Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد قهرمانی روز یکشنبه در نشست با معاونان آموزشی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر اظهار کرد: در پنج سال گذشته بجز سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰، شمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در این استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ بازماندگی از تحصیل در استان بوشهر کمتر از میانگین کشوری است، تاکید کرد: برای ریشه‌کنی بازماندگی از تحصیل، مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قهرمانی ادامه داد: میانگین کشوری ترک تحصیل دوره ابتدایی تا سال تحصیلی گذشته ۰/۹۵ بوده، این درحالی است که استان بوشهر با میانگین ۵۴/. در جایگاه سوم کشوری قرار دارد.

وی یادآور شد: میانگین کشوری پوشش پایه اول ابتدایی ۹۵.۰۳ اعلام شده و این آمار در استان بوشهر ۹۷.۴۵ درصد  است.

رئیس اداره برنامه ریزی و نظارت معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وجود اینکه به دلیل شرایط کرونایی، جذب نوآموز در مراکز پیش دبستانی در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ کاهش یافته بود اما با حضوری شدن آموزش‌ها، انتظار می‌رود  این آمار در سال تحصیلی آینده، افزایش یابد.

قهرمانی یادآور شد: دانش‌آموزانی که در پیش دبستانی آموزش می‌بینند، در مدرسه مهارت‌های آموزشی را راحت‌تر فرا می‌گیرند و احتمال تکرار پایه برای آنها کمتر است.

وی اظهار کرد: استان بوشهر ۴.۳۸ درصد در تکرار پایه دوره ابتدایی از میانگین کشوری بالاتر است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

قهرمانی اضافه کرد: ۶ هزار و ۱۷۱ دانش آموز اتباع خارجی معادل ۱.۶ درصد دانش‌آموزان اتباع سراسر کشور در استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه ۳۸ درصد آموزگاران دوره ابتدایی در این استان، کمتر از پنج سال سابقه دارند، توانمندسازی نیروهای آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تشکیل سازمان تعلیم و تربیت و سپرده شدن اداره پیش دبستانی‌ها به دستگاه تعلیم و تربیت، رسالت حوزه آموزش ابتدایی به عنوان دوره پایه، مضاعف شده است.

علی موحدی اظهار کرد: باید با تعامل، همفکری، آسیب شناسی و برنامه ریزی، ضمن تقویت شاخص‌های مثبت در دوره ابتدایی، نسبت به بهبود وضعیت آموزش ابتدایی در شاخص‌های دارای ضعف همچون تکرار پایه اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: در این راستا باید مدیرانی کارآمد، خلاق و باانگیزه منصوب شوند تا بتوانند برنامه‌های تحولی آموزشی و تربیتی در مدارس اجرا کنند.

موحدی با اشاره به برگزاری دوره جبران و تثبیت یادگیری در تابستان جاری عنوان کرد: مجاهدت آموزگاران هم‌استانی برای جبران افت تحصیلی ناشی از دوره کرونا در شرایط بد آب و هوایی ستودنی است.

وی تاکید کرد: باید برای بیان واقعیت‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات آموزش و پرورش، در جهاد تبیین مشارکت همگانی داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شکوفایی استعدادها، نوآوری در برنامه‌ها، کاهش افت تحصیلی و افزایش مشارکت موثر اولیا در فرایند آموزش نیازمند مدیریت، برنامه‌ریزی دقیق و رصد عملکردها است.

غلامحسین مهران‌پور افزود: در استان بوشهر ۱۳۵ هزار و ۷۸۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی در یکهزار و ۳۶ واحد آموزشی و پنج هزار و ۹۹۳ کلاس درسی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بوشهر مدارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بوشهر مدارس معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بوشهر مدارس استان بوشهر میانگین کشوری آموزش ابتدایی آموزش و پرورش دوره ابتدایی برنامه ریزی سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۵۰ درصد از ترک تحصیل کنندگان و بازماندگان از تحصیل در دوره ابتدایی در استان جذب شدند.

علی مطهری، ۱۰ اردیبهشت ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، افزود: در ۲.۵سال اخیر ۱۰۳۴ کلاس به تعداد کلاس‌های درس استان اضافه شده و برای رسیدن به میانگین کشوری در استان ۵ هزار کلاس درس نیاز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۰۰ کلاس درس نیمه تمام در استان داریم که در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت خیرین و مولدسازی این کلاس‌ها را در سریعترین زمان به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه شاخص در هفته معلم برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: نواختن زنگ سپاس از معلم، اعزام ۴۵ معلم، مدیر، مشاور نمونه استانی به دیدار با مقام معظم رهبری، تجلیل ۲۰معلم نمونه و منتخب استانی، نشست صمیمی با بازنشستگان فرهنگی، نشست فرهنگیان با استانداران از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه کمبود معلم یک مسئله کشوری است، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید ۲۲۰۰نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی، ۱۰۰۰معلم از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان جذب خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید میزان افزایش شهریه مدارس غیر دولتی حدود ۴۰درصد در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل بررسی شد
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود
  • نیمی از تارکین و بازماندگان از تحصیل ابتدایی آذربایجان‌غربی جذب شدند
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی