Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میناب از آبگیری 130 سازه آبخیزداری این شهرستان در پی بارندگی اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،  خسرو بهرامی نژاد گفت: با وجود بارندگی به صورت باران رگباری در حوزه های آبخیز شهرستان میناب سازه های آبخیزداری به میزان 10 میلیون متر مکعب آبگیری و سیلاب های جاری شده را مهار نموده است تا با رها سازی تدریجی سیلاب شرایط بهتری برای تغذیه مصنوعی دشت های پایین دست و تقویت آبخوان فراهم و خطرات  ناشی از سیل و رسوب کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرامی نژاد ، افزود: انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در بالادست تا حد زیادی از بروز سیلاب‌های مخرب، پرشدن مخازن سدها مخزنی استقلال میناب و سرنی توسط رسوب، تخریب عرصه‌ منابع طبیعی و تشدید وقوع بلایای طبیعی جلوگیری می‌کند.

وی تعداد سازه های آبخیزداری در سطح شهرستان را 130 سازه بیان و افزود: افزایش سازه‌های آبخیزداری با اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی، نقشی موثری در مهار آب‌های سطحی و پیشگیری از خسارت‌های سیل در مناطق اجرای سازه های مذکور داشته است.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آبخیزداری هرمزگان میناب آبگیری سازه های برنا هرمزگان 10 میلیون متر مکعبی سازه های آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی هرمزگان؛ سید محمد نور موسوی با اعلام این خبر افزود: این حجم آبگیری در سازه‌های آبخیزداری شهرستان‌های بستک، بندرلنگه و پارسیان ذخیره شده است.

وی بیان کرد: حفظ پوشش گیاهی، افزایش آب سفره‌های زیر زمینی، رونق کشاورزی در پایین دست سازه‌ها، ایجاد اشتغال در جوامع محلی، افزایش رسوب و جلوگیری از فرسایش خاک مهم‌ترین فواید سازه‌های آبخیزداری است.

کد خبر 6098388

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • آبگیری در بندهای طرح های آبخیزداری دردامغان