Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا بیژن دارایی روز یکشنبه در نشست ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات و وسایل نقلیه استان اظهار کرد: وضعیت فعلی مشاوران املاک و خودرو به ویژه از حیث عدم توجه به موازین قانونی در تنظیم قراردادها نگران کننده است و این آشفتگی عامل بروز بسیاری از جرائم، اختلافات حقوقی و تشکیل پرونده‌­های قضایی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخش قابل توجهی از پرونده‌­های وارده به دادگستری استان در خصوص املاک و خودروها ناشی از ابهامات در قراردادهای منعقده، عدم ثبت این قراردادها در سامانه جامع و عدم کدرهگیری به منظور شناختن مالک اصلی است.

دارایی افزود: ایجاد دفاتر مشاوره بدون پروانه در لرستان، عدم انتقال برخی از نمایشگاه‌داران اتومبیل مرکز استان به شهرک مربوطه و دلالی و واسطه­‌گری برخی مشاوران دارای پروانه در قراردادها به طور مخفیانه از دیگر آسیب­‌ها و نگرانی ­های این حوزه است.

وی ادامه داد: صدور قولنامه‌­های فراوان توسط چاپخانه‌­های متعدد چه با سفارش مشاوران دارای پروانه و چه در برخی موارد با سفارش دفاتر فاقد پروانه بدون اطلاع و نظارت دستگاه­‌های متولی از آسیب­‌های جدی این حوزه و از عوامل گسترش دفاتر بدون پروانه و هرج و مرج در حوزه معاملات می باشد.

دارایی بیان کرد: بسیاری از مشاوران این حوزه با جمع کردن تعدادی افراد واسطه‌گر در اطراف خود و از طریق معاملات صوری، قیمت­‌های غیرواقعی را برای اراضی و مسکن برخی مناطق تثبیت می کنند که از این طریق مبالغ هنگفتی به جیب‌زده که باعث تورم بالای این حوزه و فشار اقتصادی به مردم بویژه طبقه پایین درآمدی شده‌اند.

سایت‌­ دیوار دلیل اصلی تورم بالای مسکن و زمین در لرستان 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان اظهار کرد: هرج و مرج در فضای مجازی و برخی از سایت‌­های خرید و فروش از جمله دیوار از دلایل عمده تورم بالای مسکن و زمین در استان است.

دارایی گفت: عده‌­ای به دروغ برخی املاک و اراضی را با تعیین قیمت‌­های بالا در این سایت‌ها برای فروش یا اجاره گذاشته و بعد از تماس مشتریان اعلام می‌کنند که قبل از شما به فروش رفته یا اجاره داده شده است و به همین طریق به طور غیرواقعی قیمت­‌هایی را در برخی مناطق تثبیت می کنند.

وی با انتقاد از سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک و خودرو، علت اصلی تمامی این وقایع را نابسامانی و عدم نظارت بر مشاوران این حوزه دانست و افزود: ناتوانی دستگاه­‌های مذکور در ساماندهی این وضع باعث چنین وضعیتی شده است و به هیچ وجه برای مردم قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: بر اساس برخی از مواد قانون نظام صنفی و همچنین دستورالعمل نحوه صدور پروانه تخصصی اشتغال برای مشاوران املاک و خودرو، ورود جدی اداره اماکن پلیس اطلاعات و امنیت، تعزیرات حکومتی و همچنین پلیس فتا به این حوزه ضروری است همچنین تشکیل کمیته‌­­ای در ذیل این معاونت برای تصمیم‌گیری و راهبری این مشکلات تا رسیدن به مطلوب الزام می باشد.

دارایی بیان کرد: مصوبات اخیر سران قوا در حدود اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر حوزه­‌های نظارتی، ظرفیت بسیار مناسبی برای برخورد با مشاوران بوده و مجازات‌­های پیش‌بینی شده  بسیار بازدارنده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت:اکنون تنها در مرکز استان ۲۰۰ دفتر مشاوره ( معاملاتی) املاک و ۱۰۰ دفتر مشاوره خودروی بدون پروانه وجود دارد که لازم است اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف به فوریت در راستای شناسایی دقیق و صدور اخطار اولیه اقدام کنند و این دفاتر توسط پلیس اماکن پلمب و مراتب به دادستانی مرکز استان نیز گزارش داده شود.

دارایی بیان کرد: یکی از مسائلی که نظارت بر مشاوران املاک و خودرو را سخت کرده این است که اتحادیه این دو صنف با وجود وسعت در همدیگر تجمیع هستند که این مساله چه در انتخاب هیات مدیره و چه در نظارت­‌های بعدی با اختلافات جدی بین اعضا مواجه می شود و در عین حال حجم بالای کار نیز باعث شده است که موضوع از توان اتحادیه خارج شود.

وی گفت: اکنون ۹۶۵ مشاور املاک و ۱۰۰ مشاور خودرو دارای پروانه فقط در مرکز استان وجود دارد که همین موضوع در کنار مشاوران غیرمجاز نشان از وسعت بالای کار دارد و لازم است موضوع مستقل کردن این اتحادیه با جدیت در دستور کار سازمان صمت قرار گیرد.

هشدار قضایی به مشاوران غیرمجاز و دلالان املاک و خودرو

دارایی افزود: افزایش سطح آگاهی مردم بویژه برای مراجعه به مشاوران دارای پروانه، ثبت وقایع حقوقی در سامانه مربوطه همراه با گرفتن کدرهگیری، استفاده از مشاوران حقوقی و همچنین افزایش سطح دانش مشاوران دارای پروانه در تنظیم قراردادها ضروری است.

وی بیان کرد: در غیر اینصورت چنانچه به مقررات نظام صنفی پایبند نباشند با معرفی آنان به دادستانی مرکز استان بایدمنتظر عواقب حقوقی رفتار خود باشند.

وی همچنین بر ضروت واگذاری چاپ یکپارچه و توزیع قولنامه­‌ها بین مشاوران دارای پروانه توسط اتاق اصناف، حسابرسی از چگونگی صدور آنها و تاثیر آن در فرآیند تمدید پروانه­‌ها (به عنوان یک ضمانت اجرایی مؤثر) تاکید کرد.

دارایی گفت: اتاق اصناف با یکی از چاپخانه‌­های معتبر وارد مذاکره و به گونه­‌ای عمل شود که بدون مکاتبه از سوی اتاق، از چاپ هرگونه قولنامه خودداری شود.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک لرستان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک لرستان قوه قضاییه ثبت اسناد و املاک لرستان قوه قضاییه مشاوران املاک و خودرو بدون پروانه مرکز استان اتاق اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری دو پزشک قلابی طب سنتی توسط ماموران کلانتری ۱۲ خبر داد و گفت: در بازرسی از محل فعالیت این افراد انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان محمود حافظی امروز_پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ با انجام تحقیقات از فعالیت غیرمجاز دو پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف انواع دارو، عرقیات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آن‌ها پلمب شد.

حافظی از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 750068

دیگر خبرها

  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • تغییر در قانون پیش فروش مسکن، سرمایه‌های انبوه سازان را جذب می‌کند
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • پلمب یک مشاور املاک به دلیل نداشتن پروانه کسب
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک