Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود افزایش چشمگیر تعداد شهرهای قرمز کرونا درکشور، استفاده از ماسک به زیر ۲۵ درصد رسیده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۳۴ درصد است - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با گسترش مجدد کرونا و افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها، تعداد شهرهای قرمز کرونا در کشور دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افت چشمگیری پیدا کرده و به زیر 35 درصد رسیده است. این در حالی است که مطالعات نشان می‌دهد هرچه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزایش یابد، میزان شیوع و گستردگی ویروس در جامعه کاهش خواهد یافت.

درصد استفاده از ماسک در خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در ادارات و اماکن عمومی کشور نیز به طرز بسیار چشمگیری کاهش یافته و به زیر 25 درصد رسیده است.

مراکز تفریحی کمترین میزان و مدارس و فرودگاه‌ها بیشترین میزان استفاده از ماسک را دارند.

میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی، شامل جلوگیری از حضور مراجعین و کارکنان دارای علائم کرونا، وجود امکانات شست‌وشو یا ضدعفونی دست و استفاده از کارتخوان برای پرداخت وجه، به طور میانگین به 43 درصد رسیده است و مراکز ورزشی کمترین و استادیوم‌ها بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی را دارند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در کشور نیز به 43 درصد رسیده است؛ این در حالی است که باتوجه به شدت سرایت‌پذیری سویه جدید کرونا، رعایت تهویه مناسب نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری در مکان‌های سرپوشیده ایفا می‌کند.

مراکز ورزشی کمترین و فرودگاه‌ها بیشترین میزان رعایت تهویه مناسب را دارند.

تعداد شهرهای قرمز کرونا 2 برابر شد/ افزایش 3 برابری موارد فوتی در یک هفته + نقشه و نمودارتعداد موارد ابتلا و بستری کرونایی 4 برابر شده است/ احتمال ابتلای مجدد به زیرسویه جدید اومیکرون پس از یک ماهانتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان وزارت بهداشت ویروس کرونا درصد رسیده میزان رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی در سه استان کشور خبر داد و نسبت به افزایش مسمومیت با این نوع از قارچ هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بابک یکتاپرست با اشاره به آمار مسومیت با قارچ وحشی گفت: امسال با توجه به افزایش میزان بارش باران، رویش قارچ در طبیعیت افزایش یافته است و متاسفانه از آنجایی که اطلاعات مردم و گردشگران درباره قارچ ها کم است؛ ممکن است عده‌ای با مصرف این قارچ های وحشی، دچار مسمومیت شوند.

وی با اشاره به آمار مراجعان مسمومیت به اورژانس افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه و در واقع طی مدت حدود یک ماه، ۵۳ نفر بر اثر استفاده از قارچ وحشی، مسموم شده‌اند. درحال حاضر ۱۴ نفر از این افراد در بیمارستان‌ها تحت نظر هستند. همچنین ۳۹ نفر درمان شده و ترخیص شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: خوشبختانه این مسومیت تاکنون کشته برجای نگذاشته اما لازم است که مردم و به خصوص طبیعت‌گردان از مصرف این قارچ‌ها پرهیز کنند.

وی افزود:متاسفانه میزان مسمومیت ها، نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته بنابراین مسئله باید بیشتر مورد توجه مردم و مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور بیشترین میزان مسمومیت‌ها با قارچ در استان‌های فارس، لرستان و کرمانشاه به ترتیب با ۱۶،۱۳ و ۱۰ نفر بوده است. 

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت