Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:54:33 GMT

همایش «شعر خوانی حسینی» در مشهد مقدس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۳۳۵۴

همایش «شعر خوانی حسینی» در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) در همایش «شعر خوانی حسینی» اظهار کرد: هدف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تشکیل محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی شناسایی و جذب استعدادهای ادبی و تقویت و پرورش این استعدادها در مجموعه پیرامون کتابخانه‌های عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان با اشاره به توجه ویژه امامین همامین به حوزه شعر و ادبیات، افزود: هر محفل ادبی امروز باید محل رویش و شناسایی دستکم چند ده استعداد ادبی باشد. محافل ادبی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این استعدادها را پرورش دهند تا از این میان بتوان حداقل یک نفر را به جامعه ادبیات کشور معرفی کنند.

وی افزود: دغدغه مندی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و ادبیات، توجه ویژه ایشان به شعر و ادبیات و دیدارهای مستمرشان با شاعران، نویسندگان، طنزپردازان و … مؤید کار محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی محافل ادبی در کلیه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: این موضوع باعث ایجاد فضای رقابتی در میان محافل ادبی می‌شود، اما انتظار می‌رود خراسان رضوی به واسطه ذخایر و مفاخر ادبی در این خطه و همچنین به یمن و برکت حضور حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس که تاکید فراوانی بر دانایی و ادبیات داشته اند، سرآمد این محافل ادبی در کشور باشد.

وی تصریح کرد: محافل ادبی علاوه بر کشف و پرورش استعدادها می‌توانند در نقش یاری دهنده اهل بیت (ع) و هم قدم شدن در اجرای گام دوم انقلاب فعالیت‌های مؤثر و مفیدی داشته باشند.

کد خبر 5552210

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد حسینی انقلاب ماه محرم عاشورا سیلاب محرم 1401 بوشهر وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران بارش باران سیل کرمان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سی امین سفر استانی دولت آمار کرونا همدان کتابخانه های عمومی محافل ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: طرح وارگه دانایی امسال ویژه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی مناطق عشایری برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان به مدت یک ماه (از اردیبهشت‌ تا خرداد) فرصت دارند با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین شوند.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰ درصدی اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال و بختیاری

فرهادی ادامه داد: پس از ارزیابی دانش آموزان در خردادماه، برگزیدگان این طرح تجلیل خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری