Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این سوگواره در راستای تنظیم شعائر دینی از روز هشتم مرداد و همزمان با آغاز ماه محرم در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

وی افزود: از روز ۶ محرم که در هیئات مرسوم است به حضرت قاسم(ع) توسل شود برنامه‌ای ویژه دانش آموزان با عنوان احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی) در قالب این سوگواره برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان افزود: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم، برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در شب های دهه محرم، تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع)، ویژه برنامه‌های روز تاسوعا، عاشورای حسینی و شام غریبان از دیگر برنامه هایی است که در قالب این طرح در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های این ایام مربوط به ایام شهادت امام سجاد(ع) با محوریت صحیفه سجادیه و همچنین ایام اسارت حضرت زینب با عنوان رهروان زینبی است که در این بقاع شاخص برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاروند اعزام مبلغ به مناطق محروم استان را از دیگر برنامه های اوقاف استان در ایام محرم اعلام کرد و گفت: ۱۵ مبلغ از طرف این اداره کل در ایام محرم به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد.

طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هر سال در ایام محرم با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و به منظور اجرای بهتر نیات واقفان خیراندیش در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان کردستان برگزار می‌شود.

بیش از ۲ هزار مسجد و ۷۰ مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.

برچسب‌ها کردستان عاشورای حسینی صحیفه سجادیه سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان عاشورای حسینی صحیفه سجادیه کردستان عاشورای حسینی صحیفه سجادیه سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در نشست برنامه‌ریزی دهه کرامت در استان، با تبریک 12 اردیبهشت روز معلم و تسلیت سالروز شهادت استاد شهید گرانقدر آیت الله مطهری، اظهار داشت: دهه کرامت فرصت مغتنمی است که ما در حوزه بصیرت‌افزایی برای خود و جامعه کوشش کنیم. 

وی با بیان اینکه در اثر معارف الهی، انقلاب اسلامی شکل گرفته است، گفت: ما هر مقدار بر معارف الهی خود بیفزاییم، جامعه را از آسیب‌ها مصون کرده و آن‌را پیش بردیم. معارف الهی با اساس و اصالت انسان‌ها سازگار است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: انقلاب اسلامی را در دل دشمن‌ترین دشمنان نفوذ دادیم، اما متأسفانه در درون خود مشکل داریم، افرادی هستند که قدر این انقلاب را نمی‌دانند و ذهن آنها مشوش شده است باید معارف را ترویج کنیم.

وی بیان داشت: امام رضا(ع) از آفتاب‌های تابنده‌ای است که در این کشور است و باید مکتب، سیاست، برنامه‌ها و ... او شناسانده شود. باید برای دهه کرامت اقدامات لازم را انجام و افراد را به سمت معرفت و بصیرت سوق داد.

نکونام در پایان با تأکید بر اینکه باید در کارها همدلی و همفکری داشت تا نتیجه خوبی حاصل شود، خاطرنشان کرد: باید معارف اهل بیت(ع) را خصوصاً برای نوجوانان و جوانان تبیین کرد و کارها را به صورت محتوایی پیش برد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال