Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:29:29 GMT

برای احداث جاده قره پیری همه پای کار نیستند

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۳۵۰۷۸

برای احداث جاده قره پیری همه پای کار نیستند

ایسنا/فارس سرپرست شرکت عمران صدرا با بیان اینکه به نظر می‌رسد در احداث جاده قره پیری همه دست اندرکاران پای کار نیستند، اجرای هرچه سریع تر این پروژه را یک مطالبه مهم در راستای توسعه شهری دانست.

عزیزالله روشن یکشنبه ۹ مرداد به خبرنگاران گفت: سال‌های زیادی، ساکنین شهر صدرا خواستار احداث یک محور مواصلاتی جدید با هدف کوتاه شدن مسیر دسترسی صدرا به کلانشهر شیراز بودند و عملیات اجرایی پروژه بزرگراه قره‌پیری، آغاز تحقق خواسته ساکنین شهر صدرا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ادامه داد: پروژه بزرگراهی قره پیری به عنوان سهل الوصول‌ترین پروژه اتصال شهر صدرا به شیراز، بلوار حافظ صدرا را به بزرگراه محلاتی شیراز و شهرک آرین متصل می‌کند.

سرپرست شرکت عمران صدرا عنوان کرد: طول مسیر بزرگراه قره پیری ۱۰.۵کیلومتر و عرض آن ۴۴ متر بوده و دارای ۸ خط شامل ۳خط رفت و ۳ خط برگشت و ۲ خط BRT است.

روشن افزود: این پروژه که از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شده تاکنون تنها ۲۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او اضافه کرد: برای تسهیل دسترسی به مسیر در حال احداث بزرگراه قره پیری، مطالعات اجرایی تقاطع بلوار حافظ به این بزرگراه نیزاخیراً به مشاور واگذار شده است و طی سه ماه پس از انجام مطالعات و تصویب طرح و تامین اعتبار لازم متناسب با پیشرفت پروژه محور قره پیری، اجرایی خواهد شد.

روشن با اظهار تاسف و اعلام اینکه به نظر می‌رسد در جاده قره پیری همه دست اندرکاران پای کار نیستند، گفت: هزینه و عملیات اجرایی کل این پروژه به عهده شرکت عمران صدراست و تنها آزادسازی ۳.۴ کیلومتر محدوده شیراز و همچنین آزادسازی و هزینه اجرای تقاطع بلوار محلاتی بر عهده شهرداری شیراز گذاشته شده که متاسفانه تاکنون خبری از تملک و آزادسازی ۳.۴ کیلومتر انتهایی آن از سمت صدرا نیست و فعالیت عمرانی مؤثری در این قسمت انجام نشده است.

او اجرای هرچه سریع تر این پروژه را یک مطالبه مهم در توسعه شهری دانست و افزود: امید است که با درایت و تدبیر مسئولان ارشد استان و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، تملک و آزادسازی بخش انتهایی مسیر سریع‌تر پیگیری شود و عملیات عمرانی آن همزمان با سایر بخش‌ها به نتیجه برسد.

تکمیل زیرساخت‌های صدرا با هزار میلیارد ریال اعتبار

عضو هیئت مدیره و راهبر بخش فنی شرکت عمران صدرا نیز به اقدامات اخیر این شرکت در بحث زیرساخت های شهری اشاره و اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی در سطح شهر صدرا تخصیص داده شده که اغلب این پروژه ها اولویت‌های اصلی شهروندان این شهر جدید بوده است.

جعفر زاهدی دره شوری، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین پروژه‌هایی که دغدغه اغلب شهروندان شهر صدراست، اجرای روشنایی مسیر صدرا به باجگاه از طریق بزرگراه شهید سردار سلیمانی است که در حال حاضر با اعتبار۱۴۰میلیارد ریال در حال اجراست؛ همچنین قرارداد آماده سازی و نصب تابلوها و علایم ایمنی مسیر ورودی صدرا در بزرگراه صدرا به شیراز از مسیر دوکوهک نیز منعقد شده و ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا افزود: از دیگر پروژه‌های مهم شرکت عمران در شهر صدرا اجرای کانال دفع آبهای سطحی جنب پروژه‌های اقدام ملی ماهور، ترمیم روکش آسفالت مسیرهای دسترسی به شهر صدرا، آماده سازی و آسفالت سطح شهر و اجرای اتصال بلوار مطهرنیا به بلوار جانبازان است که در حال اجراست.

زاهدی خاطرنشان کرد: همچنین احداث یک باب مدرسه ۱۲کلاسه در ناحیه ۲۸ هکتاری نیز در مرحله برآورد طرح از نوسازی مدارس بوده که در راستای افزایش سرانه آموزشی فاز ۲ شهر صدرا به ویژه تامین نیازهای آموزشی ساکنین محترم پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهر جدید صدرا بزرگراه قره پیری شرکت عمران عمران صدرا قره پیری شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۳۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است

تین نیوز

 معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا به طول ۱۴۰۰ متر، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در بازدید از پروژه بزرگراه آستارا- آستارا اظهار کرد: فاز اول این پروژه به طول ۱۴۰۰ متر در نقطه مرزی سرزمینی که حال احداث است و نقش به سزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می کند، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

اکبری افزود: این پروژه شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر و ۱۴۰۰ متر احداث بزرگراه است.

وی با بیان این که این پروژه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون ها اثرگذار خواهد بود، افزود: به طور قطع همکاری دستگاه های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

اکبری گفت: باتوجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است. همچنین فاز دوم این پروژه شامل دو بانده کردن حدود ۲۲۰۰ متر از محور آستارا اردبیل و یک دستگاه دوربرگردان غیرهمسطح است که در صورت تأمین اعتبار لازم و عدم وقوع مشکلات معارضین تا پایان شهریور امسال قابلیت تکمیل را داراست.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در بازدید از پل جدیدالاحداث سیبلی در منطقه آستارا گفت: این پل در سیل سال گذشته و طغیان رودخانه تخریب شده بود که در حال حاضر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال احداث است.

گفتنی است پل خرپائی بقعه آقا سید ابراهیم روستای نوخاله بخش تولمات شهرستان صومعه سرا نیز با حضور معاون راهداری سازمان افتتاح شد. این پل در روستای نوخاله صومعه سرا به طول ۶۰ متر و عرض چهار متر با بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، در حاشیه مراسم افتتاح این پل و در جمع مسئولان استانی، شهرستانی و اهالی روستای نوخاله صومعه سرا گفت: با اجرای طرح نهضت آسفالت در یک سال گذشته، ۲۰ هزار کیلومتر جاده های کشور آسفالت شده و ۳۰۰۰ کیلومتر جاده روستایی ساخته شده است.

اکبری همچنین در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان گیلان که به ریاست اسدالله عباسی استاندار و رئیس کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان برگزار شد، اظهار داشت: بهترین راهکار برای کاهش سوانح، انجام اقدامات حاصل از تحلیل حوادث رانندگی است تا از این راه نسخه های شفابخش و طرح های نو و به روز به دست آید.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین در خاتمه بر اهمیت رفع نواقص جاده های استان به منظور ایمن سازی محورها تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • معاون شهردار تهران‌: زیرگذر پروژه بزرگراه تندگویان تا دو هفته آینده باز می شود
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان