Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد حسن‌زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران وضعیت جوی را تحت تاثیر پدیده مونسون ناپایدار اعلام کرد و گفت: برخلاف انتظار بعد از کاهش نسبی فعالیت روزهای قبل سامانه مونسونی امروز وضعیت جوی استان به حالت خطر و قرمز رسیده است.

حسن زاده مخاطرات استان را با توجه به بارندگی های شدید و سیلاب در استان های کرمان و فارس و بوشهر دوچندان دانست و افزود: هرچند امروز و فردا دو نقطه شمال و غرب هرمزگان بیشترین تاثیر از سامانه را خواهند داشت اما تمام شهرها و روستاهای ما حتا با وجود هوای آفتابی با خطر ورود سیلاب و روان آبها از مسیل روستاها و شهرهای همجوار مواجه هستند و لازم است هم استانی های عزیز در تمام نقاط همچنان نکات ایمنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن‌زاده تاکیدکرد: بارش‌ها در استان بصورت رگبارشدید، تندباد همراه با گرد و خاک همچنین صاعقه و تگرگ خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری پیش بینی وضعیت زرد دریایی در جزایر را با مواج شدن دریا به دلیل وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی اعلام و توصیه کرد: لازم است همچنان مردم در جزایر هرمز، قشم، لارک، هنگام و کیش از انجام فعالیت‌های تفریحی و شنا پرهیز و برای تردد شناورها به ویژه در بنادر غربی استان تمهیدات ایمنی را رعایت کنند.

حسن زاده لطف خداوند و همراهی مردم شریف استان را در گذر از وضعیت خطرناک فعلی مهم برشمرد و ادامه داد: خداروشکر از آغاز فعالیت سامانه در استان خسارت جانی و مصدومیت ناشی از آن نداشتیم و با تاکید و دستور مهندس دوستی استاندار هرمزگان تا عادی شدن وضعیت جوی استان و استان های همجوار تمام نیروهای امدادی، راهداری، تیم های فنی و خدماتی، مدیران استانی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران همچنان در حال آماده باش کامل هستند.

وی ضمن قدردانی از مردم فهیم استان تاکید کرد: در مناطق شهری و روستایی همچنان باید از قرارگرفتن در مسیر رودخانه های فصلی، مراتع، ارتفاعات خودداری کنیم و هنگام مشاهده نور صاعقه از قرارگرفتن در محوطه باز، کنار درختان، پنجره، وسایل برقی و گازی پرهیز نموده و مراقب خود و خانواده بویژه کودکان و سالمندان باشیم و خطر سیلاب و تندبادهای ناگهانی رو جدی بگیریم.

حسن زاده اظهارداشت: کشاورزان و دامداران برای نگهداری از مزارع، محصولات، احشام و دام خود تمهیداتی بیندیشند و رانندگان درسطح شهر یا مسیرهای برون شهری از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نموده و به محض شروع رگبار، صاعقه و تندباد در جای امن به دور از درختان و تیرهای برق توقف کنند.

کد خبر 5552053

منبع: مهر

کلیدواژه: مهرداد حسن زاده مدیریت بحران وقوع سیلاب سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران سیل کرمان کرمانشاه همدان خطبه های نماز جمعه سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا وضعیت جوی حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟

به گزارش همشهری آنلاین، سامانه خدمات و فوریت های شهری (۱۳۷ پلاس) با هدف بهبود و تسریع و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان در محلات تهران راه اندازی شده است. آمارهای این سامانه در راستای شفاف سازی به صورت ماهانه روی سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری می‌شود. در چند سال گذشته موضوع نظافت معابر جزو اصلی ترین مطالبات مردمی بود و بیشترین فراوانی را داشت اما با پیگیر های صورت گرفته و طبق آخرین اطلاعات سامانه ۱۳۷ پلاس (اسفند ۱۴۰۲) ثبت درخواست شهروندان در خصوص نظافت معابر کاهش یافته است.

علت این موضوع نیز به تغییر رویکرد شهرداری تهران در حوزه پسماند بر می‌گردد. کاهش پیمانکاران حوزه جمع آوری پسماند و نظافت شهر از ۱۳۰ پیمانکار به ۱۴ نفر و همچنین اجرای طرح هایی مانند نوماند و تغییر جمع آوری زباله خشک باعث افزایش رضایت مردم در حوزه نظافت و تمیزی تهران شده است.

همین اعداد و ارقام نشان می‌دهد که مدیران شهری مناطق و نواحی موضوع نظافت معابر و نگهداشت شهر را با جدیت پیگیری کرده اند. آن طور که اعداد و آمارها نشان می دهد، اسفند سال گذشته ۱۴۵ هزار و ۷۸۳ پیام در سامانه ۱۳۷ پلاس ثبت شده است که شهروندان ۲۰۳ هزار و ۴۸۶ تماس تلفنی، ۲۲۸۷۹ تماس اینترنتی و ۴۴۸۹ تماس هم به صورت پیامکی و ... داشته اند. همچنین اعداد این سامانه نشان می دهد که کاشت نهال در منزل و باغچه معابر، رکوردار تماس ها بوده اند.

جزئیات تماس ها بیشترین فراوانی: مناطق ۱، ۲، ۴، ۵ و۱۵ کاشت نهال در منزل: ۲۳۲۸۴ کاشت نهال در باغچه: ۱۲۹۵۸ نظافت معابر: ۵۵۷۱ آلودگی صوتی: ۳۲۰۴ جمع آوری زباله و ضایعات: ۳۱۲۱ لایروبی جوی: ۲۶۸۳ سد معبر اصناف در پیاده رو: ۲۴۴۹ سد معبر دستفروشی وانتی ها: ۲۳۷۰ سد معبر دستفروش در پیاده رو: ۲۳۳۷ جمع آوری خاک و نخاله: ۲۱۴۰ سهم حوزه پاسخگویی خدمات شهری: ۶/۷۸ درصد فنی و عمرانی: ۲/۹ ذرصذ شهرسازی: ۲/۷ درصد ترافیک: ۴/۴ درصد اجتماعی و فرهنگی: ۶/۰ درصد

کد خبر 848636 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی تا فردا در استان هرمزگان
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان