شهرداری اصفهان اصفهان شورای اسلامی شهر شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است