Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با بیان اینکه ۲۵۰۰ هیات مذهبی در استان فعالیت دارد، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم محرم در استان انجام و در این زمینه توزیع اقلام و نذورات شامل برنج، مرغ، گوشت و شکر به هیات‌ها امروز شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی دیگر از کارهای انجام شده، فراهم کردن بستر برای برگزاری مراسم عزاداری استفاده از مدارس است، آموزش و پرورش همکاری لازم را در این زمینه انجام داده است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: انجام یک هزار دیوار نگاره با محوریت شهدا و محرم توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خرم‌آباد از دیگر اقدامات انجام شده است، همچنین نصب پرچم سیاه در ۳۰۰ نقطه نیز از دیگر مواردی بوده که شهرداری انجام داده است.

قدرتی بیان کرد: نصب پرچم سیاه سیدالشهدا در بام لرستان نیز فردا انجام می‌شود.

وی به راه‌اندازی حسینیه رسانه استان اشاره کرد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های مذهبی از جمله رعایت فاصله‌گذاری از مواردی است که ما در دستور کار داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: برگزاری عزاداری در فضاهای مسقف مستلزم تهویه مناسب است، نکته دیگر اینکه برگزاری مراسم بیش‌از دو ساعت نباشد.

قدرتی در ادامه با اشاره به قرار داد هیات‌های مذهبی با بیمه رازی عنوان کرد: بر اساس این قرارداد هیات‌های مذهبی در دو ماه محرم و صفر از تخفیف ۲۵ درصدی بیمه رازی برخوردار می‌شوند.

وی تخفیف ۷۰ تا ۸۰ درصدی چاپ بنر برای هیات‌های مذهبی را از دیگر کارهای انجام شده مطرح کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان شعار ملی امسال را « نجات اهل عالم با حسین است» عنوان کرد و گفت: شعار استانی محرم امسال را هم «عهد می‌بندم» بیان کرد.

قدرتی در ادامه به مراسم استقبال از محرم نیز اشاره کرد و افزود: چاووش خوانی، اعلام عزای سیدالشهدا و همایش نسل حسینی، مراسم سیاه پوشان و اهتزاز پرچم امام حسین را در جایگاه ولایت از کارهای انجام شده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ مبلغ از قم کار تبلیغ را در ایام محرم و صفر انجام می‌دهند، اظهار کرد: برگزاری مراسم احلی من عسل ویژه نوجوانان و دانش آموزان همچنین گردهمایی شیرخوارگاه و تجمع عزاداران در تاسوعا و عاشورای حسینی از برنامه‌های محرم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ساماندهی روضه‌های خانگی و پایش هیأت‌ها را از دیگر برنامه‌های مهم مطرح کرد و گفت: ساماندهی مداحان آرامستان هم یکی از برنامه‌های مهم است که امیدواریم اجرای آن رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماه محرم مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان هیات های مذهبی برگزاری مراسم انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر گرگان از تکمیل ظرفیت آرامستان گرگان خبرداد و گفت: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

حجت مقسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آرامستان جدید در زمینی به مساحت ۹ هکتار در شمال محدوده شهری گرگان واقع در ابتدای جاده آق قلا در حال احداث است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: در زمان بیماری کرونا و با اتمام ظرفیت قبرستان فعلی، احداث آرامستان جدید در سال ۹۹ به شکل فوریتی در دستور کار قرار گرفت و در حدود ۷۰۰ قبر را به‌صورت چند طبقه آماده کردند که اگر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا شدت گرفت از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: در طرح تهیه شده ۹ هکتار شامل ۴۷ درصد مساحت مختص عموم، ۲۰ درصد فضای خدماتی و ۳۳ درصد شامل معابر می‌شوند که فاز اول در بخش دوهکتاری معابر مشخص شده است.

مقسم ادامه داد: حدود شش هزار قبر در حال احداث است که ۲۰۰ قبر دو طبقه اجرا و برای یک هزار و ۴۰۰ قبر سه‌طبقه، قرارداد منعقد شده و در دست اقدام است.

به گفته وی، اقدامات زیربنایی برق، آب، گاز، تلفن و تأسیسات در حال انجام است و در فاز بعدی سردخانه و غسالخانه نیز احداث خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: در فاز اول طرح احداث قبور، سردرب، معابر مختلف سواره‌رو و پیاده‌رو، قطعه‌بندی، شماره‌گذاری، فضای سبز، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آبخوری، پارکینگ و دیواره‌های پیرامونی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: غیر از خرید زمین تاکنون برای آرامستان جدید افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده که بیشتر بحث تسطیح و حفر قبرها انجام شده است.

مقسم با بیان اینکه شورای ششم کار خود را ابتدا با بحث آرامستان شروع کرد، گفت: در ابتدا زمین آرامستان با مشکل حقوقی و املاکی بین ورثه و واسطه‌ای که زمین خریداری شده بود، اختلاف مالی وجود داشت که انتقال کامل سند را با مشکل مواجه کرد و موضوع از طریق شکایت در دادگستری مطرح و طرفین وکلا فراخوانده شدند و در نهایت حکم به نفع شهرداری صادر شد.

وی از انعقاد قرارداد آرامستان با پیمانکار خبر داد و افزود: در ماه آینده آرامستان جدید به مرحله اجرا خواهد رفت.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: از سال آینده آرامستان جدید برای شهروندان قابل استفاده خواهد بود.

مقسم در توضیح اراضی آرامستان امامزاده عبدالله گرگان، گفت: زمین آرامستان فعلی در مالکیت سه طیف اوقاف و وامورخیریه، شهرداری وبنیادشهید است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت خود آرامستان و پارکینگ اطراف آن پرشده است و اوقاف هزینه‌های فرهنگی و خدماتی خود را برای آرامستان از فروش قبر با قیمت بالا و پایین تأمین می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: آن بخش از زمین‌هایی که مربوط به شهرداری است هزینه‌ای از شهروندان دریافت نمی‌شود و شهرداری تنها برای هزینه کفن، دفن، قبرکردن و شستشو مبلغی را دریافت می‌کند.

وی افزود: نظافت، رفت و روب و بخشی از زیباسازی کل فضای آرامستان فعلی به عهده شهرداری گرگان است.

مقسم با اشاره به مشکل شهرداری با اوقاف وامورخیریه استان بیان کرد: در جنب امامزاده عبدالله از سمت خیابان راه‌آهن (میدان ترمینال) زمین دو هزار متری که مالکیت آن با اداره اوقاف وامورخیریه است و اوقاف بدون هماهنگی باتوجه به اینکه کاربری زمین پارکینگ بوده است، قصد در تغییر آن به قبر داشت که فعلاً در حال مذاکره با اداره اوقاف هستیم.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه شهروندان عادت دارند در جوار یک‌امامزاده‌ای دفن شوند، بهتر آن است که شهرداری گرگان قطعه‌ای را برای دفن شهدای گمنام در نظر بگیرد تا به معنویت فضا اضافه کنند.‌

کد خبر 748443

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد