Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران روانبخش دیهیم خوب در جلسه ساماندهی تکدی گران این شهرستان اظهار کرد: امروزه معضل تکدی گری به یک شغل پرسود و بدون زحمت تبدیل شده است.

 وی بیان کرد:متاسفانه در جامعه امروزی شاهد به کار گرفتن افراد از یک سال به بالا در کار تکدی گری هستیم.

 فرماندار گچساران تصریح کرد: تکدی گری یک پدیده زشت در جامعه است که باید با همکاری مسئولان برای برچیده شدن آن راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دیم خوب عنوان کرد: با کمک نهادهای مردمی و دستگاه های ذیربط تکدی گران در گچساران شناسایی و برای جمع آوری آنها اقدامات لازم انجام شود.

 وی گفت:میتوان پس از جمع آوری تکدی گران آنها را برای فرا گرفتن حرفه های مناسب به مراکز آموزشی معرفی کرد تا بتوانند یک شغل مفید را راه اندازی کنند.

 عزیزالله دیلمی رئیس اداره بهزیستی گچساران خاطرنشان کرد: پدیده کودک کار و تکدی گری در سراسر کشور وجود دارد و گچساران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 وی بیان کرد: کودکان کار هیچ وقت کودکی را تجربه نکرده بلکه بهترین دوران خود را بر سر چهارراه ها می گذرانند که این در آینده در شکل گرفتن شخصیت اجتماعی آنها تاثیر بسزایی دارد. وی افزود:در گچساران ۱۷ نفر از کودکان کار شناسایی شدند که برخی از آنان و خانواده‌هایشان تحت حمایت بهزیستی این شهرستان قرار گرفتند و زمینه تحصیل تعدادی از آنان نیز فراهم شده است.

 رئیس اداره بهزیستی گچساران ادامه داد: افزون بر ۱۰ درصد از از کودکان کار در این شهرستان ساکن گچساران هستند و مابقی نیز از شهرستانهای همجوار به این شهرستان مهاجرت کردند.

وی گفت: برخی از تکدی گران حاضر به دریافت وام های خود اشتغالی از سوی نهادهای حمایتی نیستند زیرا درآمد آنها از راه تکدی گری بالاتر است.

 دیلمی اضافه کرد: بچه های بی سرپرست و بدسرپرست دختر در مراکز زیر نظر بهزیستی این شهرستان نگهداری و به آنها ماهیانه حقوق پرداخت می شود،احداث مرکز نگهداری پسران نیز توسط یک تشکل خیریه به زمین زده شده است. وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰ میلیون ریال به صورت موردی به کودکان کار شناسایی شده در گچساران و خانواده هایشان از سوی بهزیستی کمک شده است.

 رئیس بهزیستی گچساران تصریح کرد: در حال حاضر ۶ کمپ ترک اعتیاد در گچساران وجود دارد که از این تعداد یک مورد آن متعلق به زنان است. دیلمی عنوان کرد: در این کمپ ها معتادان متجاهر که از طرف شورای مبارزه با مواد مخدر با حکم دادستانی معرفی می شوند نیز پذیرفته و برای انتقال درمان آنها اقدامات لازم صورت می گیرد. وی گفت: امیدواریم که از سوی مسئولان در استان جهت راه اندازی مرکز برای نگهداری مدت زمان کوتاه تکدی گران و جمع آوری آنها همکاری های لازم با ما انجام شود.

دیلمی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ خانواده در گچساران متقاضی فرزند از بهزیستی هستند.

 رضا قشقایی شهردار دوگنبدان ادامه داد: تکدی گری به یک کسب و کار بی دردسر با پول راحت تبدیل شده که نتیجه آن کودکان کار و تکدی گر در خیابان است.

 وی بیان کرد: برخی افراد به دلیل فقر مالی به جمع آوری ضایعات و زباله مشغول می سوند که تعداد آنها بسیار اندک است ولی افرادی هستند که به صورت سازماندهی شده زباله ها را باز کرده و از آنها مواد قابل استفاده را خارج می‌کنند که این به یک معضل بزرگ برای نیروهای پاکبان شهرداری تبدیل شده است.

 پرویزی رئیس اداره کار گچساران نیز تصریح کرد: طبق قانون به کار گماردن افراد زیر ۱۵ سال غیر قانونی بوده و اگر گزارشی به ما برسد سریعا اقدام خواهیم کرد.

 وی گفت: به کارگیری افراد زیر ۱۸ سال نیز در کارگاه ها غیر قانونی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فرماندار گچساران رییس اداره بهزیستی تکدی گری کودکان کار کودکان کار تکدی گران تکدی گری جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش

فرمانده ارتش ایران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، صبح امروز _ پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، فرمانده انتظامی استان، فرمانده تیپ فتح ۴۸، منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دادستان گچساران در فرودگاه گچساران از فرمانده کل ارتش استقبال کردند.

اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد اولین برنامه از دومین کنگره دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد است که در شهر گچساران از صبح امروز آغاز به کار کرده‌است.

کد خبر 747761

دیگر خبرها

  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • لیموچی: شکست پرسپولیس را مدیون هوادارانیم
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اعضای شبکه «چتر بیت» دستگیر شدند؛ شبکه «چتر بیت» چه کسانی هستند و چه کاری انجام می‌دادند؟!
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی