Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-براساس پیش بینی ها با لغو ممنوعیت واردات کالاهای اساسی، قیمت برنج با کیفیت وارداتی کاهش می یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، امیر طالبی معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی با تأکید بر اهمیت و ضرورت در دسترس بودن انواع کالا‌های اساسی برای عموم مصرف‌کنندگان، گفت: با توجه به تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر لغو ممنوعیت چهار ماهه واردات برنج، پیش‌بینی می‌شود در هفته‌ها و ماه‌های آینده با تداوم واردات برنج به کشور، زمینه برای کاهش قیمت این محصول پرمصرف فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالبی با اعلام اینکه ورود کالا‌های اساسی بویژه برنج به کشور در کنترل قیمت این محصول مؤثر است، افزود: انتظار می‌رود با کاهش قیمت برنج ایرانی، مردم به سمت استفاده از این محصول سوق پیدا کنند و همچنین واردات برنج، امکانی است تا مصرف‌کنندگان حداقل از وجود برنج‌ های خارجی در بازار با قیمت مناسب و به مقدار کافی، اطمینان خاطر داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه افزایش عرضه هر کالا بر کاهش قیمت آن کالا در بازار تأثیر خواهد گذاشت و تعادل در عرضه و تقاضا، باعث تعدیل قیمت‌ها خواهد شد، تصریح کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران بر اساس تکالیف ابلاغی، انواع کالا‌های اساسی بویژه برنج را به کشور وارد می‌کند؛ ضمن اینکه بخش خصوصی نیز در واردات این محصول از سهم بالایی برخوردار است.
طالبی با تأکید بر کیفیت مطلوب برنج‌های وارد شده به کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و تلاش این شرکت برای خرید کالا‌های درجه یک، گفت: برنج‌های وارداتی به کشور، نخست در محل تولید کالا توسط بازرسان بین‌المللی، نمونه‌ برداری شده، و این نمونه‌ها برای آزمایش به آزمایشگاه‌ های معتبر خارجی ارسال می‌شوند و پس از تأیید، کالا در مبادی ورودی کشور بر اساس همان مشخصات که در قرارداد خرید ثبت شده، تحویل گرفته می شوند.
معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه واردات کالای اساسی توسط بخش خصوصی نیز از قاعده بازرسی و تأیید محموله‌ های وارداتی پیروی می‌کند، خاطرنشان کرد: علاوه بر تأییدیه‌ های خارج از کشور، در داخل کشور نیز پیش از ترخیص انواع کالاها، سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان ملی استاندارد ایران از این کالاها، نمونه‌برداری و آزمایش می‌کنند و سپس اجازه ورود آن کالا را به کشور می‌دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قیمت شرکت بازرگانی دولتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، گفت: مبلغ لازم امسال برای منابع ارزی دارو و کالاهای اساسی و همچنین، آیین‌نامه مهارت‌محور شدن آموزش و پرورش، در هیئت وزیران تصویب شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اظهار داشت: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲، صفر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی